Ansiktslyft i speldatabasen

Robot
Medlem
Ansiktslyft i speldatabasen

Den röda färgen smälter inte bra ihopa med den mörka bakgrunden (syftar då på den stora röda texten "PC").

Medlem

jag tycker att det ser riktigt nice ut!

Medlem

Nice, mkt bra gjort.

Fast en liten negativ kommentar: flikarna där det står "Sammanfattning", "Nyheter", "Artiklar" etc ser ut att tillhöra den gråa rutan överst. När jag klickar på ngn av flikarna vill jag få att innehållet i den gråa rutan skall ändras och inte innehållet under den, det känns inte logiskt och det blir knepigt på ngt sätt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem
Skrivet av skottet:

jag tycker att det ser riktigt nice ut!

+1

bra jobbat, ser seriöst och informativt ut !


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Medlem

Snyggt jobbat

Inaktiv

Snyggt!

Vore dumt att klaga

Jee
Medlem

Riktigt snyggt! Stör mej lite på att texten: PC och Wii drar lite för mycket uppmärksamhet.
Annars är det riktigt bra!


signatur

Eller inte?

Antikvitet

Credits till @Novum som gjort designen och credits till mig som skötte programmeringen!

Känns skönt att höra att ni tycker om det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Japp credit till er :). Första gången jag orkat leta upp två spel jag har och röstade på de med. Mycket bra funktion att man kan rösta ;). ArtMan bjuder på några STALKER energidrinkar med massa koffein samt radioaktiv smörja så ni orkar partaja natten lång samt lyser upp tillvaron lite...

Medlem

Ja, med tanke på de senaste horribla förändringarna på framsidan som gjorts, så är det onekligen uppfriskande med ett första steg i rätt riktning.


signatur
Medlem
Skrivet av John:

Credits till @Novum som gjort designen och credits till mig som skötte programmeringen!

Känns skönt att höra att ni tycker om det.

Jaha så man får ge Credits till sig själv numera ?

Anyways, riktigt stilrent och snyggt, bra jobbat.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Bt
Medlem

Ser bra ut.

Har bara ett förslag så ni kan göra det ännu bättre. Gör speldatabasen ännu mer informativ! Då menar jag alltså själva listan som finns på fz.se/spel.

T.ex skulle det varit trevligt om man kunde kolla vilka som är de bästa spelen enligt FZ eller medlemmarna inom PC, Wii osv.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Riktigt fint!

Medlem

Ser skitbra ut!

Fast jag tycker den mörka bakgrunden där uppe är lite för... mörk?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Medlem

Trevligt.

Men jag kan forfarande inte sortera spel efter betyg i spelsamlingen.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Fast en liten negativ kommentar: flikarna där det står "Sammanfattning", "Nyheter", "Artiklar" etc ser ut att tillhöra den gråa rutan överst. När jag klickar på ngn av flikarna vill jag få att innehållet i den gråa rutan skall ändras och inte innehållet under den, det känns inte logiskt och det blir knepigt på ngt sätt.

Instämmer, trodde också flikarna tillhörde den gråa delen även om flikarna sitter på undersidan.

Medlem

Jag hade nog använt en liiite ljusare nyans av grå. Det hade varit som pricket över i:et.

Inaktiv

Bra jobbat Novum och John!

Inaktiv

Klosterkatten: Klar man får ge credit till sig själv Tack John för crediten. <3

Tack så mycket ni som tyckte om den, det pirrar så där lite skönt i magen ^^

Sedan så vill jag bara klargöra alla konstruktiva kritiska kommentarer som jag fått också.

Anledningen till att flikarna hör till den övre delen är för att överdelen är en konstant "icke förändrande" punkt på sidan och flikarna lika så. Därför hänger de ihop.

Den mörka färgen valdes pga att det framhäver informationen bättre och boxshotsen ser snyggare ut på mörkt. Plus att det funkar som en understrykning, "detta är det viktigaste om spelet" osv. Gradienten på bakgrunden är också den samma som på spelsidan.

Men konstruktiv kritik är också bra kritik så även ni ska ha ett tack


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Hmm, väldigt underligt. Funkar inte alls i Firefox, men det funkar fint i IE. Tyvärr kör jag aldrig IE.

Flakmonkey
Skrivet av Pooslice:

Hmm, väldigt underligt. Funkar inte alls i Firefox, men det funkar fint i IE. Tyvärr kör jag aldrig IE.

Gjort som det står i nyheten och refreshat utan cache dvs ctrl+f5 ?

Medlem
Skrivet av Novum:

Anledningen till att flikarna hör till den övre delen är för att överdelen är en konstant "icke förändrande" punkt på sidan och flikarna lika så. Därför hänger de ihop.

Den förklaringen köpte jag inte.

1) Om de ingår i en konstant "icke förändrande" punkt på sidan så borde i så fall inte flikarna ändras.

2) Att de två delarna hör ihop syns, men det är fortfarande fel innehåll som byts ut. Nu ser det som sagt ologiskt och konstigt ut. Aja, det är väl en vanesak.

Hur som helst vill jag ånyo påpeka att ni gör ett jättrebra jobb och de funktioner som finns är väl genomtänkta och fungerar bra. Att ni fått ihop så mkt material är (också) något som gör FZ så bra som det är, dvs en av de bästa spelsajterna i Svenneland.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Den ursprungliga designtanken med flikar i användargränsnitt var väl att det skulle fungera ungefär som ett pappersfliksystem man brukar ha i pärmar. Fliken man väljer brukar ju då sitta fast i sidan som man tar fram. Här sitter istället fliken fast i delen som är konstant. Antagligen därför en del tycker att det känns lite konstigt eftersom det går lite emot intuition och konvention.
Fast visst fungerar det rent tekniskt. Och eftersom innehållet är så pass bra är jag inte den som klagar...

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Pooslice:

Hmm, väldigt underligt. Funkar inte alls i Firefox, men det funkar fint i IE. Tyvärr kör jag aldrig IE.

Gjort som det står i nyheten och refreshat utan cache dvs ctrl+f5 ?

Hmm, hur kunde jag missa det? Nu funkar det fint.

Medlem

Väldigt bra initiativ, något som jag sett fram emot längre

Men som nämnts tidigare så är flikarna något feldesignade. Man kan ta sig kreativa friheter, visst, men nu handlar det om något så grundläggande som flikars funktionalitet, och det ändrar man inte..

Jag blev ställd en stund först när jag klickade på flikarna, och har ännu inte vant mig vid att de uppför sig fel.

Inaktiv

Think out side the box.
Jag är innovativ när jag skapar. Jag ska tänka på flikens mening och historia nästa gång jag designar men det är inget som kommer ändras nu.
Om ingen någonsin hade lekt med nya idéer och gjort saker mot strömmen, vart hade vi varit då?
Tänk er dem inte som flikar då, utan som knappar. Känns det bättre då?


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

12
Skriv svar