Film: Hous of the dead OVERKILL

Medlem
Film: Hous of the dead OVERKILL

Håll i er nu, ett nytt house of the dead spel är på gång och ska komma ut 2009 och wow vilken smörja! Se, skratta och gråt över detta spel som släpps till wii...

ftp://ftp.gameconnect.se/public/revolution/movies/OVERKILL_Co...

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Film: Hous of the dead OVERKILL

Grejen med House of the Dead spel är att dem alltid ser ut att suga hårt, men när man väl spelar så har man roligare än vad man trodde ^_^ Bästa Lightgun spelen där ute. Smårolig reklam enligt mig iaf, väldigt "Grindhouse", och då ska det ju vara sjukt B.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Grejen med House of the Dead spel är att dem alltid ser ut att suga hårt, men när man väl spelar så har man roligare än vad man trodde ^_^ Bästa Lightgun spelen där ute. Smårolig reklam enligt mig iaf, väldigt "Grindhouse", och då ska det ju vara sjukt B.

ok, ja det låter bra, då kan man iaf våga rekommendera spelet till personer som vill ha arkad action.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Blir bara nyfiken nu, har du aldrig lirat ett House of the Dead spel? ^_^ Dem brukar finnas i varenda arkadhall och med sina 200 nyreleaser av House of the Dead 2 trodde jag det var svårt att undvika att spela dem.

Något av dem roligaste och mest annorlunda liren jag har lirat var Typing of the Dead, vilket var House 2, men man skrev saker för att döda dem. Där lärde man sig att skriva snabbt och korrekt kan jag lova, hade tom lektioner i snabbskrivning ^_^

Edit: Bah, verkar som om dem misslyckades med mig dock så kasst jag stavar ;>


signatur

Videomupp

Medlem

Jo då jag har besökt ett par arkad hallar i mitt liv men blev aldrig riktigt förtjust i dem. Dock gillade jag typing of the dead, det var utmaning utan motstycke! oj oj, vilket spel. Men hela tiden kändes det som ett rejält B spel, så att se house of the dead igen som fullpristitel känns inge vidare. Men nostalgiker kanske fortfarande stödjer titeln


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Fast House of the dead serien, om jag minns rätt, har sällan sålts som fullprisspel. När House of the dead 3 släpptes till PC kostade det 300 kronor om jag minns rätt, men jag kan självklart inte säga saker med 100% säkerhet då spelen sjunkit i pris sen dess ^_^

Verkar som om Wii titlarna kostar ganska mycket vid en snabb koll, men nog tycker jag att man kan få mycket sämre spel för den pengen om man gillar arcade shooters. Wii är verkligen Arcadeshooterns belovade konsoll.

Och man behöver inte vara nostalgiker för att gilla serien, House of the Dead har på många sätt varit ledande och ganska "framåtgående" när det gäller arcade shooters, även om allt är relativt. Dem var bla först med Widescreen, och även HD på Arkadmaskiner, men det sistnämnda verkar jag inte hitta någon info på så jag kan ha fel ^_^ Det är synd att intresset för arcades är så litet, för personligen skulle jag vilja spela en runda på Specialversionen av House 4.
http://en.wikipedia.org/wiki/House_Of_The_Dead_4#cite_note-1


signatur

Videomupp

Medlem

Jag tyckte det såg rätt coolt ut för att vara house of the dead till Wii.

1
Skriv svar