Penny Arcade-spel drivs av Torque-motorn

Robot
Medlem
Penny Arcade-spel drivs av Torque-motorn

För de som inte vet vad Torque är så driver det bland annat Tribes II, det är i princip det enda kända "stora" spelet som använder motorn.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Fast samtidigt kan man inte heller säga så, för GarageGames har arbetat med Torque motorn och uppdaterat den till dagens standard. Mycket, mycket trevlig motor som är billig och jag förstår inte varför inte fler använder den.. Svensk Lockpick har ju precis släppt en schyst spel "Dreamlords" gjord med Torque.

Medlem

Gabe & Tycho FTW!


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Inget fan av PA, rätt lam serie imo.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Som Iramirion säger. Tribes 2 använde sig av föregångaren till dagens motor, och att säga att Tribes 2 drivs av Torque-motorn är i och för sig korrekt, men det är lite som att säga att Unreal Tournament 3 drivs av samma motor som drev Unreal Tournament 2003

Medlem

Älskar Penny Arcade...
och jag kan nästan garantera att den kommer släppas på xbox360, med tanke på att de redan säljer en massa prylar på Marketplace, såsom ikoner och themes.


signatur
Medlem

Penny Arcade kan vara klockrena ibland men ibland så är det bara meh.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Urk. Efter att ha jobbat 6mån med torque kan jag bara säga...stackars utvecklare.


signatur
Medlem

Körs inte swat 4 på torque?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Svenpa:

Körs inte swat 4 på torque?

Unreal-motorn tror jag?


signatur
Inaktiv
Skrivet av shakazed:

Urk. Efter att ha jobbat 6mån med torque kan jag bara säga...stackars utvecklare.

I vilket sammanhang gjorde du det?

Medlem
Skrivet av shakazed:

Urk. Efter att ha jobbat 6mån med torque kan jag bara säga...stackars utvecklare.

Kan du utveckla lite?
Varför e den så jobbig?

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av shakazed:

Urk. Efter att ha jobbat 6mån med torque kan jag bara säga...stackars utvecklare.

Kan du utveckla lite?
Varför e den så jobbig?

Vore intressant att höra också. Vi har kört med TGE (nu TGE Advanced, deras "next gen"-motor) i över ett år nu. Visst har vi stött på vissa problem här och där, men de löser man med lite hjärnverksamhet. Men teknologin kanske har mognad sedan du jobbat med motorn.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av shakazed:

Urk. Efter att ha jobbat 6mån med torque kan jag bara säga...stackars utvecklare.

Kan du utveckla lite?
Varför e den så jobbig?

Vore intressant att höra också. Vi har kört med TGE (nu TGE Advanced, deras "next gen"-motor) i över ett år nu. Visst har vi stött på vissa problem här och där, men de löser man med lite hjärnverksamhet. Men teknologin kanske har mognad sedan du jobbat med motorn.

agreed.. är förvånad över TGE advance. En klar förbättring.

Inaktiv
Skrivet av shakazed:

Urk. Efter att ha jobbat 6mån med torque kan jag bara säga...stackars utvecklare.

Jobbade med Torque i nån månad bara, väldigt simpelt att få in grafik i motorn.
(till skillnad från cp source eller id softwares motorer)

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av shakazed:

Urk. Efter att ha jobbat 6mån med torque kan jag bara säga...stackars utvecklare.

Kan du utveckla lite?
Varför e den så jobbig?

Vore intressant att höra också. Vi har kört med TGE (nu TGE Advanced, deras "next gen"-motor) i över ett år nu. Visst har vi stött på vissa problem här och där, men de löser man med lite hjärnverksamhet. Men teknologin kanske har mognad sedan du jobbat med motorn.

Körde med TGE och TSE när det begav sig. Vi hade enorma problem med att programmet kraschade väldigt ofta, samt var det väldigt krångligt att lägga in shaderkod genom skript. GG tog också väldigt lång tid på sig att uppnå milstolpar, TSE hade bara DX stöd vid den tidpunkten, vet inte om de lagt till OpenGL nu.
Vad är det för spel ni kodar med TGE Advanced?


signatur
1
Skriv svar