Resident Evil 4

Robot
Resident Evil 4

När PC-versionen Resident Evil 4 dimper ned i brevlådan kastar jag in spelet i burken med stora förhoppningar om att det ska vara det ultimata Resident Evil. PS2-versionen har en hel del visuella och kontrollmässiga brister. PC-versionen börjar lovande: grafiken är uppsnofsad och mängder av slemmiga monster bara längtar efter en stadig hjältefrukost. Jag kastar mig handlöst in i skogen iklädd rollen som Leon Kennedy för att fullfölja mitt uppdrag att rädda presidentens dotter.


Medlem
Testat - Resident Evil 4 på pc

Så med en handkontroll hade pc varianten varit värd pengarna? Jag hade sett fram emot detta spelet, men stöder det inte mus är jag tveksam - såvida inte folk rekomenderar mig att köpa en handkontroll för den


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Alltså du kan ju bara använda tangentbordet om du inte vill plugga in en kontroll:)

Lägger till: Default inställningarna är dock för handkontrollen.


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så med en handkontroll hade pc varianten varit värd pengarna? Jag hade sett fram emot detta spelet, men stöder det inte mus är jag tveksam - såvida inte folk rekomenderar mig att köpa en handkontroll för den

MouseAim 2.0 - patch till PC-versionen av Resident Evil 4 så du kan styra din karaktär med musstyrning.

Medlem

bästa liret till gc!, ser inte speciellt snyggt ut på pc


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Philip:
Skrivet av Ankh:

Så med en handkontroll hade pc varianten varit värd pengarna? Jag hade sett fram emot detta spelet, men stöder det inte mus är jag tveksam - såvida inte folk rekomenderar mig att köpa en handkontroll för den

MouseAim 2.0 - patch till PC-versionen av Resident Evil 4 så du kan styra din karaktär med musstyrning.

Aight ! Det var ju en solklar betygshöjning i så fall...


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Aha, tack för tipsen - ska överväga detta spelet då


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av morsan:
Skrivet av Philip:
Skrivet av Ankh:

Så med en handkontroll hade pc varianten varit värd pengarna? Jag hade sett fram emot detta spelet, men stöder det inte mus är jag tveksam - såvida inte folk rekomenderar mig att köpa en handkontroll för den

MouseAim 2.0 - patch till PC-versionen av Resident Evil 4 så du kan styra din karaktär med musstyrning.

Aight ! Det var ju en solklar betygshöjning i så fall...

Jag vill ha tips-tack i din recension.

En annan aspekt av RE4 till PCn som jag inte kunde läsa ifrån recensionen är den undermåttliga grafiken (allt ljus/skuggor på miljön verkar ha försvunnit i PC-versionen) om man jämför med GC/PS2-versionerna. Mycket tråkigt faktiskt.

Skrivet av Philip:
Skrivet av morsan:
Skrivet av Philip:
Skrivet av Ankh:

Så med en handkontroll hade pc varianten varit värd pengarna? Jag hade sett fram emot detta spelet, men stöder det inte mus är jag tveksam - såvida inte folk rekomenderar mig att köpa en handkontroll för den

MouseAim 2.0 - patch till PC-versionen av Resident Evil 4 så du kan styra din karaktär med musstyrning.

Aight ! Det var ju en solklar betygshöjning i så fall...

Jag vill ha tips-tack i din recension.

En annan aspekt av RE4 till PCn som jag inte kunde läsa ifrån recensionen är den undermåttliga grafiken (allt ljus/skuggor på miljön verkar ha försvunnit i PC-versionen) om man jämför med GC/PS2-versionerna. Mycket tråkigt faktiskt.

Du kan ju ändra kontrasten på skärmen.

Ett spel som detta ska ju spelas på pc. Mouseaim gör spelet spelbart "headshots" mest hela tiden.


signatur
Medlem

Kör spelet med en Logitech Dual Shock Pad, funkar riktigt fint, bra spel. Men som rescsent sa, inget nytt att erbjuda.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Synd bara att atmosfären och känslan är precis bortblåsta.. finns inga snygga effekter alls allt är borta, allt ser precis lika ljus ut hela tiden. Fattar inte hur de kunde släppa sån här dynga, och inte ens någon mouse support heller.

Skrivet av dofilusåkaffe:

Du kan ju ändra kontrasten på skärmen.

Ett spel som detta ska ju spelas på pc. Mouseaim gör spelet spelbart "headshots" mest hela tiden.

Spelet är inte balanserat för headshots hela tiden.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

bästa liret till gc!, ser inte speciellt snyggt ut på pc

det är snyggt bara det att filmerna ser förjävliga ut då de är tagna från gamecube versionen eller hur det var.


signatur

/_\_/_\
/_\

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du kan ju ändra kontrasten på skärmen.

Ett spel som detta ska ju spelas på pc. Mouseaim gör spelet spelbart "headshots" mest hela tiden.

Spelet är inte balanserat för headshots hela tiden.

lol vadå? Så om jag gör headshots med min gamepad på mitt GC så blir inte spelet balanserat? Jag gör headshots både på GC och PC vilket säkert de flesta andra också gör vore det att göra spelet obalanserat?! LMAO


signatur
Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av WarpGuN:

bästa liret till gc!, ser inte speciellt snyggt ut på pc

det är snyggt bara det att filmerna ser förjävliga ut då de är tagna från gamecube versionen eller hur det var.

Av det jag sett och testat själv så ser det betydligt bättre ut på gamecube än på PC.

Flakmonkey
Skrivet av dofilusåkaffe:

lol vadå? Så om jag gör headshots med min gamepad på mitt GC så blir inte spelet balanserat? Jag gör headshots både på GC och PC vilket säkert de flesta andra också gör vore det att göra spelet obalanserat?! LMAO

Om spelet är anpassat till att det ska vara svårt att sätta HS så blir ju spelet på tok för lätt om du spelar med mus och tangentbord. Ta Halo tex... till Xbox var det knepigt att sätta HS, men till PC blev pistolen en riktig sniper, vilket helt förstörde "balansen" i spelet. Det blev helt enkelt inte den spelupplevelse som utvecklarna var ute efter. Just Resident Evil handlar ju mycket om att det ska vara svårt att få ner zombiesarna och att det ska finnas en stressfaktor pga det... den försvinner ju helt om du kan sätta HS hur lätt som helst

Inaktiv
Skrivet av jingai:
Skrivet av snyft:
Skrivet av WarpGuN:

bästa liret till gc!, ser inte speciellt snyggt ut på pc

det är snyggt bara det att filmerna ser förjävliga ut då de är tagna från gamecube versionen eller hur det var.

Av det jag sett och testat själv så ser det betydligt bättre ut på gamecube än på PC.

Det kan jag inte uttala mig om då jag bara har spelat det till pc och tycker grafiken är minst ok. utom filmerna som sagt.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

De två första spelen i Resident Evil-serien är helt klart två av mina allra bästa spelupplevelser någonsin. Spänningen och mystiken kring vad som pågått i det där jäkla huset i första spelet var precis i min smak. Gigantiska ormar, utfreakade monster och luriga pussel...tillfredsställelse till tusen!

När trean kom hade man lust att kasta skiten i Vättern dock. Har inte testat fyran och det vore väl trevligt om de skärpt till sig denna gången...


signatur
Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av WarpGuN:

bästa liret till gc!, ser inte speciellt snyggt ut på pc

det är snyggt bara det att filmerna ser förjävliga ut då de är tagna från gamecube versionen eller hur det var.

Nej det är inte speciellt snyggt. Pc versionen saknar helt ljussättningen som gc och ps2 versionen har. Allt är lika ljussatt. Det har ingenting med kontrast på skärmen att göra som någon sa, det är bara en väldigt kass portning.

http://img204.imageshack.us/my.php?image=478c8a38qy9.jpg
http://img92.imageshack.us/my.php?image=bf275e06qv3.jpg
http://img92.imageshack.us/my.php?image=b49dbb90ch9.jpg
http://img204.imageshack.us/my.php?image=aef2f592ze3.jpg

Medlem

det är kriminellt dåligt ^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

^^ pinsamt av recensenten som t.o.m. skriver om PS2 versionens visuella brister och sedan inte märka att all ljussättning och alla shaders är borttagna på PC versionen!

amatör!

Inaktiv

Kunde varit 'lite' snyggare. Med tanke på vad en PC klarar jämfört med en GC eller PS2:a så är det inte för mycket att begära. Antar att de endast gjorde portingen för att...? mjölka ett beprovat spel? köra det i botten?

Vad var tanken liksom? Hur många kopior kan de sälja av den här dyngan?

Medlem
Skrivet av bangalter:

^^ pinsamt av recensenten som t.o.m. skriver om PS2 versionens visuella brister och sedan inte märka att all ljussättning och alla shaders är borttagna på PC versionen!

amatör!

Är beredd att hålla med.

/me gömmer sig för Magdalena "morsan" Larsson

Medlem

synd att GC versionen kostar 500 kr fortfarande


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"men i övrigt är spelet en dröm lika våt som Vättern om våren." haha var kom det där ifrån


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Alltså folk måste förstå.
Resident Evil är ett konsoll spel ändå körde jag pc versionen
av 4ran först men jah alltså att köra med mouseAIM
ruinerar hela spelet och hela kännslan det blir som att aimbotta.

Ehh neh spelet är riktigt skönt att köra med antingen tangentbord eller spelkontroll med mus ere juh total fusk
och helt ointressant...

Medlem

Men fy fan, det här måste ta priset som den sämsta portningen någonsin. Inte nog med att det inte stöjder mus (från grunden), ljussättningen är ju helt åt helvete. Jämför man bilderna, där det på PS2 är dimma, mörker osv så ser ju PC-versionen ut som ett spel från 1998.

Jag är ingen grafikdåre, men när dimman och mörkret i det här fallet ökar stämningen i spelet ordentligt så känns det väldigt viktigt.

Medlem

de kunde ju iaf anpassat interfacen för PC , lol :s pinsam portning.

Inaktiv

Har man begränsat med plats får man välja vad man får ta med.
Så är det ibland och man tycker olika saker är olika viktiga just för stunden. 8)


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Skrivet av Nosnos:
Skrivet av dofilusåkaffe:

lol vadå? Så om jag gör headshots med min gamepad på mitt GC så blir inte spelet balanserat? Jag gör headshots både på GC och PC vilket säkert de flesta andra också gör vore det att göra spelet obalanserat?! LMAO

Om spelet är anpassat till att det ska vara svårt att sätta HS så blir ju spelet på tok för lätt om du spelar med mus och tangentbord. Ta Halo tex... till Xbox var det knepigt att sätta HS, men till PC blev pistolen en riktig sniper, vilket helt förstörde "balansen" i spelet. Det blev helt enkelt inte den spelupplevelse som utvecklarna var ute efter. Just Resident Evil handlar ju mycket om att det ska vara svårt att få ner zombiesarna och att det ska finnas en stressfaktor pga det... den försvinner ju helt om du kan sätta HS hur lätt som helst

Vadå det är ju inte särskilt svårt att HS med GC heller eller hur!


signatur
123
Skriv svar