Ekonomi: Min tunga inköpslitsa hösten-vintern 2008

Medlem
Ekonomi: Min tunga inköpslitsa hösten-vintern 2008

Ja nu börjar hösten komma igång och det innebär oftast att plånboken får ses sig bli rejält använd. Denna höst och vinter ser ut att bjuda på minst lika många guldkorn som förra året om inte mer. Här nedan har jag sammanställt för min egen del men kan också vara till användning för er min inköpslista för hösten-Vinter 2008:

Mercenaries 2 - World in Flames PS3
Releasedatum: 2008-09-05

Fakta: När en maktgalen tyrann ställer till oreda i Venezuelas oljetillförsel tänder han gnistan för en invasion som förvandlar landet till en krigszon.

Men för dig är det ingen nackdel - du är en legosoldat som lever på kaos och små trevliga krig. Mercenaries 2 innehåller en uppsjö av potentiella kunder, alla villiga att betala dig för att göra deras smutsjobb. Kunderna är oberoende världsmakter med massor av pengar och nog med vapen och ammunition för att starta ett tredje världskrig.

Egen notis: Finns ett skäl till att jag skaffar detta spel och det är för Co-op delen vilket kommer blir riktigt underhållande. Dock ska jag först se efter om spelet håller en tillräckligt hög kvalité för att rättfärdiga ett fullprisköp.

Brothers in Arms 3 - Hells Highway PS3
Releasedatum: 2008-09-25

Fakta: Brothers In Arms Hell's Highway tar med sig det kritikerrosade gruppbaserade skjutspelet i andravärldskrigsmiljö till nästa generation.

Spelets grafik och ljud är av högsta kvalitet, och erbjuder det senaste inom spelfunktioner samt en helt omarbetad onlinedel. Med seriens spännande handling, överlägsna autenticitet och intensiv gruppbaserad action släpper Brothers In Arms Hell's Highway ner dig mitt i Operation Market-Garden, den största luftburna operationen under andra världskriget.

Egen notis: Jag är skeptisk till denna titel men efter mycket om och men så har jag redan bokat och betalt för limited utgåvan från england. Det är den otroligt filmiska aspekten i spelet som lockat mig mest.

Motorstorm 2 - Pacific Rift PS3
Releasedatum: 2008-10-15

Fakta:I uppföljaren till det bästsäljande brutala offroadracingspelet för PLAYSTATION lämnar vi Monument Valley för en ö i Stilla havet med tät djungel, svårgenomträngliga träsk, imponerande bergstoppar och ångande vulkaner.

Men låt inte det natursköna landskapet lura dig; denna nya miljö är lika oförutsägbar och våldsam som de förare som lockas dit. Den kommer krossa, bränna och dränka dig vid varje kurva. Precis som miljön, är motståndarna smartare och aggressivare den här gången, med förbättrad artificiell intelligens. Det finns 16 multivägsbanor att slita upp med alla fordonsklasser från första MotorStorm: ATV:s, rallybilar, buggies, motorcyklar, racingtrucks, mudpluggers och Big Rigs, liksom nytillkomna monstertrucks som klättrar, rusar och rullar över alla fordon i sin väg.

Egen notis: Jag var måttligt förtjust i originalet men tyckte ändå att det erbjöd fantastisk grafik och varierad spelupplevelse då man kunna ta en mängd olika vägar på varje bana. Uppföljaren ser ut att rätta till allt som saknades och lagt i en extra hög växel och fått en rejäl grafisk uppdatering. Ett givet köp!

Little Big Planet PS3
Releasedatum: 2008-10-29

Fakta: Sony Computer Entertainment och utvecklaren Media Molecule presenterar ett helt nytt sätt för spelare att dela med sig av sin kreativitet genom styrkan hos PLAYSTATION 3. Välkommen till LittleBigPlanet!

Du spelar figuren Sackboy och kan välja kläder, tillbehör och färger efter eget tycke och smak. Sedan är det bara att utforska LittleBigPlanet, en enorm värld med föremål att samla in och problem att klura ut, vilket kräver en kombination av tankeverksamhet och samarbete. Du har möjlighet att skapa, utforma och bygga föremål eller hela miljöer för andra att leka med. I takt med att du utforskar mer av LittleBigPlanet blir du allt skickligare och kan börja skapa och förändra Sackboys omgivning.

Egen notis: Jag brukar beskriva detta spel som ett modernt super mario med flerspelar läge och möjlighet till egna kreationer. Möjligheterna är oändliga och kommer erbjuda massvis med skratt. Spelet är otroligt charmigt och jag hoppas det tilltalar en stor målgrupp för detta spel förtjänar all uppmärksamhet den kan få.

Far Cry 2 PS3
Releasedatum: 2008-11-27

Fakta:Caught between two rival factions in war-torn Africa, you are sent to take out "The Jackal", a mysterious character who has rekindled the conflict between the warlords, jeopardizing thousands of lives.

In order to fulfil your mission you will have to play the factions against each other, identify and exploit their weaknesses, and neutralise their superior numbers and firepower with surprise, subversion, cunning and, of course, brute force.

Personlig notis: Ja vad mer kan man säga än att detta spel kommer bli fantastiskt. Jag älskar hur utvecklarna verkligen försökt få det att kännas som att du är inne i karaktären. Små detaljer som att öppna en dör eller sätta sig i ett fordon har försätts med animationer. Med en enormt landskap kommer deta bli en rejäl tidsdödare!

Resistance 2
Releasedatum: 2008-11-28

Fakta: Resistance 2 transports players across the Atlantic to a besieged 1950s America where it builds on Fall of Man?s legacy.

There will be bigger battles, spectacular landscapes and an even more gripping narrative told from Hale?s perspective ? alongside an unprecedented online eight-player co-operative mode in which players meet to tackle specially-designed campaigns together. The Resistance story continues to unfurl with protagonist Sergeant Nathan Hale. Having destroyed the London command centre of the invading alien Chimera, Hale returns to the United States where he becomes part of a special programme known as the Sentinels ? a secret weapon against the Chimera assault that the US government knows is imminent. When the Chimera launch a full-scale aerial assault on both coasts, Hale and the Sentinels find themselves in the forefront of the counter-attack.

Egen notis: Originalet hade en blek start men blev bättre och bättre ju längre in i spelet man kom. I uppföljaren kommer allt bli större bättre och mycket vackrare. Med 8 player co-op och 60 player online slår sig Resistance 2 in på toppen av multiplayer alternativen i vinter. Kan knappt bärja mig!

Summering: Ja dessa spel är mina absoluta måsten i år, dock finns det spel som jag har som "runner ups" som kan tänkas införskaffas om de lyckas locka mig tillräckligt. Dessa är:

Fable II, Mitt första spel till xb360 jag kommer inhandla sedan jag skaffade min xb360 förra året.

Mirror's Edge PS3, Kan bli bra men anar oro att det blir på tok för linjärt och då känns det inte så aktuellt att springa på hustak på ett enda sätt. Time will tell.

Call of Duty 5 PS3, Det ser lovande ut och co-op finns med, men jag känner inte det där sugen för att jag ska köpa det. Kommer nog vänta med ett köp om inget oväntat sker.

Bioshock PS3, Är bra sugen då jag aldrig hade ork att spela klart det på datorn efter bristande intresse av att just spela på en dator. Har helt och hållet börjat spela på konsoler sedan förra året. Så detta kan mycket väl bli ett köp, hoppas bara priset blir bra.

Deadspace PS3, Är kluven för denna titel då det känns som utvecklarna inte fått till den där speciella atmosfären utan det känns som en medioker titel. Får se om de kan lyckas få till det sista innan release för då kanske man vågar sig på en skräckis!

Left4Dead format(TBA), eftersom jag helt har slutat spela på datorn och har ingen större lust att betala för xblive så får jag invänta konverteringen till PS3 någon gång nästa år. med tanke på att EA säljer mest spel till PS3 så lär detta komma förr eller senare annars vore det ytterst korkat.

Summa summarum 6st spel som kommer få plånboken att kännas tom, får se hur det blir. Har redan betalt för ett av dem så fem spel att spara ihop pengar till.

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Ekonomi: Min tunga inköpslitsa hösten-vintern 2008

Fin lista, men varför inget Fallout III?

Medlem

Ja det kan tyckas absurt att Fallout III inte finns med då det har hyllats överallt. Tyvärr så har jag problem med bandesignen, grafiken, karaktärs modellerna, känslan i vapnen för att nämna några saker. Jag tycker stalker har mer fallout känsla än vad fallout har. Thats my two cents


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Okay, självklart får du ha din egna smak men jag la märkte till att vi hade ungefär samma syn på vilka spel som såg intressant ut i höst. Personligen spelade jag aldrig fallout (1) men 2:an var mycket rolig och jag tyckte även att Oblivion var i toppklass så förhoppningsvis blir fallout bra, men den som lever får se.

1
Skriv svar