Finns det någon där ute?

Inaktiv
Finns det någon där ute?

Jag sitter på jobbet och har riktigt tråkigt, har suttit och drömt mig bort till de underbara eller kanske grymma dagarna vi spelade Quake2 över Modem och ISDN, vi fyllde även vår spel lokal vi hade lyckats få tillgång till i en källare i ett hyreshus i Enköping där vi körde LAN på en 8-15 personer både i veckorna och på helgerna, fasen va skoj vi hade där nere.

1997 släpptes Quake2 och då jobbade jag i Stockholm som Servertekniker på Telia och hade gratis ISDN (dual) hemma så det blev ofta att vi satt hemma hos mig ett gäng på 3-5 personer och körde teams ute på nätet CTF "Capture the Flag" och RA2 "Rocket Arena 2" var det som gällde för mig och vår första clan i Q2 hette "The Warlords", vi spelade en hel del tillsammans och blev hyffsat duktiga men långt från de bästa men vi hade riktigt jäkla skoj. När vi spelat ihop ett tag kom någon på ideén att åka på Triad ett LAN som skulle vara i Norra delen av Stockholm, vi åkte dit och hade "fett med skoj" (försöker låta som en tonåring). Triad var ett LAN som inriktade sig på Quake2 och inget annat, alla luktade, levde och drack Quake2 och atmosfären var så jäkla härlig. Vi träffade mycket nya vänner och på detta LAN knöt vi många nya relationer och hände sedan på nästa LAN som blev Triad2 som ännu enn succé.

Efter Triad2 blev det inget Triad3 som alla hade hoppats på men det stoppade inte oss speltokiga quakeare att köra egna LAN, vi körde igång Noll8 LAN ett antal gånger där vi hade fullt hus de gånger vi körde dem, första Noll8 LAN blev i Huddinge och andra körde vi på en restaurang i Årsta. Sedan körde jag ett LAN i Västerås som jag inte kommer ihåg om vi kallade det Noll8 eller något annat som blev ett riktigt bra LAN efter noga planering och arbete. Det sista LAN jag ordnade tillsammans med några andra blev i Uppsala som vi kallade ACME/33 LAN där vi spelade RA2.

Claner jag spelat i
CTF: The Warlords, NOVA, Unit och framför allt Clan Noll8.
RA2: ACME

Jag har massor av bilder kvar på någon disk vet jag och skall ta mig en funderare på om jag inte skall lägga upp dessa, inte bara jag som tagit bilder men jag har lyckats samla på mig en hel del genom tiden.

Efter Quake2 blev det lite spelade med Quake3 men det var inte riktigt lika skoj utan jag hoppade på CS ett tag tills ett annat underbart spel kom till världen, Dark Age of Camelot, det skall jag berätta om nästa gång.

Någon mer som minns det härliga Quake2 åren?

Bilder från Triad hittar du här: http://www.fz.se/medlem/?id=9631&tab=images

/chagor

#blogg


signatur
Medlem
Finns det någon där ute?

Chagor!
Fan, det var inte igår. Triad/Triad2 var ju enormt trivsamma då det begav sig, kom in och hälsa på i #unit eller #udz nån gång... det finns fortfarande ett par stycken som inte helt släppt taget om de gamla kanalerna

Medlem

Chagge, det var ett tag sedan sist!! Japp håller med Regnis där, kolla in på #udz eller #unit finns några old timers kvar som var med om både triad 1 och 2 där.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Fan va roligt att se bilder från ett lan innan 2000 talet. Minnen det!

1
Skriv svar