Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

Robot
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

En uppföljare som bara tar ett år att utveckla gör att FZ:s mjölkningsalarm drar igång för kung och fosterland. I fallet Ghost Recon: Advanced Warfighter till Xbox 360, som ska följa upp succén för ett av förra årets bästa actionspel till Microsofts maskin, visar det sig dock vara ett falsk alarm.


Medlem
Xbox 360-test - Advanced Warfighter 2

Mycket bra recension! Men jag ger GRAW 2 en 5'a iaf


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem

Själva spelet är en 5a egentligen, men får en fyra bara pga det är för likt ettan enligt mig.

Inaktiv

Kommer att spela detta spel bara för att jag är besatt av vapen och ny militär teknologi!

Riktigt coolt att utrustningen man använder i GRAW-serien är äkta och snart (innom några år) kommer att användas av amerikanska soldateri verkligheten!

Al-quaidas skäggtroll blir mer och mer hjälplösa med sina uråldriga ak47. ^^

Medlem

Jag gillade spelet väldigt mycket. Gediget hantverk och fet action som trycker ner en i stolen när det brakar som värst.

Det som gav en viss dålig bismak dock var den otroligt enerverande USA-patriotism som genomsyrade hela kampanjen. Fienderna framstod som korkade, sadistiska och brutala medans de amerikanska trupperna framstod som riddare i glänsande rustningar. Nä, det äcklade mig lite faktiskt.

Inaktiv

asså jag gillar spelet, men jag klarar inte av att spela det endast på grund av en anledning, RÖRELSEN han går som på en räls ingen respons på svängar eller någonting, går jag åt höger så e det som att jsg flyttar en pinne.

Medlem

håller med Erenthal, Jag äcklas av spelets vinkling där USA är hjältarna i skinande rustning. blir en 3 just för det...synd men ack så störande.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Enbart HUD:en ser ut vara anledning nog till att ge spelet en 3:a på sin höjd.

Inaktiv

Grymt spel! Som vanligt en fin recension Nossie - ska vi battla loss på live'n anytime soon? Jag har madskeelz med "den där flyg-makapären som spionerar åt en"

Inaktiv
Skrivet av redmac:

håller med Erenthal, Jag äcklas av spelets vinkling där USA är hjältarna i skinande rustning. blir en 3 just för det...synd men ack så störande.

Kan det bero på att spelet är utvecklat i Paris och att de inte har samma självdistans till USA som amerikanska utvecklare har.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av redmac:

håller med Erenthal, Jag äcklas av spelets vinkling där USA är hjältarna i skinande rustning. blir en 3 just för det...synd men ack så störande.

Kan det bero på att spelet är utvecklat i Paris och att de inte har samma självdistans till USA som amerikanska utvecklare har.

Hahaha lysande sarkasm.


signatur

---
Boo!

Medlem

mmm, för realismens skull borde det ha varit soldater från vitryssland som befriar amerikanarna från den terror som deras diktator-regering förpestar dom med varje dag...

alla vet ju att är det några som håller på att utveckla och använda sig utav den utrustningen är just vitryssland.

och sen att spelaren i spelet ska ha "skinande rustning" och vara hjälte är ju riktigt surt, tycker spelet ska sluta med att man misslyckas och hela ens styrka blev bortsvepta av 10-åriga soldater med AK47'or...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Exakt Werzion, helst på första banan också.

Eller så spelar man spelet för att det är kul och skiter i om man spelar som USA, Soviet eller Kazakstan och ser till upplevelsen i sig istället. 1an var riktigt bra så detta är ett givet köp när pengar kan avaras.

Medlem

Det blir till att köpa det här, men jag är lite förvirrad... Hade inte Grim med det här projektet att göra?

I min åsikt, om man sitter och köper/spelar spel efter sin (naiva) politiska åsikt är man allt lite trångsynt.

Medlem

the wookiee: njao, dom jobbar för fullt på GRAW2 till PC

(p.s Grin - www.grin.se )


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Just, Grin, tack Werzion. Fan klockan är 11 och man är inte riktigt vaken, heh.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

I min åsikt, om man sitter och köper/spelar spel efter sin (naiva) politiska åsikt är man allt lite trångsynt.

Antar att "naiv" var riktat bland annat mot mig och den politik du tror mig föra. Tack för det!

Uppenbarligen kan man inte välja och vraka mellan spel för att hitta en story som tilltalar en själv. Såpass naiv är jag ju inte. Är spelet bra nog kan man bortse från även den mest äckliga story för tillfället.

Däremot är det verkligen naivt att tro att spel inte har någon påverkan! Många moderna spel som släpps i USA har många saker gemensamt. Bland annat är dom ofta nedlusade med rasism, en "go US!"-mentalitet, och en himla enkel svart-vit syn på världen och dess problem.

Som spelare har man som sagt inte mycket val egentligen, men man borde väl ändå peka ut det?

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av the wookiee:

I min åsikt, om man sitter och köper/spelar spel efter sin (naiva) politiska åsikt är man allt lite trångsynt.

Antar att "naiv" var riktat bland annat mot mig och den politik du tror mig föra. Tack för det!

Du kan tolka det precis hur du vill.

Skrivet av Erenthal:

Uppenbarligen kan man inte välja och vraka mellan spel för att hitta en story som tilltalar en själv. Såpass naiv är jag ju inte. Är spelet bra nog kan man bortse från även den mest äckliga story för tillfället.

Mja, jag ser på det här lite annorlunda. För det första så är det ju inte riktigt menat att vara en politiskt korrekt berättelse man blir serverad i GRAW. Du spelar en amerikansk soldat, en Ghost Recon-soldat. Bara det är vinklat.

Skrivet av Erenthal:

Däremot är det verkligen naivt att tro att spel inte har någon påverkan! Många moderna spel som släpps i USA har många saker gemensamt. Bland annat är dom ofta nedlusade med rasism, en "go US!"-mentalitet, och en himla enkel svart-vit syn på världen och dess problem.

Se, här kommer du till den delen som gör mig lite sur. Du låter mycket, mycket lik Irans diverse ministrar och talesmän. 300 för exempel, filmen, om du hört talas om den? Enligt Iran är det det senaste i ledet i den psykologiska krigsföring som pågår mot Iran, som kommer från det imperalistiska USA!

En mycket löjlig syn på saken, det var det jag menade med trångsynt, "naiv". Jag kan inte hålla med dig om att "ofta" är amerikanska spel nedlusade med rasism, "go US!"-mentalitet eller en svart-vit syn på världen. Fasen, inte ens 24, som Fox (!) sänder, kan liknas vid propaganda (Om man tänker efter så är det en helvetes massa högförräderi, tortyr och rasism från USA:s sida i den serien).

Förstår du vad jag menar? Ett spel där man spelar en medlem av en amerikansk specialstyrka kommer såklart vara byggt upp som just det. Hade det handlat om ett anarkistiskt spel där du ska krossa kapitalismen, hade det ju varit udda om spelarens karaktärs drag och metoder hade varit, typ, kapitalistisk propaganda. Utan istället hade det innehållit och framfört de åsikter som anarkister har, vilket säkert skulle uppröra en massa människor.

Skrivet av Erenthal:

Som spelare har man som sagt inte mycket val egentligen, men man borde väl ändå peka ut det?

Visst, men det är inget att hänga upp sig på tycker inte jag. Vill du syssla med politik, gör det då genom att skriva insändare, prata med politiker, inte när du till exempel pratar om spel. Eller är jag helt fel ute?

För övrigt är 24 en mycket bra serie.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Erenthal:

Som spelare har man som sagt inte mycket val egentligen, men man borde väl ändå peka ut det?

Visst, men det är inget att hänga upp sig på tycker inte jag. Vill du syssla med politik, gör det då genom att skriva insändare, prata med politiker, inte när du till exempel pratar om spel. Eller är jag helt fel ute?

För övrigt är 24 en mycket bra serie.

24 är en väldigt bra serie, där är jag helt på din sida

Däremot så upprepar jag bara det jag precis sa, att spel inte kan ses som något separat från det samhälle som producerar dom!

Spel är en kulturell produkt gjord av människor och därför omöjligtvis objektiva. Precis som man kan tolka konst, böcker, musik och teater ur ett politiskt perspektiv och se vad dom säger om vår samtid och våra värderingar så kan man tolka spel.

Att reducera politik till debatt på dagstidningssidor eller e-mail till så kallade folkvalda, är ett väldigt trångt sätt att se på politik. Allt mänskligt är politiskt.

Men det är bara min marxistiska grundinställning som pratar förstås

Medlem

Allt detta anti-USA snack är så löjligt. Det är ett jävla spel.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

24 är en väldigt bra serie, där är jag helt på din sida

Däremot så upprepar jag bara det jag precis sa, att spel inte kan ses som något separat från det samhälle som producerar dom!

Stopp i backen, som min far brukar säga. Spelet är producerat i Paris, Frankrike. Jag vet om du har lagt märke till att relationerna mellan Frankrike och USA är lite... Kyliga. Ett spel är skapat av några få människor i ett samhälle, och reflekterar nog knappast det samhällets åsikter, såvida det inte är meningen. Meningen med GRAW2 är att... skjuta folk, online, helst co-op. Skoj. Lite politisk eftertanke.

Skrivet av Erenthal:

Spel är en kulturell produkt gjord av människor och därför omöjligtvis objektiva. Precis som man kan tolka konst, böcker, musik och teater ur ett politiskt perspektiv och se vad dom säger om vår samtid och våra värderingar så kan man tolka spel.

Ja, visst, men spel är lite annorlunda. Det är en interaktiv produkt, där du tar dig an en roll, snarare än att observera den. Samtidigt observerar du spelvärlden iochförsig... Jag vet inte riktigt vart jag vill komma, men jag ser annorlunda på spel än jag gör filmer, musik och bilder. Det är i min mening lite mindre flummigt att spela spel än säg, tolka modern "konst"

Skrivet av Erenthal:

Att reducera politik till debatt på dagstidningssidor eller e-mail till så kallade folkvalda, är ett väldigt trångt sätt att se på politik. Allt mänskligt är politiskt.

Men det är bara min marxistiska grundinställning som pratar förstås

Härligt att se att fler uppskattar sarkasm.

För övrigt är Jon Stewart och Steven Colbert mycket roliga.

Inaktiv
Skrivet av tiger84:

Kommer att spela detta spel bara för att jag är besatt av vapen och ny militär teknologi!

Riktigt coolt att utrustningen man använder i GRAW-serien är äkta och snart (innom några år) kommer att användas av amerikanska soldateri verkligheten!

Al-quaidas skäggtroll blir mer och mer hjälplösa med sina uråldriga ak47. ^^

Snap out of it, please...


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

1
Skriv svar