Rumblestöd i God of War III till Playstation 3?

Robot
Rumblestöd i God of War III till Playstation 3?
Inaktiv
Rumblestöd i God of War III till Playstation 3?

fan vad rumble är överskattat :S


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:

fan vad rumble är överskattat :S

Överskattat är det, men ändock en funktion som många tar för givet idag.

Inaktiv

God of War 3 i 1080p >>> rumble

Medlem

Rumble höjer faktiskt spelkänslan rätt rejält även om man inte tänker på det så man kan ju bara hoppas på att alla nya PS3-spel har den funktionen :D. Men det är klart, 1080p skadar ju inte heller ;).

Medlem

Jag anser att rumble inte är nödvändigt alls, man klarar sig ju utan i alla PC-spel så. Däremot så är ju force feedback en höjning av realism och de skulle väl också komma till PS3, så jag ser ju mer fram emot de isf. Fast rumble är ju inget negativt iaf, så länge de inte missbrukas som i vissa spel

Inaktiv
Skrivet av snyft:

fan vad rumble är överskattat :S

verkligen!!
jag förstår inte varför folk är så kåta på att kontrollen ska hålla på och vibrera!
tur att det finns en off-knapp för när normalt folk vill spela

Medlem

Men Sony har ju själva sagt att "rumble" är gammal teknik som hör till tidigare generationer. Men de brukar ju alltid vända kappan efter vinden så de kommer nog en "Sixaxis 2" om folk fortsätter klaga.
btw, rumble är kanske överskattat men det bidrar faktiskt till inlevelsen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Rumble is the shit

Specielt när kontrollen ramlar i mina knä... :$

Medlem

Jag kan inte spela med rumble utan at bli störd utav en av mina ringar som slår i kontrollen och låter som en hackspett.

Medlem

Tycker bara det är allmänt dåligt att inte Sony tog med rumblefunktion från början. Det är inte direkt världens nyaste teknik. Men det är väl ett bra argument för Sony när de vill kränga mer pengar från konsumenterna genom att sälja "nya" rumblekontroller.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Rumble är väldigt användbart i flertalet spel, för att till exempel informera spelaren om det vägunderlag som han kör på när man sitter i första person. När du kör en riktig bil så känner du ju om ett par hjul åker ut för långt utanför vägen, men i ett spel har du ju inget feedback om detta om du inte har rumble.

Rockstar Table Tennis ger dig ju feedback när du är på väg att slå en boll för långt utanför. Flertalet spel använder ju också funktionen för att understryka att du tar skada. Visst, inga livsviktiga funktioner, men väl tillräckligt för att det ska vara användbart.

Flakmonkey

Efter att ha lirat PS3 ett par veckor nu så känns det faktiskt som att rumble kvittar... visst, om det finns där så är det självklart något positivt (man kan ju stänga av det om man inte vill ha det), men det är inget som är livsviktigt för spelupplevelsen direkt.

Inaktiv
Skrivet av majsalle:

Tycker bara det är allmänt dåligt att inte Sony tog med rumblefunktion från början. Det är inte direkt världens nyaste teknik. Men det är väl ett bra argument för Sony när de vill kränga mer pengar från konsumenterna genom att sälja "nya" rumblekontroller.

Det beror på att de varit involverade i en tvist angående rättigheterna till tekniken. Bättre sent än aldrig säger jag, men visst är det tråkigt när man redan hunnit köpa två kontroller.

Angående att rumble är en värdelös funktion håller jag verkligen inte med om. Används det korrekt som ett output kan det tillföra mycket. Det här gäller väl speciellt i bilspel med olika underlag. GT nämner det bland annat i deras video review av F1 till PS3.

Hideo Kojima har också använt rumble till ett par roliga lösningar i sina spel.

EDIT: Kyraal var visst redan före

Medlem

Rumble må va en vanesak. Men jag vill inte vara utan den. Sen behövs det ju inte i alla spel som tex nya Worms på xbla.


signatur

I fart in your general direction

1
Skriv svar