PS3 slår försäljningsrekord i England

Robot
PS3 slår försäljningsrekord i England
Inaktiv
PS3 slår försäljningsrekord i England

Det var ju inte illa. Kul att det kanske vänder för Sony nu

Edit: Kom på en sak. Undrar om det är många som lessnat på att vänta på en Wii och gått och köpt en Ps3a istället.
Jag lessnade på att vänta på min Wii så när jag fick den så sålde jag den vidare direkt.

Medlem

vad pinsamt det måste vara för alla sony-haters.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Pinsamt? Nä det är väl bara bra att ens konkurenter går bra så att inte Nintendo skulle haft Monopol, för då vet man ju hur det skulle sett ut.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Bra för Sony! Hoppas det går bättre nu.

Medlem

Intressant med tanke på propagandan på:
[http://www.ukresistance.co.uk/]

Sanningen kanske ligger nånstans mellan dessa?

Medlem

^- Sedan så är ju den sidan du länka till anti mot ps3:an, medans den som rapporterar om försäljningsrekord är neutral sida.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Konsekvenserna kommer.....


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Som sagt var, propaganda.

Av vad jag ser i butikerna här så säljer den inte överdrivet väl(här iaf), vore maskinen inte så otäckt dyr så hade jag köpt mig en redan men som det är så får det vänta ett tag.

Inaktiv
Skrivet av Ghengis Khan:

Nintendo skulle haft Monopol, för då vet man ju hur det skulle sett ut.

Mario
Mario
Mario
Mario
Mario
Mario
Mario
Mario
Mario
Mario
Zelda
Mario
Mario
Mario

Medlem

Av nån anledning så kommer jag att tänka på badgerbadgerbadger av det där inlägget F3D...

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Som sagt var, propaganda.

Av vad jag ser i butikerna här så säljer den inte överdrivet väl(här iaf), vore maskinen inte så otäckt dyr så hade jag köpt mig en redan men som det är så får det vänta ett tag.

Precis min tanke också. Jag har dock skaffat en ps3 och det är väl inte överbäst direkt. Visst, fightnight är klockrent att spela med motorstorm, herregud vad inte bra det är.

Medlem

go go sony!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hade det funnits 2-3 spel som inte verkar överdrivet tråkiga och med bra onlinefunktioner vore ps3 ett givet köp

Inaktiv

britterna är väl ändå kända för sin otroligt dåliga spelsmak, deras top10 lista för sålda spel är kantat av sånt som resten av europa ratar

Flakmonkey
Skrivet av turbo10:

britterna är väl ändå kända för sin otroligt dåliga spelsmak, deras top10 lista för sålda spel är kantat av sånt som resten av europa ratar

Tycker knappast att vi svenskar ska gnälla på något annat lands smak och sedan peka på deras topplista I england ligger iaf inte 4 st the sims på topp 10 varje vecka...

Inaktiv

Alla affärer som jag har varit inne på har PS3 funnits i lager... Kollar man på Wii så är det tvärsålt överallt ^^
Tur att man fick ett under julen

Medlem

Hehe, jag satsar fortfarande på att ha alla tre. Men ps3 får vänta tills antingen priset går ner eller jag får lite mer över. Men 360 är ju fortfarande nästan ratad i japan. Så det talar för ps3 in the long run. Sen kan man inte räkna in Wii i dom här samtalen. Det är 360 +/- Wii vs PS3 +/- Wii.

Medlem
Skrivet av seppuko:

Det är 360 +/- Wii vs PS3 +/- Wii.

Glöm inte PC +/- Wii vilket är min uppsättning och som är perfekt för lite smålir när man tröttnat sitta på en stol vid datorn


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Det finns lögn, förbannad lögn och statistik.

Medlem
Skrivet av teX:

Det finns lögn, förbannad lögn och statistik.

haha, så sant!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

FAN va skönt att äga upp alla jävla xbox kåta j*****

Medlem

E lite av en xbox fanboy själv, men ska jag vara ärlig så börjar denna något skakiga ps3 försäljningen oroa. Det är inte bra för konkurensen om det bara blir nintendo och MS om ett par år. Inte bra alls

Inaktiv

alltså ps3 communityn behöver ju inte ta det här som en "vinst"..
inte heller ska Wii fjortisarna komma och capslocka hela tråden med hat, borde inte ni plocka stjärnor och diverse annat gullgull i Mario tillsammans med mormor?

att Wii säljer är för att folk köper hypen.
hypen kommer dö, och xbox360 o ps3 kommer underhålla framtiden...I know, I've been there. nån som vill ha en Sports Almanac btw? it will make you rich!

Inaktiv
Skrivet av xarl:

FAN va skönt att äga upp alla jävla xbox kåta j*****

mm och enligt den här tex

http://gadgets.fosfor.se/the-european-ps3-launch-a-fiasco/

Så är det inte utsålt överallt (inte för att det spelar nån roll) men kul att äga upp en kåt j**** ps3ägare

Medlem

jag har verkligen märkt av hysterin här. på releasedagen gick alla omkring med en nyinköpt ps3 under armen. barn, gubbar, mammor, en och annan uteliggare, wii-fanboys, etc. :X

Medlem

bah vänta tills priset sjunker på den och några bra spel kommer om dom gör det, då kommer sonys ps3 sälja. Tex när final fantasy kommer


signatur

Nämen!

Medlem

heja sony!!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av xarl:

FAN va skönt att äga upp alla jävla xbox kåta j*****

mm och enligt den här tex

http://gadgets.fosfor.se/the-european-ps3-launch-a-fiasco/

Så är det inte utsålt överallt (inte för att det spelar nån roll) men kul att äga upp en kåt j**** ps3ägare

Var det inte så att Sony skeppade ut långt fler Ps3 or till sin lansering än vad både Nintendo gjorde med Wii och MS med Xbox360...

123
Skriv svar