Ny pryl: Xbox 360

Skägg.
10 Chambers
Ny pryl: Xbox 360

Jag började snegla på en Xbox redan drygt ett och halvt år sedan men inte förrän igår blev jag en konsol rikare. Den vita klumpen ligger nu under teven och surrar ikapp med Wii-lådan. Den låter faktiskt mindre än väntat, jag antar att de har lite bättre styr på hårdvaran under åren.

Eftersom det ändå var en ganska stor investering blev det inga spel köpta igår, istället ska jag snållåna några titlar och invänta höstens recensionslavin. Däremot slangade jag hem ett gäng demos igår och tänkte skriva ett par rader om de första intrycken.

#Star Wars: The Force Unleashed
Eftersom jag torskade på filmerna redan som liten palt var det givet vilken demo som skulle dras hem först. En kvart senare dubblade Darthan mig till en elak jäkel. Snabbspolning framåt och jag kastar omkring Stormisar till höger och vänster, genomborrar dem mitt svärd och ger dem elslängkyssar. Helt klart snyggt, och kontrollerna fungerar efter att ha ställt om hjärnan en smula. Fullversion, jatack.

#Battlefield: Bad Company
Demo nummer två blev söderkisarnas nya actionspel med massförstörelse som ledande säljargument. Nissarna i stridsgruppen verkar vara lagom skeva i bollen och det smäller gott på skärmen. Jag behöver verkligen lära mig spela FPS med padda då många gräsbitningar berodde på att siktet inte alls befann sig där det borde. Fullversion, jatack.

#Medal of Honor: Airborne
Döda, döda, döda massa tyskar. Nu från luften och oändliga möjligheter. Trallalaa. Nja, kanske inte. Airborne kan säkert vara roligt men jag fick en liten kvälning när breifingen inför demouppdraget visade inringade AA-kanoner. Nu igen, har jag inte redan sprängt varenda en? Fullversion om gratis.

#Skate
Inte för att skryta, men jag är grym på Tony Hawk-liren. Känslan av att bara glida igenom en hel bana och knyta ihop trick efter trick är fenomenal. I Skate skallar jag betongen när jag ska hoppa upp på en trottoar första gången. Men styrningen verkar väldigt skön när den väl sitter, mer direkt känsla. Fullversion, ja tack.

#Colin McRae: DIRT
Varför känns den topptrimmade Subarun lika stel och tråkig som min Ford Galaxy? Det verkar inte som Codemasters har hittat tillbaka till där speciella styrningen som fanns i 2002 års upplaga. Synd, för jag älskade att slicka kurvorna och trimma rekord med hundradelar. Fullversion, nej tack.

#blogg


signatur
Redaktör
Ny pryl: Xbox 360

Jag hörde att aftonens badmintonmatch är inställd "på grund av förkylning" eller nåt i den stilen. Bättre ursäkter än så är inte så svåra att hitta på...

Vilken modell blev det?


signatur
Medlem

Dirt är riktigt bra imho. Pröva bara Lancia Delta Integrale, ett monster.


signatur

Bengebolle

Medlem

Åh, jag klippte min 360 idag.
Xbox 360 Premium 60GB, och så beställde jag "Halo 3 Legendary Edition" som ska trilla hem imorgon.
Nu har jag dock stora problem vad gäller #Star Wars: The Force Unleashed ... 360 eller PS3 är frågan.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tompa:

Jag hörde att aftonens badmintonmatch är inställd "på grund av förkylning" eller nåt i den stilen. Bättre ursäkter än så är inte så svåra att hitta på...

Vilken modell blev det?

Haha, har John även börjat manipulera dig, det trodde jag aldrig din blandmas.

Det blev en 60-giggare, lika bäst.


signatur
1
Skriv svar