NHL 09: Första intrycket

Medlem
NHL 09: Första intrycket

GOTY, typ. Har spelat hela kvällen och fick slita mig själv med våld från tv:n. Tänkte bara säga det. Har dock inte hunnit jämföra med NHL 2K9, uppföljaren till förra årets bästa hockeyspel.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv
NHL 09: Första intrycket

Tung skit! Recension i nästa SP!


signatur

Hur kan ett sportspel bli GOTY? Och framför allt ett spel från EA? Kom igen nu!! Slåss mot mainstream spelen så vi får några riktiga spel istället för de årliga uppdateringarna.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Låter lovande. Har spelat demot av NHL 2K9, tycker inte det är i närheten av NHL 08 förutom när det gäller puckfysiken, där känns 2K9 mer realistisk. Dessutom är skillstick vida överlägset konkurrentens mer traditionella styrning.

Medlem

Menåååh, Overlord, vilken gammal trött slentrian-EA-känga du kommer med. Tror du på det där själv? Hur orkar man fortfarande tro att EA inte jobbar livet ur sig för att göra grymma spel?

NHL 09 är det bästa som hänt serien sedan NHL 94. Och jag höll som sagt på att inte komma hem igår natt för att menyalternativet "rematch" aldrig slutade kännas relevant.


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Mitt första intryck av NHL 09 är att Tommy VÄGRAR låta mig prova :/.

Inaktiv
Skrivet av Tommy Rydling:

NHL 09 är det bästa som hänt serien sedan NHL 94.

Stora ord minsann. Själv anser jag att "nittiofyran" är bland det grymmaste som hostats upp i spelväg någonsin. Trots sirapsegt gameplay så finns där ett djup, svårt att sätta fingret exakt på vilket sätt, men som gör spelet svinbra. Anyhow, ser grymt mycket fram emot 09.

De gamla kängorna är ju bäst!! De man gått med och som fortfarande håller!! Nya får man bara skavsår av.

Så fort man börjar släppa spel varje år på samma tema så börjar jag dra ögonen åt mig och bort från den serien.

Jag ska vara ärlig, jag vet inte hur NHL serien har utvecklat sig. Men följer de samma formula som för FIFA spelen så finns det två alternativ:

1: De kör på samma sätt och gör små uppdateringar som de sedan säljer som ett nytt spel.

2: De har ansträngt sig så in åt helvete för att göra ett nytt bra intressant spel som folk aldrig kommer tröttna på.

Då företaget är EA har jag väldigt svårt att se alternativ 2, för varför anstränga sig då man ändå tjänar multum?

Att de jobbar livet ur sig berättade ni ju. Om deras mycket hårda arbetspass som var det anställda anmälde EA för?
Eller hur det nu var.

Och tills den dagen jag sätter mig ned med ett FIFA eller NHL demo/spel som bevisar motsatsen så håller jag i mina pengar. De används till bättre saker.

Rematch... nu påminde du mig om Cave of Ordeal 4 i Disgaea 2. Bara några rundor till... bara några levels till.
Dagen efter har man inte sovit något och så missar man provet totalt på grund av sömnbrist...


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem

Overlord:
Diskuterar vi EA:s personalpolitik eller spelkvalitet? =P

Och:
Det finns många exempel på företag som tjänar multum -- även i spelbranschen -- varför är det bara EA som får skit? Varför bajsar ingen på Nintendo när de gör samma Zelda en gång till?

Men visst: har du lirat demot av NHL 09 och tyckte det var ännu ett meningslöst tröjbyte så må så vara. Jag säger bara att jag är övertygad om att EA inte tänker så cyniskt som många tror att de tänker. Jag tror att de faktiskt VILL göra bra spel, precis som Sega, Nintendo eller vilka antiteser till EA man nu vill plocka fram när man är en EA-hatare.

NHL 09 är en tvåa på din punktlista ovan. =D


signatur

Vincere vel mori.

Båda

Varför tror du att jag rattar de flesta nya Mario/Zelda/Pokemon spel som släpps? Eller varför jag inte köpt ett PES spel på skitlänge?

Jo för att de är för lika det tidigare spelet. Och därför relativt tråkiga då man spenderat så mycket tid på det föregående.

Galaxy vill jag skaffa, men då jag hör att det åter igen är att springa runt på samma bana hela tiden med små variationer så tappar jag lusten att skaffa det.

Så jag kastar skit på de företag och spelserier som jag tycker förtjänar det. EA råkar bara vara det företag som gjort flest av de serier som jag inte ser någon mening med att kolla på varje år. Eller ens vartannat år.

Skoj att NHL09 är så. Nu lär det dröja ett antal år innan nästa lir blir så bra.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Jag har aldrig varit intresserad av den här serien tidigare, eller någon hockey-serie för den delen. Det som lockar mig är det sagda online läget. Är det så att man kan skapa en egen hockeyspelare och bilda lag med andra personer?

Medlem

Jag har inte gjort någon djupdykning i alla möjligheter, men vad jag har hört så ska det vara så. Skapa sin egen gubbe har man typ kunnat göra sedan gammalt -- och onlinematcher där alla spelar varsin gubbe ska vara en av nyheterna (precis som i Fifa 09).


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar