S.T.A.L.K.E.R. på väg till butik

Robot
Medlem
S.T.A.L.K.E.R. på väg till butik

Syftar ni till Sveriges butiker då eller? Play.com levererade mitt exemplar igår morse vilket var välkomnat. Visserligen skulle det inte vara första gången jag får spel innen release vid internethandel, antar att de skickar ut det så det är garanterat att komma fram senast på release dagen.

Postade en ganska lång recension av det här:
[http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=14401]

Tacksam för feedback på recensionen, den ska i slutändan hamna i mitt projektarbete.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Nu är de väl bara att gå över till att vänta på DFN igen då

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Syftar ni till Sveriges butiker då eller? Play.com levererade mitt exemplar igår morse vilket var välkomnat. Visserligen skulle det inte vara första gången jag får spel innen release vid internethandel, antar att de skickar ut det så det är garanterat att komma fram senast på release dagen.

Postade en ganska lång recension av det här:
[http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=14401]

Tacksam för feedback på recensionen, den ska i slutändan hamna i mitt projektarbete.

Mellanare

Sicken lyckost, mitt är inte ens skickat ännu

Medlem
Skrivet av Mahone:

Nu är de väl bara att gå över till att vänta på DFN igen då

Hahahaha, klockrent inlägg.

Den evige pessimisten


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Had it. Played it. Uninstalled it.

Avstängd
Skrivet av cREJBI:

Had it. Played it. Uninstalled it.

+1 :down::evil::$:P:\:O

Inaktiv

har klarat igenom halva spelet nu, förbaskat vad sur man blir när man får ytterligare ett uppdrag att besöka YTTERLIGARE en underjordisk central fylld med diverse psykiska skräckelement, detta lir får mig att vela sitta uppe hela natten med en nattlampa och en direktlina till mammas mobil.

Inaktiv

Till er som tänker köpa spelet någon gång: vänta tills det har patchats både en och två gånger eller läs på så att ni inte går i några fällor (se nedan).

För er som har spelet:
Slutuppgiften är inte att döda Strelok utan att ta sig in i kärnkraftverket. Du får eventuellt inte forsätta spela beroende på vilket slut du får. När du väl gått in i sista delen av kartan kan du inte vända tillbaka för att få ett vettigt slut utan måste börja om istället. Sluten varierar beroende på hur du handlar. Jag spelade hyffsat vettigt (alltså svinade inte), gjorde relativt få sido-quests, slutförde inte Strelok-questen, lierade mig inte med någon och fick ett värdelöst slut utan möjlighet att gå tillbaka och inga äldre saves att ladda. Gör en separat save innan ni går in i kärnkraftverket ifall ni får ett värdelöst slut. När ni nått den sista delen är det för sent

Du kommer i kontakt med Duty före du kommer i kontakt med Freedom. Om du gör uppdrag för Duty kan du inte gå med i Freedom.

Det finns en quicksave-knapp nämligen F6 jag tror att du laddar med F7.

Det finns ett sätt att accelerera speltiden och de verkar vara * och / för att avbryta.

Du har ingen direkt anledning att spara pengar eftersom du inte kan köpa något vettigt. Köp det förbrukningsmaterial du vill ha utan att vara orolig för att sakna medel för roligare saker för de finns inte att köpa.

Spoiler-tagg fixad. /FZ-mod

Medlem

det bästa som hänt sedan system shock 2

Medlem

Alla år av väntan på detta spel får hem det installerar 10 min senare uninstall!!!!!!

Sicket jädrans skitspel alla förseningar av detta spel varför???? riktigt skitsur är jag!! skitspel

Inaktiv
Skrivet av smocke:

Alla år av väntan på detta spel får hem det installerar 10 min senare uninstall!!!!!!

Sicket jädrans skitspel alla förseningar av detta spel varför???? riktigt skitsur är jag!! skitspel

Det blir roligare när man får vapen som kan träffa på avstånd som överstiger tio meter. Dessutom är nyckeln till hela spelet att sikta på huvudet och då gäller det att ha vapen som inte sprider så förbannat.

Det är ganska taskigt dokumenterat också men sådant suger man upp så småningom.

Medlem
Skrivet av smocke:

Alla år av väntan på detta spel får hem det installerar 10 min senare uninstall!!!!!!

Sicket jädrans skitspel alla förseningar av detta spel varför???? riktigt skitsur är jag!! skitspel

Skärp dig för helvete din jäkla pirat.
Bara för din dator inte klarar spelet så, kanske fungerar bättre om du köper det

Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Skärp dig för helvete din jäkla pirat. Bara för din dator inte klarar spelet så, kanske fungerar bättre om du köper det

En sur fanboy vars förbokade lir visat sig vara den flopp många misstänkt?

Medlem

I've got it! och jag måste säga att det oerhört lilla jag spelat, dvs typ 10 minuter, är nog tillräckligt för att jag kommer tycka att detta är svinbra. får mitt nya graffekort imorgon så jag ska nog plugga in de och sen höja grafiken och njuta lite mer

Medlem

Jag tror dom flesta har förväntat sig ett vanligt run and gun spel. Stalker är ett RPG.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kattspya:

Till er som tänker köpa spelet någon gång: vänta tills det har patchats både en och två gånger eller läs på så att ni inte går i några fällor (se nedan).

För er som har spelet:
Slutuppgiften är inte att döda Strelok utan att ta sig in i kärnkraftverket. Du får eventuellt inte forsätta spela beroende på vilket slut du får. När du väl gått in i sista delen av kartan kan du inte vända tillbaka för att få ett vettigt slut utan måste börja om istället. Sluten varierar beroende på hur du handlar. Jag spelade hyffsat vettigt (alltså svinade inte), gjorde relativt få sido-quests, slutförde inte Strelok-questen, lierade mig inte med någon och fick ett värdelöst slut utan möjlighet att gå tillbaka och inga äldre saves att ladda. Gör en separat save innan ni går in i kärnkraftverket ifall ni får ett värdelöst slut. När ni nått den sista delen är det för sent

Du kommer i kontakt med Duty före du kommer i kontakt med Freedom. Om du gör uppdrag för Duty kan du inte gå med i Freedom.

Det finns en quicksave-knapp nämligen F6 jag tror att du laddar med F7.

Det finns ett sätt att accelerera speltiden och de verkar vara * och / för att avbryta.

Du har ingen direkt anledning att spara pengar eftersom du inte kan köpa något vettigt. Köp det förbrukningsmaterial du vill ha utan att vara orolig för att sakna medel för roligare saker för de finns inte att köpa.

du tror inte att spoiler funktionen kunde varit användbar här?

Spoilertagg fixad. /Fz-mod.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag gillar spelet starkt, inte hunnit så långt fick det idag men vad jag spelat är riktigt bra!

Medlem
Skrivet av ODDNAME:
Skrivet av smocke:

Alla år av väntan på detta spel får hem det installerar 10 min senare uninstall!!!!!!

Sicket jädrans skitspel alla förseningar av detta spel varför???? riktigt skitsur är jag!! skitspel

Skärp dig för helvete din jäkla pirat.
Bara för din dator inte klarar spelet så, kanske fungerar bättre om du köper det

Skratt sicken fanboy....

Medlem

ODDNAME är ingen fanboy alls utan en av få vettiga personer här på FZ. Man ska inte ge 10 min på detta spel, man ska lägga ned ett par timmar innan man lägger sådan omogen kommentar som du smocke. Att du dessutom tankat hem och blir sur på att det är skit är bara löjligt. Personer som dig borde få sig en rejäl omgång så du fattar att man BETALAR för sig!

Dessutom finns det demos som ger en bra bild av hur produkten är!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

du tror inte att spoiler funktionen kunde varit användbar här?
Spoilertagg fixad. /Fz-mod.

Inte det minsta då det motverkar hela syftet med inlägget nämligen att informera om "buggar" i spelet.

Exakt vad spoilar jag?

Inaktiv
Skrivet av redmac:

ODDNAME är ingen fanboy alls utan en av få vettiga personer här på FZ. Man ska inte ge 10 min på detta spel, man ska lägga ned ett par timmar innan man lägger sådan omogen kommentar som du smocke. Att du dessutom tankat hem och blir sur på att det är skit är bara löjligt. Personer som dig borde få sig en rejäl omgång så du fattar att man BETALAR för sig!

Dessutom finns det demos som ger en bra bild av hur produkten är!

Om ett spel kräver flera timmar för att bli intressant är det feldesignat eller så kommer man inte att tycka om det. Det är mycket som är rätt med stalker men det utesluter inte att det finns allvarliga fel. Jag tycker visserligen också att man bör lägga mer än tio minuter men om ett spel inte lyckats fånga ens intresse inom tio minuter är risken stor att man inte kommer att tycka om det överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Kattspya:
Skrivet av nudelsdesign:

du tror inte att spoiler funktionen kunde varit användbar här?
Spoilertagg fixad. /Fz-mod.

Inte det minsta då det motverkar hela syftet med inlägget nämligen att informera om "buggar" i spelet.

Exakt vad spoilar jag?

Haha hur spelet slutar kanske pucko ?
Hursomhelst tycker det är skitroligt spel men på tok för instabilt för att jag ska orka spela det nu. Ja jag har tankat hem skiten (men även förbokat det och betalt för det så ja sue me...). Spelet krashar till desktop typ lite när det känner för det ofta när man ska spara >_<
Vet inte om det är min dator konfiguration som är problemet eller fler upplever detta.

Medlem

Så länge det ser lika stämningsfullt ut som MP-betan är jag nöjd ^_^ Älskar att dra igång en bana med regnigt väder bara för att se hur pass bra dom har lyckats med ljussättningen i åskoväder:)

Edit: Tog bort lite text som lät lite väl skrytigt ^_^

Medlem
Skrivet av smocke:

Alla år av väntan på detta spel får hem det installerar 10 min senare uninstall!!!!!!

Sicket jädrans skitspel alla förseningar av detta spel varför???? riktigt skitsur är jag!! skitspel

smocke, lägg ner lite mer än 10 minuter innan du dömmer spelet.

Skrivet av ODDNAME:

Skärp dig för helvete din jäkla pirat.
Bara för din dator inte klarar spelet så, kanske fungerar bättre om du köper det

ODDNAME, jag fick mitt S.T.A.L.K.E.R. levererat i förrgår morse från www.play.com. Varför är det inte möjligt att smocke fått sitt för tidigt han med?
Varför tar alla bara förgivet att man är en pirat för att man har ett spel någon dag innan officiell release. Alla som varit med ett tag med förhandsbokningar och dyl. vet ju om att det händer att man får spel innan release.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag fick det idag, har bara hunnit testa det lite smått. Blev positivt överraskad då jag inte håller Fps högst upp på önskelistan.

Inaktiv

S.T.A.L.K.E.R, ArmA och SH4. Hur ska jag hinna med att spela allt?

Inaktiv
Skrivet av Fisse:

Haha hur spelet slutar kanske pucko ?

Sedan när är orden var och hur utbytbara med varandra?

Medlem

hur lyckas vissa stavafel på www.fragbite.se & www.fragzone.se ?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Fick mitt igår, skit sjysst trots att datorn suger ganska hårt.

12
Skriv svar