Robot
Infernal

Om vi ska tro våra religiösa vänner har det sedan tidernas begynnelse utkämpats en ständig kamp mellan gott och ont. Denna kamp har skildrats på många sätt men den mest klassiska är änglar som fightas mot djävlar och diverse demoner. Nu låter spelutvecklaren Metropolis oss prova på att, för en gångs skull, vara på de ondas sida.


Medlem
Infernal i FZ:s skärseld

kul att få spela på den elaka sidan


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag gillar verkligen när man har möjligheten att spela ond. Oftast så börjar jag spela god, t.ex. i black and white men efter att jag spelat tills jag är nöjd som god märker jag att jag oftast har ännu roligare på den onda sidan. Samma sak gäller i t.ex. Jedi knight: Jedi academy (är inte säker på namnet), jag spelade först igenom spelet som god men körde efter det igenom spelet som ond (i stort sätt bara force-krafter från den onda sidan) och det var plötsligt roligare.

I detta spel är man endast ond vad jag förstår så jag vet inte om det blir lika roligt då, man vill ju helst ha alternativet att antingen spela som god eller som ond.

Medlem

Ingeting för mig, rätt oimponerad av demot, tråkigt och repetivt spel.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

...teleportera sin kropp till plaster man annars inte kan nå.

Betyder detta att man kan förvandla sig till föremål à la T-1000?

Medlem

ser kul ut, att det inte finns MP ser inte jag som någon nackdel.
att ett SP spel är 100% SP är bra, då de har bara lagt ner tid och pengar på just SP delen och storyn osv..


signatur

R.I.P The_maxx

Redaktör

Nej, man är begränsad till Model 101 i detta spel. T-1000 kommer först i Infernal 2.

Tack för rättelsen.


signatur
Medlem

demon var kul, påminner om resident evil 4 fast utan tråkiga zomiber


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Night Hawk:

demon var kul, påminner om resident evil 4 fast utan tråkiga zomiber

Lol ett "Resident" utan zombies "aint a resident"


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Night Hawk:

demon var kul, påminner om resident evil 4 fast utan tråkiga zomiber

Lol ett "Resident" utan zombies "aint a resident"

Nej, det är Infernal.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

aldrig fel att få skjuta pedofilierande präster.
bra recension också.

edit:

i recensionen står det att spelet stöder ageia phys-x men att fysiken i spelet inte är så mycket att hurra för. men om man har ett fysikkort hur blir upplevelsen då?

Inaktiv
Skrivet av MackZ:

i recensionen står det att spelet stöder ageia phys-x men att fysiken i spelet inte är så mycket att hurra för. men om man har ett fysikkort hur blir upplevelsen då?

hehe... Det blir ännu mindre att hurra över kanske ?


signatur
Medlem

Testade eländet i 20minuter... Tröttsamt, repetetivt och trist...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av MackZ:

aldrig fel att få skjuta pedofilierande präster.
bra recension också.

edit:

i recensionen står det att spelet stöder ageia phys-x men att fysiken i spelet inte är så mycket att hurra för. men om man har ett fysikkort hur blir upplevelsen då?

Tack för berömmet

Nu har jag inget fysik-kort i datorn så jag vet inte hur det påverkar upplevelsen men vad jag har förstått så verkar det som fysikkortet lägger till mer föremål vid explosioner och så vidare. typ att man spränger en stenvägg så flyger det fler stenar i luften.

Sen förstår jag egentligen inte nyttan av ett fysikkort i detta spel då det är så pass optimerat att jag med min dator snittade på ca 60 FPS. Utan fysikkort. Men men...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

MFC
Medlem

"Dels för att när man använder handsken så går spelet in i någon slags semi-bullet time och Lennox rör sig som en skottskadad och överkörd bäver och dels för att man inte kan kasta föremål utan bara släppa dem rakt ned"

höhö.. IMHO.. så suger spelet redan här.. fast, nä, lyssna inte på mig.. jag är gammal


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Välskriven och rolig spelartikel.
Alla som skriver om bävrar måste hyllas!!!


signatur

www.thogge.com
Din polare i tröjtryckarträsket

Medlem

Ja bävrar är söta. Speciellt om de är överkörda.
Överkörda bävrar borde bli Sveriges nationaldjur.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Night Hawk:

demon var kul, påminner om resident evil 4 fast utan tråkiga zomiber

Lol ett "Resident" utan zombies "aint a resident"

Offtopic: Inte spelat senaste delen antar jag?

OnTopic: njä, var inte så himla kul.

Skrivet av mullins:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Night Hawk:

demon var kul, påminner om resident evil 4 fast utan tråkiga zomiber

Lol ett "Resident" utan zombies "aint a resident"

Offtopic: Inte spelat senaste delen antar jag?

OnTopic: njä, var inte så himla kul.

Offtopic:Självklart har jag det


signatur
Inaktiv

har alla recensenter grafikkort från 2003 eller vad är det? ni på fz borde nog allt ge era recensenter några nya kort så inte fler gör misstaget som han som gjorde ArmA recensionen klaga på grafik när man kör med skräp kort. Aja bra recension här iaf dock bör du lämna ditt 9800 pro som sagt.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Hur är det med starforce?
Det förpestade ju demot i alla fall.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Redaktör
Skrivet av Svartsmurfen:

Hur är det med starforce?
Det förpestade ju demot i alla fall.

Inget Starforce i recensionsexemplaret. Dock var det inte butiksvarianten vi fick (ingen förpackning, "hembränd" skiva), så jag kan inte svära på om den färdiga varianten har det eller ej.


signatur
Medlem

nu blev man orolig. starforce *ryyys*

Medlem

Ok, tackar.
Jag antar att recensionen kommer att uppdateras om det skulle visa sig innehålla starforce.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

vi håller er underrättade...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av snyft:

har alla recensenter grafikkort från 2003 eller vad är det? ni på fz borde nog allt ge era recensenter några nya kort så inte fler gör misstaget som han som gjorde ArmA recensionen klaga på grafik när man kör med skräp kort. Aja bra recension här iaf dock bör du lämna ditt 9800 pro som sagt.

ArmA har ful grafik med tanke på prestandakraven, och jag kör knappast 9800pro


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Redaktör
Skrivet av snyft:

har alla recensenter grafikkort från 2003 eller vad är det? ni på fz borde nog allt ge era recensenter några nya kort så inte fler gör misstaget som han som gjorde ArmA recensionen klaga på grafik när man kör med skräp kort.

Nej.

Visst, vi delar gladeligen ut nya datorer till alla frilansare - om du övertalar våra chefer att skjuta till pengarna. Samtliga FZ-medarbetare betalar själva sin hårdvara. Ingen tackar ja till att recensera spel som deras dator inte kan driva (och ja, det går faktiskt att få en njutbar spelupplevelse utan allt ögongodis påslaget).

Armed Assault: recensenten har flera gånger upplyst om att han testat spelet på flera datorer, med grafikinställningarna på max.


signatur
Medlem

Utmärkt spel för en annan som inte är atomfysiker. Nämen jag gillar när man kan plöjja igenom spel utan att behöva tänka allt för mycket. Infernal passar mig som gjutet :}

Bt
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

kul att få spela på den elaka sidan

Efter 1 timme undrar man om man verkligen är ond eller inte.

Visst, man har "djävulskrafter" och en ond röst ger dig orders... men fienderna du möter är sci-fi munkar som gör elaka experiment i kyrkor.

Tortyr, beväpnade till tänderna och man får inte göra något smygande och lyssna när de går runt med sina dagliga "präst-rutiner".

Så frågan kvarstår, är man verkligen ond eller är man god?

Tackar vet jag spel som KOTOR där man verkligen kan vara ond, men det är ifs ett RPG och detta är ett FPS.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

alltså, helt ärligt hur lyckades du teleportera dig ibörjan där? helt galet jag får damp snart, teleporteras tillbaka HELA tiden till den plats jag började på... även fast jag trycker på höger musknapp...

12
Skriv svar