GC-rapport, dag två
Den andra av tre dagars Games Convention-hysteri rullar mot sitt slut. Det mesta är som det brukar: sjukt mycket att titta på, ett tajt schema som blir än tajtare av sista minuten-ändringar och emellanåt strulande teknik (kommer vi nånsin få se ett presscenter med duglig uppkoppling?). Gårdagen var förbehållen branschfolk, i dag öppnades portarna för allmänheten. Hörde av en svensk pr-kille att uppemot 250 000 personer väntades besöka mässan. Trångt, stressigt och intensiv svettdoft garanteras.
Operation Flashpoint 2 - fett så det förslår
Dagen har ägnats åt åtskilliga visningar och intervjuer. Har bland mycket annat spanat in #Operation Flashpoint 2 (storskaligt), #Killzone 2 (satsar hårt på multiplayer), #Motorstorm: Pacific Rift (split screen och färre irritationsmoment) och #Crysis Warhead (optimerat, enligt utvecklarna). Har även hunnit lira lite #Pure (fyrhjulscross kan inte vara fel) och den genomcharmiga plattformaren #LittleBigPlanet.
Ett stort litet spel, hur charmigt som helst
På det hela taget en bra mässa än så länge, känns som att den innehåller bra mycket mer än E3. Vilket inte är så konstigt då den senare ägnat sig åt bantning. Med nytt väntat besökarrekord torde GC ha framtiden för sig, även om det snackas om att mässan kommer flyttas till ny ort nästa år.