CCP Games om framtiden för EVE Online

Robot
Medlem
CCP Games om framtiden för EVE Online

Kommer bli intressant att se hur mycket mer svärande åt Goonfleet man kommer att höra. ^^

Inaktiv

Tydligen så ska en medlem av BoB blivit ledare inom ISD(frivilligt test/bugg/moderator-avdelning) och låtit hans eget corp fått exklusivt testa mekaniken för hur man tar över territorium. Tydligen ska Kieron(CCP community manager) ha varit medlem och delat sitt gamla konto med spelare från BoB.

http://www.kugutsumen.com/showthread.php?t=424

CCP verkar tyvärr ha det ganska svårt att hålla sig neutrala. Det är synd att enskilda gillens/corp vilja att vinna till vilket pris som helst förstör CCP och Eves rykte. :\

Kan inte vara bra för CCP om nybörjare frågar sig om det är värt att börja spela eller inte eftersom utvecklarna hjälper gamla spelare att fuska. Speciellt i ett spel där det står på förpackningen: "The galaxy is yours to control if you have the brains, strength, and cunning to succeed".

Goonfleet kommer efter det här kriget att bli lika hatat som de var innan. De har aldrig varit särskilt omtyckta och de verkar tycka om att vara "the bad guys".

Medlem

CCP suger, de är idioter som inte bara tillåter exploiting/griefing men t.o.m uppmuntrar det.

Eve was never good.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

CCP suger, de är idioter som inte bara tillåter exploiting/griefing men t.o.m uppmuntrar det.

Eve was never good.

/start sarcasm

GOOD POINT, MATE!

/end sarcasm

Inaktiv
Skrivet av dr00l:
Skrivet av Sethernis:

CCP suger, de är idioter som inte bara tillåter exploiting/griefing men t.o.m uppmuntrar det.

Eve was never good.

/start sarcasm

GOOD POINT, MATE!

/end sarcasm

Hey corpmate!

Inaktiv
Skrivet av Sethernis:

CCP suger, de är idioter som inte bara tillåter exploiting/griefing men t.o.m uppmuntrar det.

Eve was never good.

De tillåter inte exploiting. De tillåter griefing därför att utan griefing så får man ett väldigt tråkigt spel. Konflikter med andra spelare är roligare än konflikter med oerhört korkade bottar/ai/computer/npcs. Det är också mycket effektivare än skriptade sekvenser eftersom spelarna själva kan skapa innehåll/content och behöver inte vänta på att utvecklarna ska skapa mer content åt dom. Tills vi får riktigt bra AI så är PvP roligare för många.

Medlem
Skrivet av dosman:

Tydligen så ska en medlem av BoB blivit ledare inom ISD(frivilligt test/bugg/moderator-avdelning) och låtit hans eget corp fått exklusivt testa mekaniken för hur man tar över territorium. Tydligen ska Kieron(CCP community manager) ha varit medlem och delat sitt gamla konto med spelare från BoB.

http://www.kugutsumen.com/showthread.php?t=424

CCP verkar tyvärr ha det ganska svårt att hålla sig neutrala. Det är synd att enskilda gillens/corp vilja att vinna till vilket pris som helst förstör CCP och Eves rykte. :\

Kan inte vara bra för CCP om nybörjare frågar sig om det är värt att börja spela eller inte eftersom utvecklarna hjälper gamla spelare att fuska. Speciellt i ett spel där det står på förpackningen: "The galaxy is yours to control if you have the brains, strength, and cunning to succeed".

Goonfleet kommer efter det här kriget att bli lika hatat som de var innan. De har aldrig varit särskilt omtyckta och de verkar tycka om att vara "the bad guys".

Mjo, jag tycker faktiskt om GF, och hela kriget som pågår just nu mot BoB och LV är VÄLDIGT underhållande.

Det bästa med dom är ju det fina att de inte bryr sig om stats, dom kör och kör OCH KÖR tills deras fiende är nere. Power in numbers.

De ses som "bad guys" av många eftersom de inte spelar på det konventionella, och någorlunda "statswhore" sättet. Men de har faktist utmärkt logistiksystem, från vad jag har hört.

Angående devs som är med i högtstående corps, i de flesta MMOs finns det regler mot sådant, men här verkar det vara tvärtom. :\

Det värsta är dock hela grejen med BoB som har på något sätt lyckats ta kål på två titans, båda pga piloten som av nån underlig anledning blev disconnectad.

Menmen, tänker inte ta på mig foliehatten just än.

Medlem

Kul med BoB ju...

*låter som BoB supporter* ohnoes! Jag är BoB supporter!
As kul att panga D2 dock

Medlem

Känner mig ytterst skeptisk till både voice funktionen och Avatarerna vi tydligen skall få..Iofs kul kanske men varför inte ta tag i de grejor som är dåliga nu, först?? NPC AI, Drone AI för att bara nämna två saker..Voice och avatarer är bling-bling imo..

Inaktiv
Skrivet av Olivaw:

Känner mig ytterst skeptisk till både voice funktionen och Avatarerna vi tydligen skall få..Iofs kul kanske men varför inte ta tag i de grejor som är dåliga nu, först?? NPC AI, Drone AI för att bara nämna två saker..Voice och avatarer är bling-bling imo..

Som många redan sagt så är är det andra människor som jobbar med Walking in Stations/Voice, så det är lika många som fixar buggar nu som förrut

Inaktiv

Att devs spelar som alla andra finner jag bara gott, då får dom bättre insikt i hur spelet fungerar och kan göra mycket till det bättre.
Att sedan missunsamma personer tar och förstorar helt obetydliga händelser finner jag bara lustigt, den politiska pajkastningen i eve kan nästan mäta sig med irl.
Själv spelar jag med dom norra allianserna.

Inaktiv
Skrivet av calle_:

Att devs spelar som alla andra finner jag bara gott, då får dom bättre insikt i hur spelet fungerar och kan göra mycket till det bättre.
Att sedan missunsamma personer tar och förstorar helt obetydliga händelser finner jag bara lustigt, den politiska pajkastningen i eve kan nästan mäta sig med irl.
Själv spelar jag med dom norra allianserna.

Så sant! Själv tycker jag att det bara är skoj att spelarna skapar så mycket politik själv att spelet fortsätter automatiskt, även om den ibland kan gå överstyr. Känns som att det händer något i EVE iaf, utan att Devs behöver lägga sig i

Medlem

Jag vill avråda alla från att registrera sig på Kugutsumens websida.
Han loggar IP och "phishar" efter lösenord till forums och annat.

Medlem
Skrivet av Sixtyniner:

Hey corpmate!

Ohoy Sixty! :heart: Visste inte att du lurkade här.

Inaktiv
Skrivet av Stolpiller:

Jag vill avråda alla från att registrera sig på Kugutsumens websida.
Han loggar IP och "phishar" efter lösenord till forums och annat.

Nej, det är inte särskilt smart att registrera sig på en hackers forum med sitt vanliga nick/pass.

Medlem

EVE är ett fantastisk spel och saknar motstycke idag.

Synd att CCP inte städar bort problemen utan försöker tysta/glömma dem i stället.

Jag håller på Goon kör över BoB och CCP alliancen.

BoB är bra men hur rent mjöl har de egentligen eller är det kanske inte fel att ta emot lite CCP hjälp.

Skärpning CCP :evil:

Men jag behåller kontona ett tag till.

Medlem

noes eve fanboysen attackerar ;p

Inaktiv
Skrivet av Sethernis:

noes eve fanboysen attackerar ;p

Intressant att se din brist på argument vilket får en att tvivla på att dina tidigare påstående att CCP är idioter och tillåter exploiting stämmer.

Medlem

Dom får fixa RP serverar också, så kan alla sitta och prata: "-Ksccht- Report in soldier, got some heavy metal objects comming my way on my scanner... Soldier?!.. ARGH!! Enemy reinforcments.. arreaghreargh -ksschcschsht....-"

Spelar inte eve, så har inget att säga om era små krig, men låter intressant anyhoo \o/

Medlem

Mykee igentligen så är allt i Eve rollspel, då man faktsikt gör lite vad man vill. Politiken bland de större corpsen är ju rollspel på hög nivå.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Och på tal om politiskt pajkastning: Rakt ifrån vårat eget propagandaarkiv; utfört av vår egen eminenta propagandaminister.

http://i4.photobucket.com/albums/y130/Lingonberrybone/Anti-Bo...

1
Skriv svar