Mark Rein: "Gears of War kommer till pc"

Robot
Medlem

Ämen vafan! Varför kan de inte hålla GoW endast till 360?! Nä, det måste släppas till PC. :evil:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Yeah! PC pwns!

Medlem
Skrivet av WaltX:

Ämen vafan! Varför kan de inte hålla GoW endast till 360?! Nä, det måste släppas till PC. :evil:

...Spelar roll? Vill du bara spela det på xbox så är det ingen som hindrar dig.

Medlem

Damn good news


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Det här kommer säkerligen suga till PC, spelet är gjort för 360 och inget annat. Har aldrig riktigt tyckt om TPS till PC, det är något som konsoller äger på.

Medlem

hoppas att hela spelet är omgjort från scratch så att koden å speldesignen är anpassad till pc-hårdvara samt kontroller. skruttiga portningar har vi redan sett för många av.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det här kommer säkerligen suga till PC, spelet är gjort för 360 och inget annat. Har aldrig riktigt tyckt om TPS till PC, det är något som konsoller äger på.

Rainbow Six: Vegas var från början designat för 360n, men jag tycker fortfarande det är en av de bättre shooters som finns till PC.
Jag ser ingen anledning över varför Gears Of War skulle gå sämre, dock behöver de nog höjja reaktionstiden på fienderna om man har snabba musreflexer


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Trevlig nyhet antar jag men med musen i högsta hugg, hur svårt kan det va? Endast testat lite hos en polare men känner ju direkt att ger dom mig en mus så lär inget va direkt svårt. Precis som Resident evil 4 till pc, det hade ju inget stöd för mus (officiellt) för det var designat för kontroll. Samma sak gäller ju med GOW. Som katana säger, något radikalt måste göras om detta skall funka riktigt bra på en pc.

Inaktiv

Nice! Ännu en bra titel som släpper sin exklusivitet. Xbox och PS har tappat många bra exklusiva titlar den senaste tiden.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Damn good news

Damn old news

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Det här kommer säkerligen suga till PC, spelet är gjort för 360 och inget annat. Har aldrig riktigt tyckt om TPS till PC, det är något som konsoller äger på.

Det finns inget som säger att det skulle bli sämre till PC. Epic har en väldigt stor erfarenhet av att utveckla spel till PC. Dessutom så är skillnaden mellan Xbox 360 och PC inte särskilt stor.

Till alla xboxkramare som sade att det aldrig skulle komma till PC

Inaktiv
Inaktiv
Inaktiv

Jag tror det kommer att dröja flera år innan det kommer till PC, precis som Halo.

Och när det väl kommer så skulle det inte förvåna mig att GOW2 har släppts innan till 360.

För annars vore det dumt av MS att släppa ett så stort spel med så kort mellanrum.
Spelet är ju klassat som konsol säljande.

Inaktiv
Skrivet av Mabec:
Skrivet av nudelsdesign:

Damn good news

Damn old news

Nyheter är, per definition, aldrig gamla

Medlem

Precis det lär knappast komma på ett bra tag, minst 1-2 år skulle jag tro. De sa ju innan att inte tillräckligt många skulle klara av att lira det ens på sina datorer.

Medlem

Fan vad sjysst!

Inaktiv

men dem kommer väl att göra om spelet till fps så att man bara ser handen med vapnet så som dem gorde med GRAW?

elelr har ja fel?

Inaktiv

YIIIIHOOOOO!!!!!

Flakmonkey

När Epic har gjort ett spel för både både PC och konsol har det dock inte gått någe vidare... UT2003 och Unreal Championship var i princip identiska och det funkade inge vidare... därför gjorde de Unreal Championship 2 till något helt annat...

Tror nog att de kan få GoW att fungera riktigt bra till PC, men det finns ju en 360-kontroll till PC, så det blir nog ändå "bäst" att köpa en sån... känns ju som om den största risken med att bara porta det till PC är att det blir på tok för enkelt med mus, kan ju sätta headshot på flera mils avstånd, ungefär som i Halo där pistolen blev en sniper på PC.. Det fina med GoW till 360 är ju att man inte kan leka rambo iom att du inte är tillräckligt snabb och precis med handkontrollen, det kan man lätt vara till PC...

Medlem

Härligt. Vill spela Gers of War men vågar inte köpa en (rutten) Xbox 360.

Inaktiv
Skrivet av Katana:

hoppas att hela spelet är omgjort från scratch så att koden å speldesignen är anpassad till pc-hårdvara samt kontroller. skruttiga portningar har vi redan sett för många av.

Tror du verkligen att dom lägger ner den tiden? En XBOX 360 är i princip en PC. Och tyvärr har det alltid vart så att spel som först kommer till konsoll först och sedan till PC har alltid spår av konsoll aim som får alla PC spelare att spy galla. Jag betalar iaf inte pengar för ett spel som redan spelats sönder på en annan plattform. Bara ett snyggt sätt att mjölka pengar.


signatur

pwnd

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Rainbow Six: Vegas var från början designat för 360n, men jag tycker fortfarande det är en av de bättre shooters som finns till PC.

Sant. Skumma menyer i spelet, men annars funkar det perfekt. Om GoW blir liknande kan det nog bli minst lika bra.
Men samtidigt, det hade ju inte skadat om Epic hade velat utveckla en ny titel enbart till PC istället för att porta.

Medlem

Vill inte ens tänka på system kraven :/ speciellt om det blir en dålig portning heh

Medlem
Skrivet av omEn:

Tror du verkligen att dom lägger ner den tiden? En XBOX 360 är i princip en PC. Och tyvärr har det alltid vart så att spel som först kommer till konsoll först och sedan till PC har alltid spår av konsoll aim som får alla PC spelare att spy galla. Jag betalar iaf inte pengar för ett spel som redan spelats sönder på en annan plattform. Bara ett snyggt sätt att mjölka pengar.

tror ingenting, jag bara hoppas

Medlem

Inget tipstack fick man den här gången!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hmmm känns som GoW inte blir någon höjdare på PC om det inte antas att man har en handkontroll för att spela. Då själva spel stilen är gjord för att man har en handkontroll. Allt är liksom designat runt det. Men men man kan ju bli positivt överraskad...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ytterligare en anledning att inte köpa 360 Weeee! Snart är konsoller Previous Generation *retas* ;P


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Ganska najs att GoW kmr till pc men synd bara att min dator inte kmr palla det så köper nog 360 o lirar det

12
Skriv svar