Tio nya bilder från Ancient Wars: Sparta

Robot
Medlem
Tio nya bilder från Ancient Wars: Sparta

Ogillar när alla utvecklare zoomar ned till marknivå i deras RTS bara för att visa "se, så bra graffe!". Håll klameran som man har den när man spelar, så att man får en bild av hur det är.

// edit

Länken till fler bilder är fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:

// edit

Länken till fler bilder är fel.

tyckte väl att det inte såg historisk korrekt ut...

Men jag såg Leonidas i Screenshotsen, jag undrar ifall han kommer skrika: THIS IS SPARTA

Medlem

Ser bra ut, men vill ha fler bilder som är mer utzoomade. Alt ett demo...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fler spel med filmer som bakgrund *suck* nåt fungerade det senast? De fanns nått, men kommer inte ihåg atm.

Medlem

Verklighetstroget, hsitoriskt korrekt?

Spartanerna slogs ju nakna ffs, måste sett ut som "the gay pride parade" när de kom springandes.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Verklighetstroget, hsitoriskt korrekt?

Spartanerna slogs ju nakna ffs, måste sett ut som "the gay pride parade" när de kom springandes.

Nu blandar du nog ihop krigföring med idrott...

Medlem
Skrivet av Schimpans:
Skrivet av CastorFiber:

Verklighetstroget, hsitoriskt korrekt?

Spartanerna slogs ju nakna ffs, måste sett ut som "the gay pride parade" när de kom springandes.

Nu blandar du nog ihop krigföring med idrott...

Nej, det gör jag inte.

Skrivet av google4Proof:

The Romans and the Aztecs certainly were no slouches when it came to getting their battle on; just ask the horrified thousands upon whose scarred backs they built their mighty empires. But you kind of have to hand it to the Spartans. Legend has it they fought naked and, as any boy who's had a bike or skateboard stunt go awry can verify, that takes a special kind of manly courage.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skrivet av Schimpans:
Skrivet av CastorFiber:

Verklighetstroget, hsitoriskt korrekt?

Spartanerna slogs ju nakna ffs, måste sett ut som "the gay pride parade" när de kom springandes.

Nu blandar du nog ihop krigföring med idrott...

Nej spartanerna var spartanskt klädda, Jonas Gardell hade gillat det kan jag säga! :evil:

Tänk er fienden när tusentals nakna manskroppar kommer springande mot dem, skrämmande alltså!

Skämt åsido de hade ju skydd där det behövdes hjälmar som skyddade huvudet och halsen, skydd på armarna och strids sandaler med plåtar upp till ungefär knäna. Sköldar stora nog att skydda kroppen från knäna till nacken/halsen. På så sätt var kroppen skyddad i strid. men de hade oftast bar överkropp och bara ben. Detta gällde alltså åtminstone fotfolket vilket utgjorde de mesta av armén. Sparta använde sällan rytteri. Bågskyttarna/javelinkastare hade sällan stridsmundering eftersom de inte hade någon närkontakt med fienden och det hade gjort dom mindre dugliga.

Det ser mer ut som romare på de bilderna enligt mig förutom då deras hjälmar.


signatur
1
Skriv svar