Harrison: "Europa är den viktigaste kontinenten"

Robot
Harrison: "Europa är den viktigaste kontinenten"
Medlem
Harrison: "Europa är den viktigaste kontinenten"

Det får man hoppas, efter sommaren ska jag köpa min och då hoppas jag att de har en massa kul stuff.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Kunde svära på att jag tidigare hör annorlunda ifrån Sony.

Tycker det låter lite som snick-snack. Skulle vi vara viktigast, så hade vi inte varit sist i lanseringen, med sämre hårdvara och högre pris.

Medlem

Nej hade vi varit viktigast så hade vi verkligen inte varit sist.. Att vi får sämre hårdvara stämmer dock förmodligen inte. Det är ju samma förutom ps2-chippet, det som är intressant är ju om PS2-emulatorn fungerar minst lika bra som chippet eller inte.

Medlem

Jahaja, så det låter så nu alltså.

Medlem

Lies!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

om vi är de viktigaste?.....
varför fick vi vänta ett halvår?
varför får vi en konsol som är av sämre kvalite och kan spela mindre spel.
assholes! thats what you are sony.....assholes!


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Lies!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Bazil:

Kunde svära på att jag tidigare hör annorlunda ifrån Sony.

Jag vet inte, var inte uttalandet att vi i Europa inte var så hagalna att vi måste ha allt först. Att de andra regionerna var mer känsliga på den punkten? Inget om att vi var mindre viktiga.

En tankelek:

Vad skulle du göra om du visste att européer var de viktigaste kunderna och att de ändå skulle köpa vid en försening, men de andra regionerna skulle försäljningen minska rejält vid en senare release?

Tankeleken har ingen som helst förankring i verkligheten, utan är helt fantiserad i min skalle. Så ditt svar kommer också vara en fantasi.

Inaktiv

dom har alltid sagt att försäljning i Europa inte har minskat pga senare releaser. Så därför får vi alltid vänta längre. Vi få även vänta längre pga att dom måste alltid göra om vårt skit till 50hz och översätta till 500 olika språk så alla miffon i europa ska förstå något.

Inaktiv
Skrivet av PapaBear:

dom har alltid sagt att försäljning i Europa inte har minskat pga senare releaser. Så därför får vi alltid vänta längre. Vi få även vänta längre pga att dom måste alltid göra om vårt skit till 50hz och översätta till 500 olika språk så alla miffon i europa ska förstå något.

Sony är ett ganska stort företag med stor erfarenhet. Jag personligen tycker det skulle vara rimligt att de borde lyckas översätta och göra så PS3 klarar 50 hz på mindre än 3 månader. Jag menar dom har ju trots allt ganska stor erfarenhet av att utveckla och lansera elektroniska produkter och framförallt tv-apparater och tv-spel.

Jag antar att jag har en för hög standard när jag bedömer enorma företag.

Medlem

Sony kunde inte producera tillräckligt många PS3or i tid på grund av lite olika problem de hade med Bluerayspelaren eller om det var Cell-processorn.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

lol, inte kunde producera så många maskiner, är det en bra ursäkt för att dom sket i europa i vintras ?
det får väl för tusan vara en viss fördelning överallt när det släpps, sen om dom inte kan tillverka så många är väl deras problem inte vårt.

Medlem

Bah, sluta klandra sony. Detta utan ps2 chip betyder ju inte att konsolen blir sämre i det fallet. Som sagt så gör dom software uppdateringar på chippet. Dessutom skulle vi kunna få köra äldre spel i högre upplösning i europa tror jag tack vare detta. Priset?
Jo visst det suger. Men så här det alltid varit och kommer alltid vara. Det är billigare i usa och japan, jag köpte en ipod i usa när jag var där. Sparade 1200 :- Men så är det. face the facts...

Sedan detta med förseningen visst, det är skit att dom låter oss vänta. Men vad ska man göra? släppa 20 000 :- i japan 20 000 :- i USA 20 000 :- i Europa samtidigt? Blir inte många glada personer på någon av marknaderna. Bättre så här. tycker jag iaf sen får vi lite mera tid, dom han testa konsolen lite och åtgärda små problem kan jag tänka mig. Så vi får den felfriare än japan och usa. Ser bara positivt på det.


signatur

Nämen!

Medlem

Massa smooth talking.. Men aja.. ska vänta och se vad som händer med PS3 efter sommaren. Det kommer nog bli ett inköp frågan är nog bara när.

Inaktiv

Hintade inte Sony att dom inte riktigt brydde sej om Europa förra hösten? Lite sund desperation kan tydligen få vem som helst att göra en kovändning.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Och inte nog med det, dom tar bort hårdvaran för PS2 så att tom. mindre PS2-titlar är kompatibla med Playstation 3 EU-versionen.

Sony ni suger (på att göra Playstation 3 bakåtkompatibel-vänligt).

Flakmonkey
Skrivet av Philip:

Och inte nog med det, dom tar bort hårdvaran för PS2 så att tom. mindre PS2-titlar är kompatibla med Playstation 3 EU-versionen.

Sony ni suger (på att göra Playstation 3 bakåtkompatibel-vänligt).

De gör ju det även på den nya maskinerna i USA och Japan... de sa redan sommaren 2006 att de skulle använda en mjukvaruemulator och att PS2-chipet bara var en nödlösning eftersom emulatorn inte var kvar... men men...

Inaktiv
Skrivet av tetsu:

En tankelek:

Vad skulle du göra om du visste att européer var de viktigaste kunderna och att de ändå skulle köpa vid en försening, men de andra regionerna skulle försäljningen minska rejält vid en senare release?

Precis min tanke. Sony ser att Xbox drar ifrån i USA och Wii i Japan. Marknaden i Europa är däremot öppen. Tillgången av konsoler är begränsad, vilka delar ska man satsa på?

Dessutom ska vi vara glada över att få konsolen sist. Visst, längtan har varit jobbig, men såhär i efterhand känns det bra då vi har fått en betydligt bättre release.

Medlem

Klart dom vill att det ska låta som att dom tycker det, dom vill väl bara få igång försäljningen eftersom det inte har sålt som dom trodde hitills (har ju dock bara funnits ute några dagar här), dom räknade väl med att konsollerna skulle vara slutsålda direkt, istället står enheterna i högar i dom elektronikbutiker jag varit inne i dom senaste dagarna. Får väl se om dom tar sig i kragen och justerar priset rätt, så kanske det blir ett i julklapp till mig själv.

Medlem
Skrivet av Philip:

Och inte nog med det, dom tar bort hårdvaran för PS2 så att tom. mindre PS2-titlar är kompatibla med Playstation 3 EU-versionen.

Sony ni suger (på att göra Playstation 3 bakåtkompatibel-vänligt).

Men åh herre gud, hur länge ska man behöva höra detta argument? Att dom tog bort chippet är inget negativt, snarare positivt, du kommer kunna skala upp upplösningen och med tiden så kommer dom flesta spelen till PSone och PS2, idag så stöds nästan 2000 titlar, vilket är en hel del då det finns 2500 PS2 titlar här i Europa.

Och som Nosnos skrev så va de känt sedan långt tillbaka att de skulle vara mjukvarustöd och att Emotion-chippet kommer vara ett minne blått inom kort.

Undrar verkligen när folk ska få in detta i skallen, tror mycket beror på svallerblaskor som Aftonbladet som gick ut med att PS3 skulle vara "sämre" här i Europa, dom fick de att låta som om de vore en katastof.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Philip:

Och inte nog med det, dom tar bort hårdvaran för PS2 så att tom. mindre PS2-titlar är kompatibla med Playstation 3 EU-versionen.

Sony ni suger (på att göra Playstation 3 bakåtkompatibel-vänligt).

Men åh herre gud, hur länge ska man behöva höra detta argument? Att dom tog bort chippet är inget negativt, snarare positivt, du kommer kunna skala upp upplösningen och med tiden så kommer dom flesta spelen till PSone och PS2, idag så stöds nästan 2000 titlar, vilket är en hel del då det finns 2500 PS2 titlar här i Europa.

Och som Nosnos skrev så va de känt sedan långt tillbaka att de skulle vara mjukvarustöd och att Emotion-chippet kommer vara ett minne blått inom kort.

Undrar verkligen när folk ska få in detta i skallen, tror mycket beror på svallerblaskor som Aftonbladet som gick ut med att PS3 skulle vara "sämre" här i Europa, dom fick de att låta som om de vore en katastof.

Precis! Jag reagerade starkt när jag läste artikeln i Aftonbladet. Jag fattar fortfarande inte hur så pass dålig journalistik de bedriver kan tas seriöst. Faktagranskning är som helt borta.

Men vad som irriterar mig mer är att många vanliga svenssons inte orkar kolla upp fakta själv.

1
Skriv svar