Okej, jag ger mig...

Medlem
Okej, jag ger mig...

Äntligen tog jag mig ut ur Midgar efter ett himla tråcklande i Shinras kontorsbyggnad och en galen jakt på motorvägen (öhm, var det mode 7-effekter eller vad skulle det föreställa?).

Och äntligen valde Cloud att berätta om Sephiroth.

Jag kan bara buga och bocka. Medge förlust. Låta er rappa mig på fingrarna med linjalen.

Han är dundercool. Sephiroth takes the cake. Mina egna personliga skurkfavoriter (Ganondorf, Kefka, Wesker och Ridley) har ju inte en suck.

Tonårsångest goes suicidal maniac with a twist.

Jag kan tycka att han blir vansinnig lite väl lätt. Enligt Cloud så satt den silverhårige hunken nere i Shinras bibliotek och läste på om sin och sin mammas historia, och, eh, det var allt som krävdes för att han skulle förakta mänskligheten och bli helt bonkers. Visst, de har använt hans mamma som ett ganska grovt försöksdjur, men man kan ju tycka att han borde bli lack på Shinra och inte - hela världen.

Det är en berömvärd egenskap hos en skurk dock - att hata allt och alla, typ. Sedan är han ju vansinnigt tjusig, stenhård och tystlåten.

Square bygger upp honom helt fantastiskt bra också, mycket av hans bad ass-potential infrias redan i Shinra-byggnaden när hjältarna vaknar upp i sin fångenskap, inser att de är fria och sedan ser vad som hänt resten av byggnaden och soldaterna som vaktat den. Sephiroth hände.

#blogg

Okej, jag ger mig...

You ain't seen nothing yet

Att få vara där, inte ha vetskapen som man har idag. Fan du kan skatta dig lycklig. Oh well.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Jag tror att JH (eller Jonas Högberg som jag brukar kalla honom) senare kommer inse att det ligger lite mer bakom varför Sephiroth gått... bonkers på mänskligheten. Som Overlord Z sa, you ain't seen nothin' yet!

Förresten, apropå Wesker, visst är det tufft när han går apeshit i slutet av Code Veronica o typ muteras och whatnot!? Det är ju helt frikkin' awesome...


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Jo... det är ganska over the top. Och ganska coolt.

Tycker det är trevligt att du brukar kalla mig Jonas Högberg. Det känns så där härligt artonhundratalsaristokratiskt.

Lite som Sephiroth.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Men för tusan, Kefka är ondare än djävulen själv! Han är inte arg på någon, han bara tycker det är kul att ha ihjäl folk, plundra, förstöra och jävlas i största allmänhet.


signatur

Now where's your fucking god?!

Medlem

Kefka är en bättre skurk imo.


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

He he, det återstår att se. Just nu har Sephiroths stjärnglans svalnat en aning, tack vare en märklig bosstrid på ett fartyg där han verkade förvirrad och ganska... blond.


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar