Commodore är tillbaka

Robot
Medlem
Commodore är tillbaka

Låt oss hoppas att de drar på med Commando, Kickstart, Kung-Fu Master och H.E.R.O i nytappning. Satan vilken succé det vore!


signatur
Medlem

Jäääävla nyfiken på vad de kan hitta på.

Inaktiv

Jag förstår inte. Är det bara några som tagit namnet och slängt ihop ett datorpaket?

Medlem

De har varit "tillbaka" lite från och till de senaste 15 åren. Vad är annorlunda denna gång?

Men samtidigt, ingen skulle bli gladare än jag av att se en burk med den vackra Commodore-logotypen på mitt skrivbord.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Namnet Commodore ägdes ett tag av Tulip Computers men de sålde det till det aktuella företaget. Tulip kom över det när Escom som köpte commodore gick i konkurs och Gateway köpte Amiga namnet och patenten i samma veva. Amiga är också ett fristående företag idag. (en himla massa konkurser och oreda)

Medlem

Det vore ju underbart skoj om de skulle kunna lyckas, känns dock som att det barkade ur lite när Jack Tremmel gick över till Atari...

Gammal är äldst och det var med C=64'an allt som kan kallas "hemdator" började !!


signatur
Medlem

En sida ifrån Google's cache har dock bara mobiltelefon spel att skryta med.. hoppas de har nånting lite roligare att säga på Cebit'07

http://66.102.9.104/search?q=cache:-IvLLceZIFUJ:www.commodore...


signatur
Medlem

Jag är förhållandesvis ung i gamet...
Men jag minns när jag som 5 åring spelade C64 tills ögonen blödde.
Min kassettstation gick till slut sönder, så enda sättet att få ut kassetten var genom att bända upp skiten med en sax eller kniv

Commando FTW, btw... lätt bästa theme låten i ett spel.
Nån mer än jag som saknar C64'ans syratrippade laddningsskärmar?


signatur

Here we go again go go Commodore

hoppas det blir något annat än pennsudd / mobilspel och sån skit


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Haha, Commodore... vilka tider... Plockar än idag fram min Commodore 128 för att spela lite. Och ja Gabor, Laddningsmusiken var(är) helt underbar.

Medlem

Med tanke på turerna kring Amigan så gör man nog klokt i att vara reserverat optimistisk :\


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Här ser ni vad jag gillar commodore 64 (bättre färger nu, gammal bild!)

http://ankhs.org/pics/ankh015.jpg


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Syntax error ftw

Medlem

Man är ju lagom butter att man sålde både sin vic64 och amigan,

Försökt hitta en amiga 1200 med hd för ett rimligt pris men det är ju stört omöjligt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Låter ju tyvärr som att dom bara ska släppa kraftfulla datorer som dom sätter fast ett Commodore märke på.

Hade vart ballt som fan om dom släppte en bärbar konsoll som var gjord för homebrew och som hade inbyggda emulatorer istället.

Medlem

Det här har ingenting med Commodore vi alla mins att göra. Det här är en annan variant av "HP", "Dell" etc. En ny PC med en logga på.

Dom försöker tjäna på det enkla faktum att många minns Commodore märket.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Ankh:

Här ser ni vad jag gillar commodore 64 (bättre färger nu, gammal bild!)

http://ankhs.org/pics/ankh015.jpg

Statuspoäng +10!

Jag missade faktist Commodore tiden... men jag har spelat på den ändå, på pappas gamla. Sjukt kul, älskar Loderunner.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Man är ju lagom butter att man sålde både sin vic64 och amigan,

Försökt hitta en amiga 1200 med hd för ett rimligt pris men det är ju stört omöjligt.

Därför är man glad över att man har flertalet C64 och Amiga's liggandes men letar endå efter en vic20 (och ett billigt vectrex...iofs inte en dator, men vill verkligen ha en sådan!)

Skrivet av Dvorak:

Statuspoäng +10!

Tackar tackar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av (cp)Billen:

Det här har ingenting med Commodore vi alla mins att göra. Det här är en annan variant av "HP", "Dell" etc. En ny PC med en logga på.

Dom försöker tjäna på det enkla faktum att många minns Commodore märket.

Det funkar på mig...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Commando! Henrys House! Jet Boot Jack!! W00T!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Underligt Langos...jag har det mesta till c64/Amiga - men dom 2 sista spelen du nämnde kan jag inte placera.. säkert bara mitt minne som sviker


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Underligt Langos...jag har det mesta till c64/Amiga - men dom 2 sista spelen du nämnde kan jag inte placera.. säkert bara mitt minne som sviker

lol tror inte "W00t" är ett spel


signatur
Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]Det här har ingenting med Commodore vi alla mins att göra. Det här är en annan variant av "HP", "Dell" etc. En ny PC med en logga på.

Dom försöker tjäna på det enkla faktum att många minns Commodore märket.

Skulle inte säga det.

Vänta och se.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

lol tror inte "W00t" är ett spel

syftade iofs inte på W00t..utan de spelen han räknade upp han räknade upp 3 och dom 2 sista spelen känner jag icke till


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Give us real C64 new EDIT ! eller nåt.

Medlem

Jag har en Vectrex stående bland alla Amigor och 64 : or


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av cpBillen:

Jag har en Vectrex stående bland alla Amigor och 64 : or

Din jävul


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Underligt Langos...jag har det mesta till c64/Amiga - men dom 2 sista spelen du nämnde kan jag inte placera.. säkert bara mitt minne som sviker

Hehe, så många spel som det fanns till C64 är det kanske inte konstigt att du inte hört talas om dem. I Henrys House spelade man en litten snubbe med röd eller blå keps som skulle samla in alla frukter på en bana utan att dö i diverse fällor och så spelades "God save the Queen" i bakgrunden hela tiden.

I Jet Boot Jack var men en kille med raketer på sina skor å man kunde flyga runt och så skulle man sammla in saker, typ hälsa och pengar eller något, samtidigt som man tog sig tvärs över banan. Klassiker.

Ett annat fett bra spel var ett pong-liknande lir i vilket man skulle "skjuta" ett klot eller en boll på "rutor" så att de gick sönder. Bakom vissa rutor fanns det power ups och gave en speciella egenskaper och så fanns det massor med fiender som t.ex åt upp bollen eller gjorde så att "slagträet" blev förlamat så man inte kunde fånga bollen när den kom farandes. Vad hette det spelet? Jag vill säga att det var något på Ro.. eller.. ?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

123
Skriv svar