Inafune tror på fler "mogna" spel till Wii

Robot
Inafune tror på fler "mogna" spel till Wii
Inaktiv
Inafune tror på fler "mogna" spel till Wii

Hur man än vrider och vänder på det så har Wii:n inte kapacitet att rendera ut en "mogen" grafik, vilket gör att det blir ett stort bortfall på stora "mogna" titlar.

Spelar roll, hur "moget" är det att gema om man tänker till?


signatur
Medlem

På tal om "mogna" spel, har ni sett den nya No More Heroes trailern?

http://gamevideos.com/video/id/9807

Medlem
Skrivet av Bard:

På tal om "mogna" spel, har ni sett den nya No More Heroes trailern?

http://gamevideos.com/video/id/9807

Ja, såg den innan - mera sånt tack!

Och vad är egentligen "mogen" grafik?
Är väl inte grafiken som bestämmer målgruppen?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Nej precis Warhog. Mognad har väl snarare med vilka spelelement, story osv. som är med i ett spel. Men de som tror att grafiken är det avgörande är väl inte mogna nog att inse det, antar jag.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Wii har fått många övermogna beundrare i USA, så vi kan nog vänta oss Bingo och enarmad bandit-simulatorer

Medlem

Fördelen Wii har är att dom kan etablera kontrollern (funktionen på den) till spelen.
Sedan kan dom kanske uppgradera burken när utvecklare och spelare vant sig vid att veva som galningar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

KoP
Medlem
Skrivet av save:

Hur man än vrider och vänder på det så har Wii:n inte kapacitet att rendera ut en "mogen" grafik, vilket gör att det blir ett stort bortfall på stora "mogna" titlar.

Spelar roll, hur "moget" är det att gema om man tänker till?

Aha.. så alla spel som kom innan det gick att få till hyffsad grafik var barnspel? Eller vad vill du ha sagt?

Tack för det ifrån en som spelat sedan tidigt 80's.

Inaktiv

Mogna titlar => mycker blod. ^^

Jag tittade på trailern av "No More Heroes". Såg ut som en bloodig version a Viewtiful Joe i 3d blandat med rent klassiskt beat'em up i arkadstill. Tyckte det verkade ganska efterblivet men vem vet.

(Sant ar att det inte var det snyggt för 5:öre men det passar kanske folk som tyckte om killer 7.)

Medlem

Mogna spel menade han spel som inte är barnspel tror jag.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Han menade spel med blodigt våld. Sånt som kidsen gillar för då säger inte polarna att de är barnsliga


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Moget- Porr?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Gammal nyhet, men ni får gärna visa vägen själva, Capcom. Om ni hjälper till kommer resten att skjutas på också, vilket är precis vad Wii behöver just nu.

1
Skriv svar