Devil May Cry 4 till Xbox 360 och PC

Robot
Medlem
Devil May Cry 4 till Xbox 360 och PC

Jahapp, ännu ett spel att lägga till på köplistan. Har inte brytt mig om spelserien hittils, men det lilla jag sett ser riktigt bra ut.

Medlem

Läste någonstans för några månader sedan att Capcom ska börja satsa stort med att släppa spelen till flera platformar och inte göra "exklusiva" grejer. Detta verkar ju onekligen vara ett steg i den riktningen.

Medlem

jag blir så lycklig <3 thank you WORLD WORLD WORLD


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ännu en anledning för mig att skaffa 360 :), även om jag inte var så förtjust i serien tidigare


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Nice, very nice indeed.... ser riktigt lovande ut.

Inaktiv

Hoppas de släpper det till Wii också

Medlem

Fukkin win!

Då finns väl nu Devil May Cry 1, 3 samt framtida 4 till PC nu?

Får nog börja prova spelen snart nu då, fast då blir det nog inhandlade av en handkontroll till datorn först. ^^

Medlem

Tycker det är helt rätt att slopa "exklusiva" titlar.. Bara waste of money för utvecklarna. OK att MS och Sony pyttsar in extra pengar för exklusiva titlar men tror nog det är mer lönsamhet i att släppa titlarna till fler plattformar...

Medlem

^- Jo det stämmer. Men det drabbar spelen, att de inte når upp i samma potential som de skulle ha gjort om de koncentrera sig på en konsol.

Tråkigt att detta ej är exklusiv för PS3:an...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Devil may cry 3 var ju så dålig pc-konvertering att jag ville gråta. Ta bara en sådan sak som att man tvar tvungen att styra med den högra styrspaken på gamepaden (handvrickning på hög nivå) och att det i princip inte gick att ställa in grafik m.m. Resident evil 4 var också helt hemskt - det gick inte ens ställa in widescreenupplösning ordentligt. Resultatet på min plasma blev en utdragen bild i letterbox. Mumma..

Devil May cry är en serie som skulle må bra av Wii-kontrollerna tror jag

Flakmonkey

Undrar när Dead Rising och Lost Planet tillkännages till PC och PS3 då ^^ Och som sagt, både negativt och positivt att spelen inte längre är exklusiva, positivt att fler kan lira dem, men negativt att de extremt sällan blir lika bra... när jag tänker på de spelen som jag tyckt mest om de senaste åren så är i princip alla exklusiva till något format

Medlem

^- Håller med om Lost Planet och Dead Rising. Eftersom Capcom är i behov av pengar.

Sedan känns det som om de stora drakarna kommer vara exklusiva.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

:crazy: Nyp mig i armen om jag drömmer!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nja, det är nog bara Capcom som börjar titta sig över relingen på det sjunkande skeppet Sony.

Synd bara att deras PC-konverteringar blivit så otroligt tattiga.

Undrar om det inte är utgivarna som börjar se att PS3 inte säljer så bra som den borde i USA och Japan och därmed blir ännu mer oroliga än de redan var för att sina multimiljondollarspel ska sälja dåligt?

Nå, DMC4 intresserar mig ännu mindre än ett eventuellt FF-spel till konsolen, men trevligt för de som gillat serien tidigare.

Inaktiv

hahahaha omg! so funny! Gnället från sonys fanboys kommer att vara massivt!

Ska bli kul att testa detta på min 360!

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Devil may cry 3 var ju så dålig pc-konvertering att jag ville gråta. Ta bara en sådan sak som att man tvar tvungen att styra med den högra styrspaken på gamepaden (handvrickning på hög nivå) och att det i princip inte gick att ställa in grafik m.m.

Ganska dålig portning, inställningsmässigt. Har man dock PS2-gamepad inkopplad så funkar det som det ska:)


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Undrar om det inte är utgivarna som börjar se att PS3 inte säljer så bra som den borde i USA och Japan och därmed blir ännu mer oroliga än de redan var för att sina multimiljondollarspel ska sälja dåligt?

Nå, DMC4 intresserar mig ännu mindre än ett eventuellt FF-spel till konsolen, men trevligt för de som gillat serien tidigare.

Dock säljer den bättre än Xbox360, både i japan och USA, iofs är det marginellt, men ändå.

Sedan kan man jämföra med PS2 versionen, hur den raketsteg.

Källa : http://videogamecharts.com/Gallery/albums/album01/USGrowthCha...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Kul. Trivs bra med min 360 och kommer inte ha råd att köpa en ps3:a på ett bra tag så det här är kanon.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Rör inte mig i nacken, jag har aldrig gillat DMC så för mig är det mer positivt. Nu lär ju titlar som är/var 360exklusiva komma till ps3 i framtiden.

Inaktiv

Wohoo! Inte så intresserad i spelserien, men hejar på 360 över ps3.

Medlem

Yay, undrar om det blir en portning i stil med RE4. >_>

Skrivet av fanboy:

Dock säljer den bättre än Xbox360, både i japan och USA, iofs är det marginellt, men ändå.

Sedan kan man jämföra med PS2 versionen, hur den raketsteg.

Källa : http://videogamecharts.com/Gallery/albums/album01/USGrowthCha...

Ah, jättehärligt att se någon använda sig av källor. Tummen upp för dig

Tyvärr ser jag på grafen en avtagande försäljning för PS3, medan 360 vid samma tidpunkt började rycka upp sig igen. PS2 hade långt kraftigare stigningar, men de kom tidigare. PS3 sålde i februari långt under förväntat i USA, 127 000 exemplar av förväntade 200 000, hela 100 000 exemplar mindre än Xbox 360 och 200 000 mindre än Wii. Till och med GBA lyckades slå PS3, med 9 000 exemplar.

På topplistan över sålda spel för samma period fanns inga PS3-spel med, istället tre Wii-spel och fyra Xbox 360-spel. God of War för PS2 kom givetvis också med

PS2 fortsätter vara superstark, däremot. Den sålde bättre än 360 och har som sagt ett spel på topplistan, vilket inte alls är dåligt för en last-gen-konsol.

Källa: GameDaily Biz

Medlem

Nice, nu kanske ännu fler får upp ögonen för denna otroligt tunga spelserie. Kommer köra min på ps3an dock.

Medlem

^- Vi får sätta den nya standarn för käävisning :>

Sedan under februari så släpptes spelen under sista veckan.
(Förutom Sonic, men det räknar jag inte )

Tror fortfarande att sommaren/hösten kommer tillhöra PS3:an när de exklusiva titlarna kommer, och säg för fasen inte nu att alla kommer komma till 360 bara för att DMC gör det.

EDIT: Han ju komma en emellan. Var iaf menat till peak_performance


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

UNDERBART! Heja Capcom!

Medlem

bra att det kommer till 360


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Undrar när Dead Rising och Lost Planet tillkännages till PC och PS3 då ^^ Och som sagt, både negativt och positivt att spelen inte längre är exklusiva, positivt att fler kan lira dem, men negativt att de extremt sällan blir lika bra... när jag tänker på de spelen som jag tyckt mest om de senaste åren så är i princip alla exklusiva till något format

Uppföljaren av Dead Rising är väl redan under utveckling tilll PC.
Har för mig att jag läste det på IGN eller GameSpy...

Inaktiv

Underbart Capcom! dock lär ju systemkraven på PC bli väldigt höga

12
Skriv svar