Our Globe [DEMO]

Medlem
Our Globe [DEMO]

Nu finns det ett work-in-progress-demo av vårt demake-spel, "Our Globe":

http://www.oxeyegames.com/files/ourglobe/HouseGlobe.rar

Ljudeffekterna och användargränsnittet måste putsas lite mer, men förutom det så fungerar det fint både mot datorn och 1on1 online. Kolla readmen för att få se teknologiträdet... det är relativt avancerat och det finns flera olika strategier att pröva

Hej!

EDIT: Råkade ladda upp en debug-version. Om ni hann ladda ner innan denna ändring får ni ladda ner igen...

EDIT: Nu har spelet uppdaterats till version 1.0! Massor av ändringar, jag rekommenderar att ni testar det Observera att nerladdningslänken har ändrats, för vi döpte om spelet.

#blogg

Medlem
Our Globe [DEMO]

Spelat nu, underbart spel <3


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Spelat nu, underbart spel <3

Haha, tack!
Är du på QuakeNet? Kom in i #harvestbeta om du vill spela online, för thewreck letar hela tiden efter nya utmanare.

Medlem

Kul det var, även om jag störde mig på några små saker

Kan detta bli Oxeyes nästa projekt kanske?

Medlem
Medlem

Jag blev ganska hårt ägd av the_wreck igår, men det var kul ändå

Medlem

får bara detta fel när jag försöker starta det

kan inte hitta filen/komponenten MSVCR71.dll sen händer inget mer

----JAG LÖSTE DET-----

ladade hem dll filerna från nätet sen var det inga problrem


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

får bara detta fel när jag försöker starta det

kan inte hitta filen/komponenten MSVCR71.dll sen händer inget mer

----JAG LÖSTE DET-----

ladade hem dll filerna från nätet sen var det inga problrem

Ja jag glömmer jämt att lägga med dem fileran i paketet! Nu är det fixat, dock

Medlem

spelet är underbart. speciellt för mig eftersom man är ett HW fans sen det kom .och se det nu i 2d är så kul .. kul med dem nya ljudeffekter med haha

så jävla cool "remake" eller "demake" ni måste fortsätta på detta projektet för fan alltså


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Grymt bra gjort måste jag säga! Hoppas på att få se mer av detta i framtiden. Någon som har lust att köra någon match senare eller så?

Medlem

fan ännu bättre nu med 1.0 versionen ! .. ni måste fortsätta bygga på detta snälla

älska fan detta spel nu


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Som sagt, om någon vill ta en match ikväll (1.0) så kan ni ta tag i mig på qnet med ett mess till: Immelmann

Om ni inte kan skriva det så lurar jag runt i #diiinet

Medlem

kommer ni utveckla detta mer ? .. jag är helt såld på det nämligen haha och bara vill och önska ni kunde göra mer på det


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

kommer ni utveckla detta mer ? .. jag är helt såld på det nämligen haha och bara vill och önska ni kunde göra mer på det

Haha... Mjaaa, jag vet inte riktigt. Det känns ganska färdigt faktiskt. Vet inte hur mycket man kan fördjupa sig i ett spel som är baserat på tanken att det är en klon

1
Skriv svar