Miller om Duke Nukems frånvaro

Robot
Inaktiv
Miller om Duke Nukems frånvaro

Fattar inte att riktigt intressanta spel blir stoppade i utveckling och skrotade medans den här lever vidare.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Fattar inte att riktigt intressanta spel blir stoppade i utveckling och skrotade medans den här lever vidare.

Duke Nukem lever alltid vidare.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hahaha... Dagens

Inaktiv
Skrivet av Bazil:

Fattar inte att riktigt intressanta spel blir stoppade i utveckling och skrotade medans den här lever vidare.

Vad jag förstått så har 3D Realms själva tillräckligt med cash så de behöver inte sälja sin själ till EA, Activision eller Ubisoft. Därför kan de själva ta beslut om finansiering av de spel de utvecklar.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Fattar inte att riktigt intressanta spel blir stoppade i utveckling och skrotade medans den här lever vidare.

Varför skulle 3D Realms skrota sitt mest efterlängtade spel? De drar in multum på spelen de agerat producent till, och kan i lugn och ro arbeta med spelen de utvecklar inhouse.

Anledningen till att spel blir stoppade i utveckling är oftast att en samling aktieägare tycker det blir för dyrt. Så är inte fallet med 3D Realms, där de anställda själva äger företaget.

Medlem

Tyckte faktiskt att rubriken va lite komiskt Duke Nukems Frånvaro

Jag tror vi inte kommer se DNF förens 2010, med lite tur så kanske de kommer visas upp på E3 08

Medlem
Skrivet av Mahone:

Tyckte faktiskt att rubriken va lite komiskt Duke Nukems Frånvaro

Jag tror vi inte kommer se DNF förens 2010, med lite tur så kanske de kommer visas upp på E3 08

e3 är nerlagt


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av [NympH:

"]

Skrivet av Mahone:

Tyckte faktiskt att rubriken va lite komiskt Duke Nukems Frånvaro

Jag tror vi inte kommer se DNF förens 2010, med lite tur så kanske de kommer visas upp på E3 08

e3 är nerlagt

inte nerlagt, bara ned bantat...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem

Duke Nukem Foe


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

jag trore att duke kommer, och det är ganska snart, innan 2008 är slut i alla fall


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Minns när jag fick höra talas om duke nukem av polaren, och hur han hypade spelet.
Oh så fett impad jag var av spelet när jag väl spelade det på stans internetcafe :D.
Impad av att man kunde "använda" toaletten, se sig i spegeln, minnen av klurigt utlagda pipebombs, jetpack, alla "fashinerande brudar" (ja den åldern och den datorgrafiken) haha...
Singleplayerkampajen spelades, men allra mest multiplayer mot varandra :).
Gah minnen :D.


signatur

Retro.

Medlem

Problembarn är alla de som garvar. Ingen annan.

Varför finns inte "vet ej" i omröstningen eller "hoppas". Måste alternativen vara så definitiva och övervägande negativa?

Redaktör
Skrivet av ostmjuk hamster:

Varför finns inte "vet ej" i omröstningen eller "hoppas". Måste alternativen vara så definitiva och övervägande negativa?

Omröstningen handlar om vad man tror, inte om man vet eller inte. Tycker ändå vi var duktiga som lyckades klämma in tre alternativ på en ja- eller nej-fråga.


signatur
Medlem

Ingen har skrivit detta...?

Men då kommer det...

Hail to the king, baby!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

jag tror definitivt det släpps, nån gång... frågan är väl om vi hunnit befolka en ny planet innan dess

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Varför finns inte "vet ej" i omröstningen eller "hoppas". Måste alternativen vara så definitiva och övervägande negativa?

Omröstningen handlar om vad man tror, inte om man vet eller inte. Tycker ändå vi var duktiga som lyckades klämma in tre alternativ på en ja- eller nej-fråga.

Om man tror så vet man inte. Alltså passar "vet ej" väldigt bra som alternativ

Inaktiv

Duke Nukem Forever kommer när ingen längre vet vem Duke Nukem är "Guldskivan" är på väg till tryckeriet precis då så släpper Nordkorea en atombomb över USA som blir början till WW3. Sen visar det sig att det är Adolf Hitler aka Darth Vader som är Kim Jong-il.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Spelet var repliker smittade Fallout!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Längsta utvecklade PC spel som jag vet

1. Duke Nukem
2. Stalker
3. Half Life 2


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

de behöver då inte lägga en krona på marknadsföring vem känner inte till duke nuken forever ?

When it´s done

till alla som spelar duke 3d rekomenderas high resolution pack

http://hrp.duke4.net/index.php


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

1. Duke Nukem
2. Stalker
3. Half Life 2

Och Prey

Medlem

Diablo 3


signatur

Retro.

Inaktiv

Bäst att de skippar Duke nukem forever eftersom förväntningarna är ganska höga nu.

Lite off-topic:
Duke Nukem 3d blev precis portat till NDS liksom Quake.
Funkar ganska bra. ;p

Inaktiv
Skrivet av Ozmonatov:

Haha, "Things that have taken less time than Duke Nukem Forever's Development:
...
* The American War for Independence
* The United States Civil War
* World War I
* World War II and the entire Manhattan Project.
* The United State's involvement in the Vietnam War."


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem

Jag tror knappast det här spelet kommer bli lika bra som gamla hederliga Duke nukem 3D. Svårt att leva upp till det spelet.

Skrivet av Rawle:
Skrivet av Ozmonatov:

Haha, "Things that have taken less time than Duke Nukem Forever's Development:
...
* The American War for Independence
* The United States Civil War
* World War I
* World War II and the entire Manhattan Project.
* The United State's involvement in the Vietnam War."

Denna var ju nästan bäst:

The United States' entire program to put a man on the moon, from Kennedy's challenge to the landing.

Inaktiv

Hehehe, helt ofattbart misslyckat projekt det är alltså...


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem

Jaså? De kommer förmodligen tjäna åtskilliga miljoner på det, så varför skulle det vara misslyckat? Om det hade lagts ned, ja då hade det varit misslyckat.

3DR har råd att agera som de gör, acceptera det och ha kul med andra spel tills DNF kommer.

12
Skriv svar