Hemligt alienmeddelande på skärmen?

Medlem
Hemligt alienmeddelande på skärmen?

För några månader sedan började min monitor att få smala streck ganska högt upp på skärmen. Så småningom blev strecken bredare och efter ytterligare en tid började man kunna se mönster. När jag kollade närmare såg mönstren ut som skrift.

Nu efter ytterligare en tid ser man ganska så klart hur mönstren ser ut. Vad är detta måntro? http://www.bildbox.se/1630.html

Man skulle kunna tro att det är alienskrift. ^^ Givetvis har det en naturlig förklaring. Någon som vet vad detta beror på? Börjar skärmen sjunga på sista versen? Kan man fixa detta på något sätt? Är rätt störande för tillfället. ;P

Skärmen är ca 3 år gammal, har inte kvar garanti. Vet inte ens vars den är köpt då jag fick den i julklapp.

#blogg

Medlem
Hemligt alienmeddelande på skärmen?

Det är Guds sätt att säga åt dig att sluta låtsas vara homo!
Nej men det verkar helt enkelt som att den är på väg på att dö, min förra skärm började ha en massa svarta 'överdragningar' från vänster till höger när den var väg på att dö, typ som att dra ett svart papper över från vänster till höger snabbt.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ser lite läskigt ut

Medlem

Tror inte det är så vanligt nu för tiden men förr kunde stillbilder på skärmen "brännas fast" på lcd-skärmarna. Aldrig själv varit med om det dock så det kan ju vara en myt.

Medlem
Skrivet av raslon:

Tror inte det är så vanligt nu för tiden men förr kunde stillbilder på skärmen "brännas fast" på lcd-skärmarna. Aldrig själv varit med om det dock så det kan ju vara en myt.

Jo, en polare sa det.

Det intressanta är att linjerna och texten ligger precis där jag har mina firefox-bokmärken.

*EDIT*
Och firefox är ett program som jag sitter uppe med typ hela tiden.

Medlem


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

du får väl ha uppe en annan bild så du bränner över dom

Medlem

Alienmeddelandet har försvunnit! :S Det blev värre och värre men nu den här morgonen försvann det.

Medlem

De skickade till fel person, eller så försökte de bara kolla vår intelligens och förmåga till att avkoda invasionsplaner =P

Medlem
Skrivet av TrashIt:

De skickade till fel person, eller så försökte de bara kolla vår intelligens och förmåga till att avkoda invasionsplaner =P

Förmodligen.

Det är skitskumt att det har försvunnit. ^^

Medlem

Nu är den plötsligt tillbaka. :S

Medlem

skriv av texten o skicka till en sådan skrift tydare o se om de är något som betydernågot för de e de märkligaste jag sett en skärm göra faktiskt =P


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Avstängd

På stilen påminner det om arabiska.

Jag skulle tro att det har att göra med att det kanske var något som trycktes mot skärmen långt tidigare, och att detta började synas på ålderns höst. Kanske. Nä, det känns ganska osannolikt.

Om du inte har på skärmen hela tiden så tror jag inte att det är någon bild som har bränts fast.

Det kanske börjar bli dags att skaffa en ny skärm, men ett tips är att du ringer/mailar valfri support och ser om de vet vad det kan bero på.

1
Skriv svar