Tid för fjäderboll

Antikvitet
Tid för fjäderboll

Det är dags att börja motionera i större skala. Springa ett par-tre gånger i veckan börjar bli tradigt, inte minst när det ösregnar. I dag bokade jag en tid för terminen ut på Frescatihallen där jag och Calle en gång i veckan ska spela badminton.

Träffade lillebror en sväng på eftermiddagen och fick höra att han har ett riktigt bra badmintonracket som jag kan få låna. Tydligen kostade det dryga tusenlappen.

Nu ska den där jävla Calle få så han tål.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Tid för fjäderboll

Motionera? Spel & Musik är livet!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Pizza och semester i inlägget nedan. Ångest och motionstankar när vardagen åter formar sig och sänker sin gråmulna jobbtyngda slöja över våra arma själar. Jo tack, är i precis samma sits! 3kg + på vågen... och har dessutom 1 vecka semester kvar att avverka, perfektamondo!

Badminton kanske inte vore en så dum idé. Eller skulle man kanske ta fram den ytterst sparsamt använda dammuppsamlarbrädan, hrmm -jag menar wii-fit:en och flaxa lite med armarna framför tv:n? Fast å andra sidan. Att få overweight i röd text upptryckt i nyllet kanske inte frammanar någon större träningsiver?

Antikvitet

Wii Fit - ett träningsmässigt misslyckande. Inte ens med lite god vilja orkar man stå ut med bristerna i mer än en vecka.

Varför kan ingen göra ett träningsprogram för balansbrädan där syftet faktiskt är träning? Va? VA?

I övrigt, Azir, var det där nog den mest poetiska kommentar jag haft i min blogg. Tack.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Spel, Musik Och Badminton å en pizza efter badmintonträningen då mår man prima

Redaktör

*Sniff* Det luktar... träningsvärk.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Må bäste skägg vinna!


signatur
1
Skriv svar