USA leker världspoliser som vanligt

Medlem
USA leker världspoliser som vanligt

Vad som hänt:

Nyligen har en mindre konflikt utbrytigt mellan Ryssland och Georgien vilket skapat stor uppståndelse runt om i världen. Georigen sades ha attackerat först i ett försök att återta vad de anser är deras.

Ryssland må hända ha svarat ordentligt och tryckt tillbaka de Georgiska trupperna ordentligt de senaste dagarna.

Självklart har denna konflikt påverkat och oroat omvärlden , och andra sidan var det faktiskt inte Ryssland som började konflikten. All kritik riktas mot denna och Georgien backas upp av USA som menar på att Ryssland måste backa genast.

George Bush uttalande sig även om hur oansvarsfullt detta har varit av Ryssland och att de hanterat hela situationen på ett riktigt olämpligt tillvägagånssätt.
Detta var även helt oacceptabelt menade han på.

Funderingar:

Alltså visst , Ryssland började inte konflikten men och andra sidan behöver dem ju inte överdriva så jävla mycket, känns nästan som dem suktar efter ett krig.

Men till saken, USA herre gud ... de börjar med att backa upp Georgien för att sedan säga till Ryssland hur otroligt fel de hanterat situationen.

För att inte stoppa där så , bidrar de med hjälp så Georgiska trupper kan ta sig hem från IRAQ för att hjälpa till i konflikten...(hmmmmmm)

Som om inte USA av alla jävla länder gjorde en 999 ggr värre tabbe när de 2003 gick in i IRAQ utan stöd av varken FN eller några större nationer, och främst utan anledning. Helt ärligt tycker jag bara de skall hålla käften där borta i väst... fy fan man blir så grymt irriterad alltså.

Dessutom håller de på jämt att klanka ner på andra som tillverkar och använder kärnvapens försvar, medans de själva sitter på flest Nuke's i hela världen. Vad är det som rättfärdigar dem att ha atombomber men ingen annan? (inte för att jag tycker atombomber är rätt)

Och angående världspolis lekandet... lärde de sig inget från Vietnam.
En förlorad konflikt som de vägrar erkänna sig besegrade i.

#blogg

Medlem
USA leker världspoliser som vanligt

"USA leker världspoliser som vanligt" Tacka fan för det.

Men jag håller nog med dig ang. detta. USA var snabba att tillkännage Kosovo's självständighet, men inte här. Det här är inget annat än hyckleri när den är som bäst.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kan inte annat än att hålla med. Det var Georgien som började hela hela konflikten och att sedan gnälla på Ryssland för att dom lägger sig i är bara löjligt. Vad ska dom göra? Sitta och titta på när 2st (ej internationellt erkända) stater blir överkörda precis vid deras gräns?

Sen tycker jag att det gör rätt i att bita ifrån ordentligt, om man ska slå någon på fingrarna så kan man lika gärna ge dom knytnäven. Ok, kanske inte riktigt så men ändå. Det är klart att de ska använda sin militära överlägsenhet när det blir konflikt i regionen. Att säga emot det är nästan som att säga till forwarden i fotboll att han inte får använda fötterna för att han gör så många mål.

Medlem

Jag har inte skrivit här tidigare pga troll-varning, men var det inte faktiskt så att det var separatisterna som anföll först?

1
Skriv svar