Den allvetande skräphögen

Medlem
Den allvetande skräphögen

Ännu mer prylar jag hittade på min hårddisk när jag städade ut gammal skit inför Vista-nedgraderingen (varför går allting långsammare med Vista? Till och med att logga in tar flera sekunder längre tid!). Den här gången är det mina samlade favoritcitat under det första halvåret eller så på Super PLAY. Så utan någon längre presentation får ni här några riktiga guldklimpar från år 2004, eller 2005 (eller när det nu var):

<i>"...problemet är ju att den genomsnittlige speljournalisten är för dålig helt enkelt."
<b>- Pär Villner</b>

"Man tycker att man lämnar ifrån sig ett jävligt bra paket av text och bilder. Och så när man ser det i tidningen dagen därpå inser man att man har lämnat det till en apa."
<b>- Anonym tidningsreporter</b>

Kristi brud ska bli popstjärna "Syftet är inte alls att tjäna pengar"
<b>- Aftonbladet.se 2004-08-02</b>

"Tror du ens jag bryr mig om internetforum? Jag sitter ju bara och skriver skit och garvar åt alla svaren jag får. Har du ens läst mina trådar? Alltså, det här är ju det bästa med internet."
<b>- Sergeant Pepper, på superplay.se</b>

"Karima has all the assets needed to accurately portray the world's favourite female action hero"
<b>- Matt Gorman, Brand Controller for Tomb Raider beskriver den nya Lara-modellens främsta företräden.</b>

"Fatta gurkan och ge efter, för mycket roligare än såhär är svårt att ha."
<b>- Susanne Möller, DN.se</b>

"Förbättra din speljournalism. Den suger fortfarande."
<b>- Ante Lionheart, på superplay.se</b>

"Sen kan du gärna basera ens tankar på hur stavning utfärdas."
<b>- Ante Lionheart, på superplay.se</b>

"That's all the bullets we had, or we would have shot him more,"
<b>- Polk County Sheriff Grady Judd, efter att hans SWAT-team sköt en misstänkt polismördare med 110 skott (varav 68 träffade).</b>

"Samma klartänkthet, som kommer oss att skriva bra saker, alstrar också hos oss fruktan, att de icke är tillräckligt bra för att förtjäna att läsas. En medelmåtta tror sig skriva gudomligt; en intelligent författare tror sig skriva dugligt."
<b>- La Bruyère</b>

"I can't believe that everyone isn't having ideas all the time. I think they are, actually, and they just don't recognise them as potential stories. Because the important thing is not just having the idea; it's writing the book. That's the difficult thing, the thing that takes the time and the energy and the discipline. The initial idea is much less important, actually, than what you do with it."
<b>- Philip Pullman</b></i>

Vad hände egentligen med Ante och Pepper? Nästan så man saknar dem lite när man läser sånt här...

#blogg

Inaktiv
Den allvetande skräphögen

Om din dator går långsammare med Vista är den kanske inte tillräckligt stark för Vista? Det kräver ju faktiskt mer av burken än XP.

Det som Pepper skrev är ju bara typiskt trollande.


signatur

It was my destiny to be here; in the box

Har Vista på två datorer och de går fan snabbare än någonsin!!

Vad har du för skumma program igång som drar så mycket processorkraft Mats NSFW möjligen?

Och vart fan är mina citat som du måste ha sparat? WTF liksom att du inte skriver några från mig!!

Ja, självironi på hög nivå.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem

Need For Speed: Wunderbaum?

Nej, jag tror bara att det är segt med alla säkerhetstillägg vår kära IT-avdelning lagt in. Annars är datorn uppgraderad samtidigt, så det borde ju gå lika fort...

Medlem

Användaren Sgt Pepper kan man ibland se på Loading.


signatur
Inaktiv
Medlem

-Stämmer in i hyllningskören och begär mer-

Medlem
Skrivet av Jemura:

Användaren Sgt Pepper kan man ibland se på Loading.

Haha, bra för Loading!

Medlem

Kan inte undgå att läga märke till klockslaget då bloggposten postades

Medlem

Nu förstår jag inte vad du snackar om...

1
Skriv svar