Större XBLA-spel innebär höjda priser?

Robot
Större XBLA-spel innebär höjda priser?
Medlem
Större XBLA-spel innebär höjda priser?

HAHAHAHahahah..haah...ha..ha..h..a.. Ge er nu MS :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Alltså de gammla spelen lär ju inte kosta mer men nya spel som tar hela 150mb kanske kostar mer. Som jag förstår det


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Då lär det ju bli så att alla kommer att använda sig av de där 150mb endast för att kunna ta ut mer för sitt pris. Ivf kommer den vågen snart. Om den dör ut eller inte får vi se.

Dock är det ju så att de stora populära spelen brukar ju ändå tas för högre pris, så det är kanske ingen större skillnad ändå.

Inaktiv

Ok om de höjer med $0.1 eller så, men om de höjer med $0.5-$1 för 100 MB extra är det banne mig maktmissbruk.

En lina på 100 MBit skulle teoretisk kunna pumpa ut 32 TB per månad = 320 000 spel á 100 MB. Fyrdubbla linan för att klara av toppar och det blir fortfarande en procentuell stor vinst även vid påslag av $0.1 - givet att kostnaden för 100 MBit ligger under sådär 70 000 kr vilket den garanterat gör (säkert under 5 000 kr för MS del).

Medlem

Alltså det är ju nog inte för trafiken priset höjs utan för det ökande innehållet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Om det är så (längre/mer detaljerade spel) kan jag förstå en prishöjning, fick en bild av att de skulle öka priset bara för att de tog större plats.

Medlem

Men det menas väl med att, eftersom det finns mer utrymme, man nu har möjlighet att göra större och mer avancerade spel och då kan det även bli aktuellt med ett högre pris. Är väl inget konstigt med det.

Inaktiv

Kommer väll se mer spel som roboblitz för 1200GP istället för i stort sätt alla som nu är 800GP.
Så länge man ser en kvalitets förbättring så varför inte kan tänka mig att många spel har svårt att hålla sig under 50MB idag.
Men 1200GP är nog smärtgränsen för mig för ett arkadspel, de flesta retro spelen kommer nog hamna under 50MB och ha samma prisnivå som idag.

1
Skriv svar