HL2: Episode Two längre än Episode One

Robot
Inaktiv
HL2: Episode Two längre än Episode One

det hoppas jag


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Citat:

Episode 1 was about six hours of gameplay, and Episode 2 will be closer to eight hours of gameplay

Episode 1 låg snarare runt 3-4 timmar, låter som Valve försöker glamorisera det hela en bit.

Medlem

Sex timmar? för vem då?

Jag sprang runt och tittade på allt, lyssnade på Kleiners tal typ två gånger, och jag fick aldrig ihop 6 timmar.

Medlem

tror jag fick 4½-5h, tog det jävligt lungt

Medlem

De kanske räknar resan fram och tillbaka från butiken som gameplay. Jag gissar på att episode 2 troligen blir högst 1 timme längre, eller inte längre alls, eftersom den uppskattade längden på spel ALLTID är fel.

Medlem

Jag höll säkert på mer än 10-15 timmar. Kör på en svårare nivå eller njut av spelet. Annars är det väl så att ni är überspelare som klarar av alla spel även om ni spelar det genom att titta i en spegel. Tyvärr är det väl så för er att det bara är att lägga ner gamingkarriären. Det finns inga mänskliga möjligheter att ge er en utmaning längre.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

I episod 1? O_o
Minns inte vad jag körde på, men var väl medium troligen, jag njöt av spelet och utforskade rikligt med (tycker till och med att det är ett bättre spel än HL2), det gör det dock inte längre än 4-5 timmar för mig...
Att köra på en svårare svårighetsgrad innebär inte att det är ett längre spel, bara mer laddande och problem med striderna.

Medlem

Well, dom sa när dom släppte Episode 1 att det skulle ta ca 6 timmar att spela igenom. Och om dom säger nu att det ska ta 2 timmar mer, så lär det nog iaf bli längre än Episode 1, om man inte har typ ADHD och måste klara spelen snabbast av alla och få en låtsas medalj som det står Ghey på.

Medlem

ja tro fan.. kolla hur lång tid det tar tills det kommer sen EP1 släpptes vore ju konstigt om det var lika kort..

Medlem

Episode 1 var kring 2-3 timmar, så där är Episode 2 runt 4 timmar.


signatur

Working as intended.

Runt fyra timmar var ep. 1. På hard och med ett par omladdningar på svårare ställen. Jag gissar att ep. 2 blir 5-6 timmar som mest.

Medlem

Jag råkade ut för en bug i "det mörka rummet" som gjorde att jag fick ett par timmar extra speltid innan jag insåg att det inte gick att klara och fick hoppa tillbaka till en tidigare sparad position.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag råkade ut för en bug i "det mörka rummet" som gjorde att jag fick ett par timmar extra speltid innan jag insåg att det inte gick att klara och fick hoppa tillbaka till en tidigare sparad position.

haha

Medlem

Längden spelar inte så stor roll för mig i det här fallet. Är mer nyfiken på om de gjort spelet spännande & kul.

Medlem

Hoppas det stämmer då..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Ni vet väl att det inte är längden som räknas ,utan tjockleken

Inaktiv

hur fan klarade nån ep1 på 1-2tim !?

Tog då 6timmar för mig och jag var fullt nöjd med längden

Medlem

jag har inte ens spelat EP1 ännu utan planerar att skaffa EP1 och 2 samtidigt och dra dom iett


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]jag har inte ens spelat EP1 ännu utan planerar att skaffa EP1 och 2 samtidigt och dra dom iett

Samma här.
Vet du om det kommer att finnas i paket så att man spar några slantar?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Jag råkade ut för en bug i "det mörka rummet" som gjorde att jag fick ett par timmar extra speltid innan jag insåg att det inte gick att klara och fick hoppa tillbaka till en tidigare sparad position.

Det är just det felet de har fixat till Ep 2. Nu är det fler buggar så att man inte ska råka missa dem och komma i mål för tidigt....

Jag gillade Ep 1, men Ep 2 borde ha kommit för ett halvår sedan minst för att idén med episoder ska fungera.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Exakt. Jag tycker att väntetiden på 1 år för en episod är lite väl länge, särskilt när grafiken i sig inte ändrats något nämnvärt.

Enda anledningen nu att jag är fortfarande är intresserad av Episode Two är pga. dess multiplayer-komponent Team Fortress 2.

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:

Ni vet väl att det inte är längden som räknas ,utan tjockleken

Låter helt klart som en klassisk voodooextreme-kommentar "It's about girth!"

Själv ser jag fram emot EP2 trots att jag är grymt besviken på förseningarna. Som andra redan påpekat så håller ju inte episod-innehåll om fördröjningen blir för stor.

Medlem

6 timmar, de var väl HL2 orginal?

Episode 1 var ju klarat under fruktosten, så episode 2 blir väl under middagen då.

Men såklart ja köper Episode 2, det är ju inte half-life jag vill åt utan TF2. Fattar inte vad som tar sån tid bara, delfiner antagligen.

Medlem

tyckte detta var rätt sweet att läsa iaf
jag läste för typ 1 mille år sen, att i samband med ep2 releasen så kunde man vänta sig en större uppdatering av halflife 2 och EP1. vet inte vart jag såg det, men tror det var steamupdate news för länge sen :/

Medlem

Det har jagi ngen aning, man får se.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av HardRenaLine:

tyckte detta var rätt sweet att läsa iaf
jag läste för typ 1 mille år sen, att i samband med ep2 releasen så kunde man vänta sig en större uppdatering av halflife 2 och EP1. vet inte vart jag såg det, men tror det var steamupdate news för länge sen :/

Ja, tanken var väl att dom skulle lägga till Multi-core stöd för dom övriga source-spelen dom gjort, eller nåt i den stilen.

Medlem
Skrivet av Lurid:

Sex timmar? för vem då?

Jag sprang runt och tittade på allt, lyssnade på Kleiners tal typ två gånger, och jag fick aldrig ihop 6 timmar.

Yepp samma här, min Gordon drog på sig en keps, t-tröja och drog upp shortsen långt över midjan som en tysk turist och kollade igenom alla vrår på banorna.:P


signatur

How can we win when fools can be kings?

oan
Medlem

för att klara ep1 på 6 timmar får man aldrig springa!

12
Skriv svar