Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows

Robot
Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows

När använde du en joypad tillsammans med din dator senast? Har du överhuvudtaget spelat pc-spel med något annat än tangentbord och mus? Med det lilla hårdvarutillbehöret Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows har Microsoft som främsta ambition att låta konsolvärldens handkontroller fungera ihop med din dator. Lyckad fusion eller spelteknisk flopp? En titt i testprotokollet visar att svaret inte är entydigt.


Medlem
FZ recenserar Xbox 360 Wireless Receiver

Ganska coolt endå, men det är som ni säger - är det verkligen nödvändigt för oss PC-användare?

Medlem

En handkontroll är oumbärlig för alla som har en kraftfull htpc som de också vill spel apå. Då får man i princip en konsol

Det är dock en vetenskap att hitta spel som det funkar bra med.

Här är en bra sida som sammanställer alla spel som funkar som de ska med handkontroll:

*Länk Borttagen*

Inaktiv
Skrivet av Philip:

Ganska coolt endå, men det är som ni säger - är det verkligen nödvändigt för oss PC-användare?

Beror på vad man kör för spel.

NHL, Fifa, eller racing etc är mycket skönare att köra med kontroll än med tangentbord och mus.

Inaktiv

Äger en själv och tycker att det funkar klockrent. Gör racing och sportspel mycket roligare.

Inaktiv

Fast för mig skapar det bara konflikt mellan mitt headset (usb) och min 360 kontroll (Sladddrivna).

Ljudet blir knastrigt och dåligt fast kontrollen fungerar. När jag drar ut kontrollen fungerar ljudet inte så man måste starta om datorn.

Ljudet fungerar vid AC97.

Medlem

Köpa själva mottagaren för sig själv är ingen bra ekonomisk lösning, då paketet med handkontroll och mottagare kostar typ 450kr...

Medlem

att köpa själva mottagaren för sig är nog främst till för de som redan har en xbox 360.

Fast då kan man undra vad de ska ha den till. I och för sig. Trackmania united gör ett bra jobb med att slita ut min xbox 360 kontroll och det finns ju ej till xbox

Inaktiv

ladda ner Xpadder. Grymt bra program för att konfiguera kontrollern så att man kan använda den i alla spel.

http://www.xpadder.com

Medlem

Köpte ett sånt där kit när jag köpte en till handkontroll till min 360.. Kostade 50 spänn extra, så jag var tvungen

Funkar riktigt bra enligt mig, och precis som Qraft skrev, tanka xpadder så fungerar den riktigt bra i de flesta spel.

Medlem

Blir nog att man köper en sån här nästa vecka, så jävla trött på att spela vissa spel med tangentbord, speciellt då vissa knappar inte fungerar samtidigt på mitt tangentbord, vilket kan förstöra allting.

Medlem

tycker det är irriterande att man inte kan gasa och bromsa samtidigt, utan gas och broms är samma "axel" så att säga.


signatur

Vart medlem 2001-06-13 men min första användare försvann.

Medlem
Skrivet av Pertan81:

tycker det är irriterande att man inte kan gasa och bromsa samtidigt, utan gas och broms är samma "axel" så att säga.

Använder man bromsen så använder man den ju för att sakta ner farten, så varför ska man kunna gasa då för? Vill man sladda i kurvan så lägger man bara i handbromsen.

Inaktiv

Vem fan gasar/bromsar med analogspaken? Man gasar ju med triggarna

Tyckte för övrigt att den var riktigt snygg

Medlem
Skrivet av Dogge:

Vem fan gasar/bromsar med analogspaken? Man gasar ju med triggarna

Tyckte för övrigt att den var riktigt snygg

Till datorn så fungerar trigger-knapparna som en z-axel (tror jag iaf?), alltså så om du håller in båda knapparna så händer ingenting, fungerar precis som dragkamp.

Inaktiv

Verkar faktiskt som en ganska bra grej för mig Spelar Fifa och Nhl hela dagarna.

Medlem

Förstår mig inte riktigt på recensionen/betyget. Produkten fick ett medelbra betyg eftersom..? Var det för att recensenten inte ansåg att den var nödvändig till PC, eller missuppfattade jag det?

Produkten verkar göra sitt jobb bra när jag läser texten, och eftersom jag går i köpatankar då jag gärna vill använda mina två 360-kontroller på min PC så..

Äh. Strunt samma. Jag är bara lättförvirrad

Medlem

Jag har min pc bredvid min 360, och jag kan inte få det att funka till pc:n -- inte ens när sladden till 360:n är urdragen. På datorn i andra änden av huset funkar det dock utan problem. Weird.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Till datorn så fungerar trigger-knapparna som en z-axel (tror jag iaf?), alltså så om du håller in båda knapparna så händer ingenting, fungerar precis som dragkamp.

Använd XBCD-drivrutinerna så kan du själv ställa in vilken axel som trigger-knapparna ska använda

http://xbcd360guide.50webs.com/

Medlem

testa t.ex köra med ratten i LFS, då är det fruktansvärt irriterande att gas och broms ligger på samma axel.


signatur

Vart medlem 2001-06-13 men min första användare försvann.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår mig inte riktigt på recensionen/betyget. Produkten fick ett medelbra betyg eftersom..? Var det för att recensenten inte ansåg att den var nödvändig till PC, eller missuppfattade jag det?

Produkten verkar göra sitt jobb bra när jag läser texten, och eftersom jag går i köpatankar då jag gärna vill använda mina två 360-kontroller på min PC så..

Äh. Strunt samma. Jag är bara lättförvirrad

Din fråga är berättigad. Sifferbetyg är ett gissel både för recensent och läsare. Även om en siffra ger en vink om omdömet är få betyg helt förbehållslösa.

I fallet Gaming Receiver har Microsoft - precis som recensionen säger - lyckats väl med hårdvaran men mindre bra med mjukvaran (tillhörande supportprogram). Väger man därtill in produktens nyttovärde (hur många spel kan använda hårdvaran? Finns överhuvudtaget behovet? - och så vidare) så påverkas helhetsintrycket och därmed även betyget.

Sammanfattningsvis: stirra dig inte blind på betyget. Det säger en del, men inte allt. Är du inbiten sportfantast eller - som jag - simulatorbuff och dessutom redan har en 360-joypad så är köpet mer motiverat än om du saknar både hårdvara och spel.

Vänliga hälsningar,
Peter på FZ-red.


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Medlem
Skrivet av noaxark:

Jag har min pc bredvid min 360, och jag kan inte få det att funka till pc:n -- inte ens när sladden till 360:n är urdragen. På datorn i andra änden av huset funkar det dock utan problem. Weird.

Det sitter en liten knapp brevid laddaruttaget på handkontrollen och en liten knapp på recievern. Tryck först på den på recievern och sen på den på handkontrollen, så ska det fungera

Medlem

Nu har man köpt en receiver, och de bästa programmet för att ställa in kontroller är enligt mig Xpadder. Har testa många olika program, men ingen utav dom fungerade för mig.

Medlem

Now you can suck att PC FPS too!

Medlem

Hm, är det någon som vet var man kan hitta en sån här? Jag kan då inte se att någon säljer dessa fortfarande. Hade velat använda mina 360-gamepads till pc medan konsollen är på utflykt till Tyskland. (RROD)

1
Skriv svar