Valve om digital försäljning och Vista

Robot
Inaktiv
Valve om digital försäljning och Vista

Steam :heart:


signatur

War never changes.

Medlem

såklart online distribution inte kommer hota butiksförsäljningen ännu, det e bara ett till place för konsumenterna att få sin fix
Det kommer ändå alltid finnas folk som föredrar att träffa folk irl och ställa frågor om spelen och så och få svar direkt än o vänta 1 eller flera dagar på nåt mail eller på posten för den delen kanske..

Medlem

Ja steam är fasen räddningen för oss som bor i småhålor och inte har någon bra spelbutik. Tänk om bara ännu mer spel gick att köpa via nätet, slippa vänta på postpaket eller att man åker till en större stad...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Jag tycker det är intressant att de berör "games for windows"-märkningen. Att det känns mer som marknadsföring för vista än för spel. Kommer ms att ha lika stor satsning på denna märkning om 4-5 år?

Sen att ms tar sig rätten att "godkänna" spel, det luktar rök så att säga

Medlem

jag föredrar att gå ner på webhallen


signatur

Meep!

Medlem

Jag föredrar att beställa från Webhallen

Medlem

Finns spelet inte i steam katalogen så är det webhallen eller playzone som gäller


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag föredrar att ha en fysisk kopia av något jag inhandlat. Även om de nuförtiden oftast är i tråkiga DVDfodral så är det ändå att föredra att ha något att klämma på, för att inte glömma bläddra i. ^^

Ta tillexempel EU3-boxen, Underbar!

Inaktiv

jupp visst är det roligare med en kartong, men allt beror ju på hur starkt man vill ha spelet för tilfället

Medlem

och nu är det väl betydligt billigare att köpa ett spel över steam för $dollar istället för i butik för kronor eftersom dollarn är så låg. episode one kostade 14 dollar + skatt (15% eller nåt) vilket blir 16 dollar. 16x7=112 kronor

priset på webhallen var när ajg kollade 250 spänn eller nåt.
det är en viss skillnad

Medlem

Har ni inte redan postat denna nyhet, för typ ingen tid alls sedan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag har börjat köpa mer och mer spel via nedladdning nu på sistone, och det lär bli ännu mer i framtiden. Visst är det kul med kartonger, men de tar plats, och plats är något jag får mindre och mindre av i ungefär samma takt som min prylsamling ökar. Undrar om det finns något samband...

Medlem

Givetvis är games for windows ett sätt att kränga Vista. Just nu iaf! Jag hoppas att datorspelandet håller sig vid liv länge än.. det är det roligaste sättet att spela för mig.

Medlem

Att köpa spel i butik är betydligt roligare då man får snacka lite, man får en collectors edition om man har tur vilket slår vilket online köp som helst. Det är kul att bläddra i novell boken man fick med i Oblivion, det snackar jag en collector!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Steam är bara bra när man får full hastighet när man drar hem sitt spel. Vissa tillfällen är det riktigt segt. Med tanke på att spelen i stort sätt blir större och större är detta ett problem, men det får man hoppas de tänker på.

Medlem

jag har steam men endast för att spela cs pga att won stängdes ner

annars föredrar jag spel i fodral vad händer om steam skulle försvinna förlorar man då alla spel?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar