Tiger Woods PGA Tour 07 till Wii försämrat i EU

Robot
Medlem
Tiger Woods PGA Tour 07 till Wii försämrat i EU

Jag vill inte vara petig men man kan inte säga att 480p är en högre upplösning än 576i. Möjligen skulle man kunna hävda att den är lägre

Man kan inte heller kalla 480p för högupplöst; det är att ta i lite...

Sedan är det som så att 576i, korrekt deinterlaced, innebär väsentligt högre upplösning vid de delar av grafiken som inte förändras från bild till bild. En bra deinterlacer ger vid ett stillatsående spel (GOLF!) faktiskt en skarpare bild än 480p.

Nu är det dock som så att många Tv-apparater och projektorer helt enkelt tar varje field och scalar upp den (med vissa undantag i bästa fall) och då blir den effektiva progressiva upplösningen 288p och det är ju inte så lyckat...

På min plasma (LG PX4R) som har mycket bra deinterlacer (inte så fantastisk tv i övrigt, men just detta gör den bra) är det mycket svårt att se skilnad på 576i och 480p. 576i ger något skarpare bild när allt är stilla men något sämre när det är mycket som rör på sig.

Nu är det dock som så att 567i går i 50hz vilket är rena mardrömme enligt mig, och enda alternativet till 480p är då 480i. Och 480i är mkt sämre än både 480p och 576i.

Hursomhelst är det dåligt.

Inaktiv

Spelar ingen roll, detta spelet ska inhandlas iallafall.

Medlem

att nintendo inte kunde trycka i ett bättre grafikkort, dom skulle ju lätt ha tjänat på det...
Litte snyggare grafik och nintendo hade då deffinitivt vunnit denna generation...
Snygg grafik o deras gamepad eller vad man ska kalla den hade varit o slag bart..

Medlem

Landy: Nintendo vill inte vinna racet mot Sony och MS, de vill vinna icke-gamers, och de skiter högaktningsfullt i om det är si eller så många pixlar på skärmen eftersom de inte spelat förr. Sedan att Wii säljer bättre än någon av de andra konsollerna nu är väl en trevlig bonus i det hela för dem.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Muahahahahahaha.....
PS3 FTW!

Medlem

Vem bryr sig? Spelet suger iaf så, det är inte som i Wiisports alls. För att slå hårt slag i Tiger-golfen så väntar man längre innan man svingar och mindre för småslag.. Alltså inte alls som golfen i Wiisports!

X9
Medlem

Grafiken kan ändå jämföras med grafiken på ett stengammalt gameboy, så.

(www.skrivihop.nu !!!)

Medlem

Kanske inte är så smart o importera i vilket fall som helst då PAL maskiner inte kan spela upp NTSC spel...

Inaktiv
Skrivet av kabex:

Muahahahahahaha.....
PS3 FTW!

äh kom igen, sjunk inte till Wii-fanboy nivån nu..

Inaktiv
Skrivet av r4z0r:

Landy: Nintendo vill inte vinna racet mot Sony och MS, de vill vinna icke-gamers, och de skiter högaktningsfullt i om det är si eller så många pixlar på skärmen eftersom de inte spelat förr. Sedan att Wii säljer bättre än någon av de andra konsollerna nu är väl en trevlig bonus i det hela för dem.

Så när jag vill ha spel med känsla/estetik och skiter totalt i antalet pixlar, så är det alltså min bristande spelvana som spökar?
Intressant, jag som trodde tvärtom, att det i första hand var ovana spelare som endast låter sig förföras av snygg grafik.

Med en sådan inställning kan det ju inte finnas ett enda bra pre-2005 konsolspel, skål!

Medlem

Bättre grafik gör inte ett spel bra, det är handling och spelkänslan som gör ett spel, även om grafik kan tillhöra spelkänslan så är det inte en stor del av den.

Medlem

Njäh Loading jag håller inte med. Det estetiska gör jäkligt mycket för ett spel, men jag kan inte hålla med om att antalet pixlar gör nån större skillnad.

Medlem

haha ännu en dålig sak av ea

kan de alldrig göra något rätt?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

d0e
Medlem

Det här pratet om grafik. Ni som säger att grafik inte höjjer ett spel, utan det handlar om spel kännsla. Sitt och säg det om 6 år när ni spelar eran wii när vi andra sitter med ps4 och xbox3. Grafik gör mycket. Ett snyggt spel gör så att du vill sitta ner och spela. Låter som en dålig bortförklaring bara för att inte känna sig träffad. Det är 2007 nu. Grafik är allt. Gå och lira super mario på nes ni.

Inaktiv

Det är inte så att du förväxlar estetik med mängden pixlar?
Ta Defcon t.ex. Förra årets mest visuellt begåvade spel enligt mig, en ren fröjd att se på.

Jag kan för övrigt njuta fullt av ett välskrivet textäventyr.

Flakmonkey
Skrivet av calle_:

Det är inte så att du förväxlar estetik med mängden pixlar?
Ta Defcon t.ex. Förra årets mest visuellt begåvade spel enligt mig, en ren fröjd att se på.

Jag kan för övrigt njuta fullt av ett välskrivet textäventyr.

Tycker också att för mycket fokus ofta handlar på det visuella, men jag tycker samtidigt det är löjligt att påstå att den inte spelar någon roll... Hade Crysis varit lika intressant, eller ens lika bra om det hade samma grafik som Wolfenstein 3d? Förmodligen inte. Bra grafik gör inte ett bra spel, men det är verkligen inte någon nackdel och hade Wii klarat av samma grafik som PS3 och 360 så hade det enbart varit något positivt imo.

Inaktiv

Jag säger att det visuella kan vara jätteviktigt, men att pixlar och hårdvarumasturbationer inte är det då spel med fokus på det tenderar att vara väldigt innehållslösa.
Men det här är som sagt bara min ringa åsikt, och jag vet att alla inte håller med. Och onekligen köper och spelar folk tydligen gärna spel som Far Cry och Crysis.

Å andra sidan är en Wii 4000:- billigare än en Ps3.

1
Skriv svar