Sakaguchi: "Final Fantasy borde komma till Xbox"

Robot
Medlem
Sakaguchi: "Final Fantasy borde komma till Xbox"

Det skulle vara kul om Final Fantasy kom till 360


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Sony kommer ALDRIG släppa den främsta anledningen att köpa en ps3'a. Alla som spelar Final Fantasy kommer att köpa en PS3, oavsett vad de tycker om maskinen för tillfället.

Medlem
Skrivet av iramirion:

Sony kommer ALDRIG släppa den främsta anledningen att köpa en ps3'a. Alla som spelar Final Fantasy kommer att köpa en PS3, oavsett vad de tycker om maskinen för tillfället.

Där har du fel. Skulle aldrig falla mig in att betala över 6000 för att kunna spela ett enda spel, och då gillar jag FF-serien rätt mycket.

Vore kul med ett demo på deras andra spel också, vad hette det?

Inaktiv

Han är säkert bara sur för att han inte längre får arbeta på Square Enix. Jag hoppas verkligen att FF spelet till Ps3 släpps hyfsat snart och att det blir bra!

Flakmonkey
Skrivet av Spectral:

Vore kul med ett demo på deras andra spel också, vad hette det?

#Lost Odyssey? står i intervjun att det förhoppningsvis kommer innan årets slut

Medlem

â™  skulle inte tacka nej till ett FF spel till boxen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Jag är inget större fan, men ibland är det jättetrevligt att sjunka ner med ett äkta jRPG och då passar ett FF alltid bra

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Spectral:

Vore kul med ett demo på deras andra spel också, vad hette det?

#Lost Odyssey? står i intervjun att det förhoppningsvis kommer innan årets slut

Just det, tack. Nice.

Medlem

Snart finns det väl ingen anledning att köpa något annat än en Xbox 360?

Medlem

^- Även om FF skulle dra över till 360 så skulle det finnas många anledningar att köpa en PS3


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

MGS4 is all you need, men något trevligt FF spel skulle vara trevligt spela också.

Medlem

FF hör bara hemma på Playstation, på samma sett som att Mario bara hör hemma på Nintendos konsoller, hela känslan försvinner ju om man spelar de på en annan konsoll. Jag tror inte att Square kommer släppa varken FF eller Kingdom Hearts till Xbox, dom två titlarna är och förblir Playstation-exklusiva.

Flakmonkey
Skrivet av Mahone:

FF hör bara hemma på Playstation, på samma sett som att Mario bara hör hemma på Nintendos konsoller, hela känslan försvinner ju om man spelar de på en annan konsoll. Jag tror inte att Square kommer släppa varken FF eller Kingdom Hearts till Xbox, dom två titlarna är och förblir Playstation-exklusiva.

Folk sa ju precis samma sak när FF gick från Nintendo till Playstation... "Det hör inte hemma där"... men det glömdes bort rätt fort när spelen visade sig vara bra även till Sonys konsoler

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

FF hör bara hemma på Playstation, på samma sett som att Mario bara hör hemma på Nintendos konsoller, hela känslan försvinner ju om man spelar de på en annan konsoll. Jag tror inte att Square kommer släppa varken FF eller Kingdom Hearts till Xbox, dom två titlarna är och förblir Playstation-exklusiva.

FF-serien började på Nintendo 8-bitar dock, så det där argumentet faller på sig självt lite.

I övrigt har jag kollat på en massa Blue Dragon trailers och det verkar rätt schysst. Diggar Akira Toriyamas stil.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

öhm, är det inte så att Mistwalker faktiskt får betalt av Microsoft Games nu för tiden?

Medlem
Skrivet av Jocke:
Skrivet av Mahone:

FF hör bara hemma på Playstation, på samma sett som att Mario bara hör hemma på Nintendos konsoller, hela känslan försvinner ju om man spelar de på en annan konsoll. Jag tror inte att Square kommer släppa varken FF eller Kingdom Hearts till Xbox, dom två titlarna är och förblir Playstation-exklusiva.

FF-serien började på Nintendo 8-bitar dock, så det där argumentet faller på sig självt lite.

Började ja, men alla FF-spel förutom trean har släppts till Playstation. Så i mina ögon så är FF+Playstation=sant. Sen så tyckte jag aldrig riktigt om dom gamla FF-spelen, beror nog på att jag va för ung för att orka med ett sånt spel, men mest beror de nog på att jag älskade Secret of Mana där fighterna skedde i realtid, mer action och mindre strategi. Ni får ju självklart tycka vad ni vill om Final Fantasy, men för mig så kommer de alltid vara ett Playstation-spel.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Jocke:
Skrivet av Mahone:

FF hör bara hemma på Playstation, på samma sett som att Mario bara hör hemma på Nintendos konsoller, hela känslan försvinner ju om man spelar de på en annan konsoll. Jag tror inte att Square kommer släppa varken FF eller Kingdom Hearts till Xbox, dom två titlarna är och förblir Playstation-exklusiva.

FF-serien började på Nintendo 8-bitar dock, så det där argumentet faller på sig självt lite.

Började ja, men alla FF-spel förutom trean har släppts till Playstation. Så i mina ögon så är FF+Playstation=sant. Sen så tyckte jag aldrig riktigt om dom gamla FF-spelen, beror nog på att jag va för ung för att orka med ett sånt spel, men mest beror de nog på att jag älskade Secret of Mana där fighterna skedde i realtid, mer action och mindre strategi. Ni får ju självklart tycka vad ni vill om Final Fantasy, men för mig så kommer de alltid vara ett Playstation-spel.

Upp till 6:an släpptes på Nintendos enheter i första hand, sen att det släpptes remakes till PS1 räknas ju inte riktigt som att det är förstahands-enheten. Så just nu är det 50/50 om man enbart räknar huvudserien 1-6 på Nintendos enheter och 7-12 so far (med 13 på G till PS3) till Sonys enheter. Fast jag måste erkänna att mitt FF-spelande började med FF7 till PS1 dock, och tycker således att dom spelen är bäst också

Medlem

Bara jag som kommer ihåg "Blitz"-attacker o liknande från FF6. Där hade det varit roligt med motion sensing

1
Skriv svar