Nintendo om Wii-bristen

Robot
Medlem
Nintendo om Wii-bristen

Det där tar jag faktiskt med en nypa salt, Nintendo har bara tappat intressenter, det är allt.

Medlem

Intressant att det fortfarande är brist, nu när allt fler av Nintendos "brister" poppar fram.

Inaktiv

Najs att det säljer bra iaf. Fler sålda wiis borde ju ge större spelutbud i framtiden.

Medlem
Skrivet av mullins:

Intressant att det fortfarande är brist, nu när allt fler av Nintendos "brister" poppar fram.

Vilka brister?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

VAR ÄR MIN WII?! Gått massor av månader sedan release och hade inga pengar då och nu kan man inte köpa någonstanns


signatur

osv.

Medlem

Lider av samma sak, vill kunna köpa min WII!. Tur så har min bror köpt ett sedan ett tag sen. så man spelar Zelda som en tok.. fan vilket lir det är! *en frälst ikke Fanboi!"

Medlem

Precis, vilka brister? iof lite synd att de inte finns så det räcker till alla... och... fler enheter.. större spelutbud


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv
Skrivet av mullins:

Intressant att det fortfarande är brist, nu när allt fler av Nintendos "brister" poppar fram.

Den genomsnittliga Svensson-konsumenten som är Nintendos målgrupp lär inte ta reda eller få reda på dessa 'brister'. Speciellt om alla är lika vaga som mullins när det gäller att beskriva dessa 'brister'.

Medlem

Jag är så glad! Fick min Wii idag, och är helnöjd hittills. Hoppas verkligen att Nintendo löser problemet med tillverkningen så att fler kan få njuta av denna underbara skapelse!!

Medlem

Körde Excite Truck i helgen med syskonen och en vän till dem samt en vän till mig, vi 5 hade så grymt kul tills det va dags att slänga ut dem, jag började 8 dan därpå och jag kom väl i säng kl 4, haha men lätt värt för en toppenkväll :D.
Ett hett tips, köp detta spel, du kommer inte ångra dig


signatur

Retro.

Medlem

mm... jag har köpt ett wii.. på sätt o vis.
Har betalat full pris och står i kö, så teoretiskt sett så äger jag ett, gäller bara att butiken får in några exemplar så jag kan få det i handen *suckar o är nu inne på tredje månaden av väntan*

Inaktiv

Mjo, att inte kunna tillgodose efterfrågan är ju ett relativt stort problem, något PS3 som första "next-gen"-maskin uppenbarligen inte har, kort efter release, problem med i USA och Japan.

Att däremot hålla maskinens tillgång jämnt med efterfrågan kan ju vara bra om de vill hålla upp prisnivån och konsumenternas intresse.

De brister som lite mystiskt omtalas här är högst subjektiva och pekar i min värld framför allt på online-delen av Wiin kontra de andra spelmaskinerna från MS och Sony. För min del personligen förekommer det mig inte att man inte kan spela online. Har alltid spelat spel online på min dator och köpte Wiin för att få en totalt annorlunda upplevelse än vad en PC kan ge, och som man kan spela tillsammans med andra - i samma rum.

P.S har funderat på Excite Truck ett ganska bra tag nu. Ska se hur Gudfadern-spelet verkar arta sig och bestämma mig sedan. Excite Truck har nog en ganska go "casual"-känsla antar jag, något man inte direkt får ut av LoZ:TP


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Flakmonkey

Bristerna tycker jag ligger helt i spelen... har inte spelat på min Wii sedan jag klarade Zelda, då jag inte recenserat spel förstås... Har visserligen spelat hos andra någon kväll då folk vill testa, men annars har andra maskiner gott varma...

Sen apropå bristen av maskiner, vet många som köpt Wii från tyskland sedan ett par månader tillbaka... tex amazon.de då får man en maskin på fyra fem dagar...

Medlem
Skrivet av Nolite:

Mjo, att inte kunna tillgodose efterfrågan är ju ett relativt stort problem, något PS3 som första "next-gen"-maskin uppenbarligen inte har, kort efter release, problem med i USA och Japan.

en anledning till det är väl att PS3 inte har sålt i närheten av lika många som wii och 360


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Bristerna tycker jag ligger helt i spelen... har inte spelat på min Wii sedan jag klarade Zelda, då jag inte recenserat spel förstås... Har visserligen spelat hos andra någon kväll då folk vill testa, men annars har andra maskiner gott varma...

Sen apropå bristen av maskiner, vet många som köpt Wii från tyskland sedan ett par månader tillbaka... tex amazon.de då får man en maskin på fyra fem dagar...

Ja men visst är det skönt att kunna vifta med en konsol som man aldrig använder framför folk som skulle sälja sina sin mor på ebay för att få tag på en? Jag gör det hela tiden.

Precis som du säger finns det inte så mycket annat än Zelda för tillfället som är nåt att ha. Inte spelat sen första veckan i januari nu. Är lite sugen på Tiger Woods dock, iaf om dom använder kontrollen på ett vettigt sätt. hmm.. Det släpptes väl idag?

Medlem

Wii har inte brist på spel; det har brist på spel som är roliga singleplayer. För de som har ett stort kompisgäng, eller familj, att spela med finns det mkt att spela.

Flakmonkey
Skrivet av Grimmy-:

Wii har inte brist på spel; det har brist på spel som är roliga singleplayer. För de som har ett stort kompisgäng, eller familj, att spela med finns det mkt att spela.

Har stor familj och många vänner... men kanske fel familj och vänner för de lirar mycket hellre andra spel :/

1
Skriv svar