Robot
Carmageddon

1997 var ett tufft år för moraltanterna, då släpptes nämligen de våldsamma spelen Postal och Carmageddon till pc. Tyskland, med sin stränga syn på våldsspel gick i taket och bytte ut människorna mot robotar. I England byttes människor och boskap ut mot zombie-versioner med grönt blod.


Medlem
FZ retrorecenserar Carmageddon

oj vad jag spelade det när jag var liten
brings back memories


signatur

Bengebolle

Inaktiv

De behöver verkligen göra en ny version.

Medlem

Hahaha kolla på en av bilderna när han skrattar efter ha kört över en.

Priceless!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Iskallt spel.

Saker som de äldre tanterna med rulator som ständigt upprepade meningen "I was in the war" var ju bara guld.

Kommer bestämt ihåg när jag beställde detta spel. Väntade i säkert... flera dagar. Efter att sedan riva bort plasten och öpnna kartonen för att upptäcka att det inte fanns någon CD i fodralet. Ringde bestört och försökte förklara situationen och fick mycket riktigt en ny CD hemskickad.

Anyhow. Kul spel. Kul spel.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Carmageddon är en klassiker, dock så gillade jag 2an mer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det här spelet förknippar jag med livet i mitt studentrum. Våldsamt och störtkul. Underbart över nätverk, dessutom.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

En klassiker, ett nytt Carmageddon skulle inte sitta fel

Inaktiv

Ett spel värt sin vikt i guld med en uppföljare som var minst lika bra och det är inte ofta det händer. Jag jobbade som nätverkstekniker på ett ställe för arbetslösa som skulle utbildas i bland annat media och på åtta maskiner fanns det Carmageddon installerat.

Varje lunch gick åt till att spela med de andra eleverna och fick vi chansen spelade vi resten av dagen också. Happy days!

Medlem

*sniff* Vackert...


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Retro.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Min tjej är nog psykopat.
Hennes favoritspelserier är: The Sims, GTA och Carmageddon...
Så länge man kan ta dö på folk på lustiga sätt så gillar hon spelet...
tack gode gud att jag inte har visast skräp spelet postal för henne...

Medlem

THOSE WHO ARE ABOUT TO DIE - WE SALUTE YOU!

Vilka minnen.... älskade det här spelet.
Köpte det när det släpptes och spelade NON FUCKIGN STOP.

När jag inte spelade spelet spelade jag grymma soundtracket rakt av CD skivan.

Spel cd'n slutade inte snurra ett braaa tag

[http://www.youtube.com/watch?v=GyWFX0FPhOA]

Medlem

Och Poäng för att döda farmor underbart vilka minnen som kommer

Medlem

Första jag tänker på när detta spelet nämns är en engelsk tidning jag köpte och på framsidan var det då en bild från carmageddon, en bil som mejjar ner en kossa om jag inte minns fel.
Självklart köpte man spelet så fort det kom ut och det är många timmar man lagt ner på det tillsammans med en polare. Låter från er andra här att det var lite synd att man inte visste vad nätverk var på den tiden. *attans*


signatur

osv.

Medlem

Carmageddon, i all ära!


signatur

Jäh..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lie|:

Första jag tänker på när detta spelet nämns är en engelsk tidning jag köpte och på framsidan var det då en bild från carmageddon, en bil som mejjar ner en kossa om jag inte minns fel.
Självklart köpte man spelet så fort det kom ut och det är många timmar man lagt ner på det tillsammans med en polare. Låter från er andra här att det var lite synd att man inte visste vad nätverk var på den tiden. *attans*

Var det verkligen en engelsk tidning, har samma minnesbild i huvudet. Kan det inte vara Tekkno, som spårade totalt när det följde med mjukporr på cd-skivan?

Förövrigt kunde man få sjyssta stickers från den tidningen "computers are nicer than people".

Back on topic. Nostalgikick till sista slicken... synd att utvecklaren bara verkar få göra Xbox Live-spel numera...


signatur

Bästa bilspelet hittills!

Inaktiv

så var det kanske spiken, finns tröjor med den texten på också *host*

ett nytt carmageddon vore kul, satan va roligt det var att köra runt o mosa o mosa

Inaktiv
Skrivet av spiken:

Var det verkligen en engelsk tidning, har samma minnesbild i huvudet. Kan det inte vara Tekkno, som spårade totalt när det följde med mjukporr på cd-skivan?

Vilket nummer var det? Måste jag ha missat.

Medlem

sjukt härligt spel
dock så var 2:an överlägsen


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Skrivet av spiken:

Back on topic. Nostalgikick till sista slicken... synd att utvecklaren bara verkar få göra Xbox Live-spel numera...

Carmageddon till live arcade skulle annars vara grymt.

Inaktiv
Skrivet av nait:

sjukt härligt spel
dock så var 2:an överlägsen

Det bästa med 2:an var skadesimuleringen samt att man kunde köra en GMC DeLorean.

WeX
Medlem

"Gotcha!": tidernas bästa frontlastare!


signatur

Boom headshoot!

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Vore ju trevligt om #Eidos kunde göra en #Rockstar och släppta spelet gratis, med stöd för nyare operativ. Det skulle vara grejer!


signatur
Inaktiv

Vet inte om jag lirade 1an nånting men 2an gick många timmar vill jag minnas. Sjukt bra soundtrack dessutom. Hör jag "Aces High" idag tänker jag på bilar, fotgängare och blod.

Medlem
Skrivet av nait:

sjukt härligt spel
dock så var 2:an överlägsen

Ja, tvåan är bättre. En vettig uppföljare skulle ju inte sitta fel. Ta grafiken ur Flatout, fixa skademodellen ännu mer så att bilarna kan delas på de ställen där de slår i, precis som i carmageddon2, nya banor, häftigare fordon, fixa multiplayer... Då har vi en given hit. 8)

Skribent
Skrivet av teX:
Skrivet av spiken:

Var det verkligen en engelsk tidning, har samma minnesbild i huvudet. Kan det inte vara Tekkno, som spårade totalt när det följde med mjukporr på cd-skivan?

Vilket nummer var det? Måste jag ha missat.

Var det verkligen norska Tekno? Var det inte den svenska tidningen High Score?

Medlem

Ja carmageddon serien håller man varmt om hjärtat :heart:

12
Skriv svar