14 000 svenskar har förhandsbokat Playstation 3

Robot
14 000 svenskar har förhandsbokat Playstation 3
Medlem
14 000 svenskar har förhandsbokat Playstation 3

Ser fram emot att få spöa er alla på FOM.
:>


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

14000 är ju iofs förfärligt lite? Om man jämför med andra konsol-lanseringar? Och bättre lär det ju inte bli pga alla titlar som Sony tappar och fumlar bort till PC och 360.

Verkar som att många har tagit sitt förnuft till fånga, nöjjer sig med en 360 och lägger sina pengar på en I-Phone eller nått annat kul istället. = klokt val. yes

Medlem
Skrivet av tiger84:

14000 är ju iofs förfärligt lite? Om man jämför med andra konsol-lanseringar?

Verkar som att många har tagit sitt förnuft till fånga, nöjjer sig med en 360 och lägger sina pengar på en I-Phone istället. = klokt val. yes

Du missförstår.

Citat:

Enligt den nordiska distributören Nordisk Film har vi bokat inte mindre än 13 000 - 14 000 maskiner, vilket kan innebära att det blir svårt att få tag på en konsol om du inte varit ute i god tid.

Svergie får bara 14.000 för företagen får så många, inte för svenska folket inte vill ha det.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av tiger84:

14000 är ju iofs förfärligt lite? Om man jämför med andra konsol-lanseringar? Och bättre lär det ju inte bli pga alla titlar som Sony tappar och fumlar bort till PC och 360.

Verkar som att många har tagit sitt förnuft till fånga, nöjjer sig med en 360 och lägger sina pengar på en I-Phone eller nått annat kul istället. = klokt val. yes

Hur kan man säga att det är lite? De säljer ju ut.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Zarkow:

De säljer ut pga att de skickar så få. Hur kan det vara positivt?

Nu är inte jag dattaexpert på telia men hur gick det där ihop sig? Det är väl ändå förhandsbokningar vi pratar om?

Flakmonkey
Skrivet av Zarkow:

De säljer ut pga att de skickar så få. Hur kan det vara positivt?

De skickar som sagt ut betydligt fler än både Nintendo och Microsoft... och för dem var det ju positivt att de sålde slut... men men... är ju Sony, de spelar efter helt andra regler...

Inaktiv

Varav 10,000 kom när de visade upp "Home".

Medlem

Som ovandstående säger, när folk såg att "The Sims" ingick i priset kom förhandsbokningarna ;).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

hm, förstår inte att folk verkligen vill spela denna utgåva av playstation 3. sämre prestanda, högre pris osv. en skandal om ni frågar mig.

Medlem

Jag köper min i höst i samband med GTA IV, halleluja!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av moberg:

hm, förstår inte att folk verkligen vill spela denna utgåva av playstation 3. sämre prestanda, högre pris osv. en skandal om ni frågar mig.

Den är inte alls sämre i prestanda, har du gått och läst på aftonblaskans e24 nu igen?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av moberg:

hm, förstår inte att folk verkligen vill spela denna utgåva av playstation 3. sämre prestanda, högre pris osv. en skandal om ni frågar mig.

Hur sorglig kan man bli egentligen? PS3 har den bästa prestandan, den kommer varken höjas eller sänkas. Enda anledningen till att inte köpa en nu är pga priset, finns ingen annan anledning. Jag har haft min PS3a i över en månad nu och den har aldrig hängt sig eller strulat. Man får va man betalar helt enkelt.

Inaktiv

Mja, jag kan komma på åtminstone ett till. Spelutbudet är väldigt tamt just nu imo. Och blev det inte bekräftat för ett tag sen att den europeiska versionen hade fått nåt chip utbytt som gör förmågan att spela upp ps2-spel sämre?

Flakmonkey
Skrivet av RoGGe:

Mja, jag kan komma på åtminstone ett till. Spelutbudet är väldigt tamt just nu imo. Och blev det inte bekräftat för ett tag sen att den europeiska versionen hade fått nåt chip utbytt som gör förmågan att spela upp ps2-spel sämre?

Det är borttaget, något som även kommer ske på USA och Japans konsoler... Sony sa att de skulle göra det redan sommaren 2006, att sätta in chipet var bara en nödlösning då mjukvaruemulatorn inte var färdigutvecklad... nu när den är det finns det inte någon poäng att ha kvar chipet, speciellt som mjukvaruemulering kan göra så att spelen blir snyggare med uppskalning...

Så återigen, det där har ju blivit så uppförstorat så det inte är sant... fullt förståligt iofs...

Inaktiv

Jag är mer förvånad över att 14.000 svenskar tycker den är värd ~6.000 kr.

Medlem

Har man hört något om PS3 som strular? Konsollen har ju funnits ute ett tag nu, och vid det här laget hade man ju hört en hel del om 360ns "red ring of death" och att den tycker om att hänga sig.

Medlem
Skrivet av teX:

Jag är mer förvånad över att 14.000 svenskar tycker den är värd ~6.000 kr.

Sett till vad man får är den utantvekan värd 6000, jag skulle dock aldrig slänga ut 6000 på en konsoll.
Kanske dock blir aktuellt när MGS4 kommer ut och om jag får ett trevligt sommarjobb.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jag köper min i höst i samband med GTA IV, halleluja!


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Latex:

Har man hört något om PS3 som strular? Konsollen har ju funnits ute ett tag nu, och vid det här laget hade man ju hört en hel del om 360ns "red ring of death" och att den tycker om att hänga sig.

Väldigt få problem, det är helt enkellt en genuin produkt.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

undrar hur många som hamnar på blocket/tradera av dom hehe


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv
Skrivet av Dinskugga:

undrar hur många som hamnar på blocket/tradera av dom hehe

3

Medlem

Jag får en på fredag

Inaktiv
Skrivet av F3D:

3

hahaha.. ja 3.. och så lägger vi till 000 efter den 3:an, då stämmer det nog.

Medlem

Klart man fläskar på med fina siffror så här innan lanseringen för att försöka bättre på den nästan obefintliga hypen.


signatur
Medlem

Det är ju faktiskt så att för alla är den inte värd vad den kostar som vissa påstår här. För mig som inte har HDTV, redan har en DVD-spelare, inte vill ha en Blu-Ray föränn filmerna är nere i humana priser, redan har en Mediacenterdator osv osv. Jag vill bara åt spelfunktionen. Att baka in massa skit i en apparat är bara att låsa upp sig. Som med en TV med inbyggd DVD om man nu bara vill ha en TV. Värdelöst! Bättre vore om det var moduluppbyggt så att man kunde köpa till sig de funktioner man ville ha efterhand.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

skönt att ps3an snart är här, så slipper man längta, får se när man skaffar sig en.
är ganska säker på att jag kommer att skaffa en iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är förvånad faktiskt, 14 000 PS3:or. Det är alltså 14 000 förmånga som är dumma nog att betala ut 6000:- för en konsol. Fast vem är jag att dömma. Sedan är 14 000 PS3:or det samma som 28 000 stycken Wiis till priset.

Medlem
Skrivet av Kovski:

Sedan är 14 000 PS3:or det samma som 28 000 stycken Wiis till priset.

Och du vill komma vart?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

12
Skriv svar