Den perfekta musen?

Skägg.
10 Chambers
Den perfekta musen?

På dagkneget kränger jag möss åtta timmar om dagen, däribland så kallade gamingmöss med samma räknekraft som en gammal 386:a. En sådan mus måste självklart ha sladd, att skyffla den enorma mängden data utan avbrott är omöjligt med dagens trådlösa teknik. Och det var sladdtrasslet som tuggades och maldes av hjärnan igår.

Visst, det finns oräkneliga uppfinningar som förhindra att svansen fastnar i allt annat skrot som huserar på skrivbordet men jag har aldrig hittat en som kännts bra. Helt plötsligt slog det mig, varför inte mer utvecklingsenergi lagts på att optimera positionen där sladden går in i musen? Där har inget hänt sedan den allra första råttan kopplades in i en dator. Varför inte vända på steken 180 grader, så att sladden kommer ut vid handleden?

#blogg


signatur
Medlem
Den perfekta musen?

Jag kör sladdlöst jag, inte det bästa kanske, men jag har inte klagat på det än, bara jobbigt att byta batteri varje dag men det går jue på ca 5sekunder sen är det klart.

och att ha sladden vid handleden, som jag kör det så skulle jag bara bli förbannad på att jag trycker ner sladden med handen och på så sätt inte kunna röra musen så bra :/

Medlem

Nuvarande sladd position är optimal och ser inte hur folk kan störa sig på den. Visst låter man den hänga ner från bordet så man måste dra den upp o ner hela tiden är det klart det stör. Men är ju bara ställa något på sladden så man har 1-2 dm att leka med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

tror nog det skulle vara ännu jobbigare om man hade vänt på sladden 180 grader. speciellt om man har datorn på bordet

1
Skriv svar