Games for Windows LIVE - nu officiellt

Robot
Games for Windows LIVE - nu officiellt
Medlem
Games for Windows LIVE - nu officiellt

2000kr för OS, 350kr per år för att få spela på LIVE, microsoft är så givmilda


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Money makes the world go around


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Haha, ofta man vill spela mot xbox-lirare ändå.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

och vilka spel är det som stöder det här ens?

Medlem

Tror mitt OS kostade mer än så - har Ultimate Edition


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Årskostnad för FPS? hah!

Inaktiv

"Frågorna är många, kommer vi pc-ägare att betala för något vi alltid gjort gratis?" Haha nej aldrig i livet...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Du betalar fortfarande bara för att kunna köra mot xbox spelare och utnyttja xbox live tjänsterna inget annat.

Dvs pc vc pc fortfarande gratis så man bli inte påtvingad en avgift på något sätt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Nic2:

och vilka spel är det som stöder det här ens?

Förmodligen alla Games for Windows-spel.

Citat:

Frågorna är många, kommer vi pc-ägare att betala för något vi alltid gjort gratis? Är innehållet i Games for Windows LIVE värt ett medlemskap?

Men nu handlar ju detta inte om något vi alltid gjort gratis, visst har vi spelat spel gratis PC vs PC men inte PC vs 360, och det är STOR skillnad.
Är man bara en PC-gamer och inte har en 360 så är ju guldmedlemskapet inget nödvändigt, men självklart vill dom erbjuda möjligheten och då tar dom ju självklart betalt också då deras servrar kommer vara själva mittpunkten. För er som inte tycker om idén att kunna spela mot Xbox användare så är det väl bara att inte skaffa Gold och fortsätta att spela mot dom mest orutinerade spelarna som finns.

Medlem
Skrivet av snyft:

"Frågorna är många, kommer vi pc-ägare att betala för något vi alltid gjort gratis?" Haha nej aldrig i livet...

Hur menar du nu? Har du spelat gratis mot XBox-användare innan?

Medlem
Skrivet av CrazyCow:
Skrivet av snyft:

"Frågorna är många, kommer vi pc-ägare att betala för något vi alltid gjort gratis?" Haha nej aldrig i livet...

Hur menar du nu? Har du spelat gratis mot XBox-användare innan?

Tror det är många som missförstår detta faktiskt - det gjorde jag själv först också innan jag insåg att det är för att möta xb spelarna vi måste betala. Helt annan sak då faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Som om jag skulle vilja spela mot Xbox-users ändå... haha, nä.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Som om jag skulle vilja spela mot Xbox-users ändå... haha, nä.

Om de lyckas tvinga en, skulle inte förvåna mig att de vill de.:(


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Inte nog med att man måste betala för att få lira mot oss 360 gamers, vore ju en förnedring att bli ägd av en också


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Kul att betala 350 spänn i månaden för att möta folk med autoaim.

Inaktiv
Skrivet av Schimpans:

Kul att betala 350 spänn i månaden för att möta folk med autoaim.

Det var 350 kr om året inget annat

Medlem
Skrivet av Nic2:

och vilka spel är det som stöder det här ens?

Stranglehold ?

Inaktiv
Skrivet av MiLeS:

Inte nog med att man måste betala för att få lira mot oss 360 gamers, vore ju en förnedring att bli ägd av en också

Typ...

Inaktiv

Money makes the world go down


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Tänk att spela Halo 2 på boxen, med handkontroll och möta en PC-spelare som spelar med mus och tangentbord. Kommer ju bli omöjligt att vinna om man inte spelar på PC!

Har man nu betalt dyra pengar dels för en 360 och sen för möjligheten att spela online på ett balanserat och rättvist sätt vill iaf inte jag att PC-spelare (inget om er) kommer in på 360 servrarna och rubbar balansen med sitt kontrollövertag. Nej tack, säger jag.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av majsalle:

Tänk att spela Halo 2 på boxen, med handkontroll och möta en PC-spelare som spelar med mus och tangentbord. Kommer ju bli omöjligt att vinna om man inte spelar på PC!

Har man nu betalt dyra pengar dels för en 360 och sen för möjligheten att spela online på ett balanserat och rättvist sätt vill iaf inte jag att PC-spelare (inget om er) kommer in på 360 servrarna och rubbar balansen med sitt kontrollövertag. Nej tack, säger jag.

Angående balansen... kolla in förhandstitten av Shadowrun som FZ publicerade i början av månaden så får du nog en bättre uppfattning om hur det fungerar.

Och till er som gnäller... skit i att köpa det då. Ni behöver inte spela mot 360-spelare ifall ni inte vill. Nu säger jag inte att jag tycker att det är bra av Microsoft att ta betalt för LIVE!-tjänsten, jag skulle helst vilja se det gratis för båda prater, men det skulle bli orättvist om de bara tog betalt för 360-spelarna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

haha, trodde det var några vilda spekulationer!
men det här är ju bara humor!

Medlem

12 månader Xbox live kostar ca 549 kr så det har var inte så dyrt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

tar nog inte så lång tid innan nån hittar på nå sätt där pclirare kan spela mot 360nötare utan att betala ett öre.

Medlem

aldrig i helvete att jag betalar för att fylla på deras tomma servrar

Medlem

nehepp ingen som tvingar dig heller .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hur är det med live arcade spelen? Hoppas innerligt att det ska gå att få tag på lumines live nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Krapula:

Hur är det med live arcade spelen? Hoppas innerligt att det ska gå att få tag på lumines live nu.

Uno och Geometry Wars är dom enda XLA-spelen som jag har hittat info om, men de lär nog bli så att många av XLA-spelen kommer släppas även till Windows Live

PaZ
Medlem

Det är ju precis som i alla andra spel, typ wow: vill man ha ett oschysst övertag (mus>gamepad) så får man betala för det

12
Skriv svar