Min förvandling från FSP till MMORPG

Inaktiv
Min förvandling från FSP till MMORPG

2001 efter Quake2 som egentligen inte var riktigt slut började vi testa på Counter-Strike och det märktes att vi inte var allt för snabba att börja spela CS men vi var rätt långt efter spelmässigt mot de finniga 14-åringarna som spelade som monster men vi lät dem hållas och spelade på och var över på ett antal Remedy LAN i Solna 2000/2001. Vi mötte hyffsade spelade på detta LAN och ett av dem blev riktigt duktiga (Ninjas in Pyjamas), vi höll ut ett tag men sedan blev det väl förnedring men det har jag glömt.
Vi försökte hålla igång Quake2 med ett antal ACME33 LAN i Västerås och Uppsala, men Quake2 var nära sitt slut här, nu var det dags för ett helt annat spel närmare bestämt Dark Age of Camelot.

DAoC ett helt nytt spel för mig och jag blev tagen direkt på sängen, detta MMORPG spel där jag spelade på US servrar (Percival) tog upp all min ledig tid, jag förstår inte än idag att ett spel kan vara så jäkla skoj att man stänger ute hela världen, visst jag har spelat World of Warcraft också men det är inte i närheten av vad grymt skoj spel DAoC var.
Mike som jag spelat Quake2 med i Noll8 jobbade jag med och en Måndag kom jag fram till honom och sa, du Mike jag har hittat ett helt grymt spel som visa dig, och det blev rätt roligt för det var precis det spel han spelade och där hade han en Guild som han var medlem i och hette Hrafnin Flygur. Så jag kämpade på och fick en hel del hjälp att komma upp i levels och fick sedan joina Hrafnin Flygur jag också och på den vägen har jag sedan vandrat och är en väldigt stolt medlem av Hrafnin Flygur.

Här stannar vi för idag, men det kommer både mer bilder från våra Quake2 LAN och träffar i Guilden Hrafnin Flygur.

#blogg


signatur
Medlem
Min förvandling från FSP till MMORPG

Warhammer Online görs av samma utvecklare och verkar vara likt DAoC, kanske blir nästa MMO?

Inaktiv

Kan du ge dig på att det blir, ligger i startgroparna och dregglar efter detta spel.


signatur
1
Skriv svar