Warhammer - Dark Crusade uppdaterat

Medlem
Warhammer - Dark Crusade uppdaterat

Jag tror FZ har blivit världens längsta sida tack vare denna nyhet

Medlem

Hade


signatur

www.thogge.com
Din polare i tröjtryckarträsket

Medlem

Det står en j-vla massa, men det enda jag ser när jag läser ändringslistan är:

"För att få tyst på alla multiplayerspelare som bara gnäller om att just deras ras är för svag och alla andra är för mäktiga så har vi försämrat alla raser i spelet maximalt, så nu suger alla infanterister hästdase och alla kostnader är åt skogen"

Troligt att man kommer ladda hem den här "patchen".

Utvecklare måste sluta lyssna på alla forumwhiners som kräver det ena och det andra i deras spel.... Det var sånt här som dödade Warlords Battlecry 3.

Bugfixar JA, Nerfningar NEJ!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

oXo
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Utvecklare måste sluta lyssna på alla forumwhiners

Japp

Medlem

^-- Men du måste ju hålla med om att t ex att necrons kunde(kanske kan fortfarande?) ha mycket större armèr än sin max cap är mer än bara vanligt whine? Tänker inte förklara hur om de inte fixat det Orker och chaos var ett skämt imot alla andra raser när ja och polarna körde det vid dark crusade release.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det står en j-vla massa, men det enda jag ser när jag läser ändringslistan är:

"För att få tyst på alla multiplayerspelare som bara gnäller om att just deras ras är för svag och alla andra är för mäktiga så har vi försämrat alla raser i spelet maximalt, så nu suger alla infanterister hästdase och alla kostnader är åt skogen"

Troligt att man kommer ladda hem den här "patchen".

Utvecklare måste sluta lyssna på alla forumwhiners som kräver det ena och det andra i deras spel.... Det var sånt här som dödade Warlords Battlecry 3.

Bugfixar JA, Nerfningar NEJ!

Ja... ingen gillar ju forum whiners eller hur? Kasta inte tacos när du står i en apbur lilla ponken.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

SID 6.7, du har verkligen en naiv syn på hur man patchar/balanserar spel.

Hur som helst, ska hem och testa omedelbart, ser bra ut från vad jag kan se

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det står en j-vla massa, men det enda jag ser när jag läser ändringslistan är:

"För att få tyst på alla multiplayerspelare som bara gnäller om att just deras ras är för svag och alla andra är för mäktiga så har vi försämrat alla raser i spelet maximalt, så nu suger alla infanterister hästdase och alla kostnader är åt skogen"

Troligt att man kommer ladda hem den här "patchen".

Utvecklare måste sluta lyssna på alla forumwhiners som kräver det ena och det andra i deras spel.... Det var sånt här som dödade Warlords Battlecry 3.

Bugfixar JA, Nerfningar NEJ!

Har du överhuvudtaget spelat DC?

Medlem

Äntligen!, tack FZ


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Finally, den omtalade balance-patchen är här. Spelet var ju nästan ospelbart i multiplayer. Ska nog dra igång DC igen när jag får chansen.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Utvecklare måste sluta lyssna på alla forumwhiners

Då antar jag att du inte är medveten om att patchen har betatestats med toppspelarna.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

Ja... ingen gillar ju forum whiners eller hur? Kasta inte tacos när du står i en apbur lilla ponken.

Jag skrev forumwhiners som krävde den ena och det andra förändringen från utvecklarna.
Jag tillhör inte den kategorin, jag anser att DoW var bra som det var.

och jag skulle ALDRIG kasta bort en taco!;)

Jag inser att min post uppfattas som gnällig, men har ni någonsin suttit på Wbc:s eller DoW:s forum så skulle ni förstå... ALLA kräver att ALLT skall ändras så att det passar just deras spelstil och i slutändan så blir det bara pannkaka av alltihop...

Ähh det kanske bara är jag som är trött.

Feel free to ignore me.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det är klart att alla kräver en massa saker, en massa olika saker. En del har vettiga åsikter. Du ska inte tro att Relic lyssnar på varenda röst, nej nej. De har en klar uppfattning om hur just deras spel ska vara balanserat, och det är dom som bestämmer.

Medlem

Om de verkligen lyssnade på forum whiners så hade necrons ekonomi-system gjorts om totalt...
Har själv en miljon åsikter om patchen men vi får ge den ett par veckor att mogna.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Det är klart att alla kräver en massa saker, en massa olika saker. En del har vettiga åsikter. Du ska inte tro att Relic lyssnar på varenda röst, nej nej. De har en klar uppfattning om hur just deras spel ska vara balanserat, och det är dom som bestämmer.

Du har säkert rätt, balans har dock aldrig stört mig (alla krav på balans dock) eftersom jag enbart spelar single player förutom några enstaka matcher mot polarna i LAN.
Avskyr när man precis har lärt sig vad alla enheter kostar och kan och så ändras det helt plötsligt och onödigt (från min sp-synvinkel).

Jag minns med fasa forumtiden hos Infinite Interactive där dom i princip lät dom mest högljudda medlemmarna diktera framtiden för Warlords battlecry...

Vilket fick som resultat att alla yrken UTOM warrior (som var det överlägset bästa yrket) försämrades, medans warriors förbättrades ytterligare.

Vilket har fått som resultat att spelarna måste köra med överenskommelser om att inte spela på vissa sätt INNAN matchen sätter igång, för vill man så krossar man alla andra ras/yrkeskombos på Wbc med en warrior...

Men Relic är ju inte Infinite Interactive å andra sidan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Nice, blir till att testa då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dock så är det inte SP denna patch fokuserar på heller. Små ändringar såsom

o Increased the cost of the Desecrated Fortress from 300r/100p to 300r/105p.

Har en ganska stor betydelse eftersom den hindrar vissa techbuilds som var småimba. Små men effektiva ändringar dvs.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av SID 6.7:

Utvecklare måste sluta lyssna på alla forumwhiners

Då antar jag att du inte är medveten om att patchen har betatestats med toppspelarna.

Exakt!
Det är väl bara att berömma Relics initiativ att de haft en så omfattande betatestning tillsammans med spelets toppspelare, där toppspelarna fått ge feedback och ändrat patchen flera gånger innan den lanserades.

...Synd bara att betan blev så pass omfattande och allvarlig att de betatestade i hela tre månaders tid, innan de var nöjda med resultatet.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ändrar man EN grej så blir det nästan alltid fler än en grej till man måste ändra på...

Iom. att det var så många småändringar som behövdes, behövdes också småändringar för småändringarna.... GET IT.

I RTS spel blir väldigt få changes väldigt stora, pga just balansfrågorna.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Video_Mode:

Ja... ingen gillar ju forum whiners eller hur? Kasta inte tacos när du står i en apbur lilla ponken.

Jag skrev forumwhiners som krävde den ena och det andra förändringen från utvecklarna.
Jag tillhör inte den kategorin, jag anser att DoW var bra som det var.

och jag skulle ALDRIG kasta bort en taco!;)

Jag inser att min post uppfattas som gnällig, men har ni någonsin suttit på Wbc:s eller DoW:s forum så skulle ni förstå... ALLA kräver att ALLT skall ändras så att det passar just deras spelstil och i slutändan så blir det bara pannkaka av alltihop...

Ähh det kanske bara är jag som är trött.

Feel free to ignore me.

Förstår vad du menar, men i DoW-DC så var det vissa issues som var självklart obalancerade, men inte lätt att rätta till utan andra ändringar, därav den långa väntetiden.

1
Skriv svar