Runaway: The Dream of the Turtle

Robot
Runaway: The Dream of the Turtle

Runaway: A Road Adventure var som gjort för en uppföljare, inget snack om saken. Det kände man på sig så fort man börjat spela det. Och nu har uppföljaren "äntligen" kommit, under namnet Runaway: The Dream of the Turtle. Och de som gillade det första spelet i serien kommer inte bli besvikna. Det blev däremot jag.


Medlem
Äventyret Runaway 2 - Lucasarts-klass?

Runaway hade sina glimtar så hoppas 2:an kommer att ha samma känsla. Alla äventyrspel är välkommna :>

Medlem

Nice! Var ett tag sen man spelade ett äventyrspel.

Medlem

Jag fattar inte vad som är så dåligt med detta. Jag tycker det är skitkul! Sen kanske det också är ganska dumt att förvänta sig ett nytt Day of the Tentacle så fort man har ett äventyrsspel att recensera...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

ett kul spel. men jag är ju också en av dom som gillade Full throttle


signatur
Medlem

Full throttle va teh shiat !!!!

Medlem

Var första Runaway-spelet bättre eller? Tycker det här ser ut att ha väldigt trevlig grafik i alla fall.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

ett kul spel. men jag är ju också en av dom som gillade Full throttle

Vad har "men" med saken att göra? Du får det att låta som att Full Throttle inte var så jättebra egentligen? Det var ju baskemig det BÄSTA!

Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av dofilusåkaffe:

ett kul spel. men jag är ju också en av dom som gillade Full throttle

Vad har "men" med saken att göra? Du får det att låta som att Full Throttle inte var så jättebra egentligen? Det var ju baskemig det BÄSTA!

Eller så menar han att detta inte är något i jämförelse med Full Throttle....


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Full Throttle var en riktig höjdare. Monkey Island serien var oxå grymt bra.
Ett tag släppte Lucasarts bara bra spel, sedan bara kassa. På senare tid har de skärpt till sig igen, men det har ju nästan bara varit Star Wars licenser och varianter på FPS, RTS eller RPG som utvecklats av tredjepartare åt dem.
Knights of the Old Republic 2 var riktigt bra, och i ärlighetens namn så föredrar jag nog numera sådana moderna Action-RPGs före "gammeldags" äventyrsspel.

Medlem

Har suttit och spelat Detta spel nu började idag. och det var lite halvt jobbigt, jag har inte kört igenom hela än men det som nämndes i recensionen så att det var mycket prat att gå igenom så är det mycket sant. har blivit ibland att man tröttnar och bara klickar igenom det personer har att säga.

Men hittils har det varit rätt intressant äventyrspel det är inte Lucasart och det märker man men spelet har sina stunder.

Medlem

Har spelet det första spelet och det var väl ok, om än inget utöver det vanliga. Tror dock jag skippar del 2 här... inte riktigt värt tiden känns det som.

Sam & Max-episoderna är rätt bra iallafall.

Medlem

Hmm.. har spelat en heldel nu och så kom jag till ett ställe då personen man är får en piratskepnad och det är nog ingen tillfällighet att man får dom kläderna som man får.

Brian & Guybrush väldigt lika varandra?

QRT
Medlem

Gillar inte karaktärerna i Runaway spelen. Speciellt inte Brian eller vad han heter. Usch!

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

Var första Runaway-spelet bättre eller? Tycker det här ser ut att ha väldigt trevlig grafik i alla fall.

Jag har spelat båda (Runaway2 alldeles nyligen, Runaway1 för några år sedan), och som jag minns det så tyckte jag att ettan var bättre.

Runaway2 var dock också ett bra spel, tycker jag.
Och som sagt var, det släpps inte särskilt många äventyrsspel nuförtiden.

Skrivet av Loading:

Hmm.. har spelat en heldel nu och så kom jag till ett ställe då personen man är får en piratskepnad och det är nog ingen tillfällighet att man får dom kläderna som man får.

http://img231.imageshack.us/img231/9187/lookalikerk7.jpg

Brian & Guybrush väldigt lika varandra?

Ja, hela piratsekvensen kändes väldigt Monkey Island-inspirerad (eller kanske man ska se det som en hyllning av Monkey Island, det verkade ju helt avsiktligt).

Medlem

Är det nån som har spelat hela Runaway 2 för jag har fastnat på ett ställe på den...

1
Skriv svar