Vad vet jag om Final Fantasy VII?

Medlem
Vad vet jag om Final Fantasy VII?

Imorgon blir den stora dagen. Dagen jag startar min PS2, sätter in ett PS1-minneskort, plockar fram skiva ett av Världens Bästa Spel Någonsin (Enligt Andra Människor) och spelar det för första gången själv.

Därför kan det vara intressant att notera vad jag faktiskt vet om spektaklet. Varning för SPOILERS, kidz.

1. Huvudrollsinnehavaren har stripigt hår, heter Cloud och bär ett fruktansvärt stort svärd. Jag tänker inte göra mig lustig över det.
2. Skurken heter Sephiroth och dyrkas som en Gud av gamers, stora som små. Kan han verkligen vara coolare än Kefka?
3. DET FINNS EN TJEJ SOM DÖR!
4. Spelgrafiken ser ut som överkörd skit.

Damn, jag som trodde jag skulle kunna göra en lång lista, men det här är verkligen allt jag snappat upp om spelet.

Men imorgon får min hjärna sig femtielva andra ingredienser till livs!

#blogg

Medlem
Vad vet jag om Final Fantasy VII?

Hoppas du tycker det är grymt bra. Grafiken är utdaterad, ja, (för att inte tala om musikens ljudkvalité), men den har ändå sina ljusa och framför allt charmiga stunder. Men det är ju inte däri storheten av FF VII ligger. Grafiken får ju aldrig ensam bestämma om ett spel är bra eller dåligt. Det är storyn och karaktärerna som gör att spelet har så många fans och det håller väldigt hög kvalité rätt igenom.
Jag visste också att "en tjej skulle dö" innan jag spelade sjuan, men det var det som triggade min nyfikenhet ännu mer.
Ha det superskoj imorrn. Och när du spelat sjuan, dra igång med Crisis Core, om du inte redan gjort det. Sen joinar du förhoppningsvis oss som vill ha en remake av sjuan till PS3.

Inaktiv

Ah, grattis i förskott. Det är ju faktiskt ett rätt hyggligt spel det där. Borde hålla rätt bra än, speciellt om du kan tänka bort tio år av spelevolution. Musiken är kanske det bästa med spelet.

Hmm.

Men jag gissar att det kommer få svårt att leva upp till sitt rykte nu ändå. Jag skulle nog inte orka spela om det. Det är lite som att läsa om Liftarens guide till galaxen och bistert märka att man inte är fjorton längre.

Fast där har du fel, jag tycker fortfarande om Liftarens Guide till Galaxen. Fast jag är, å andra sidan, kanske fortfarande fjorton...


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Jonas, jag har inte heller spelat "världens bästa spel". Är jag förlorad?


signatur

Upon a soapbox of nerdom.

Inaktiv

Försök få med experimentet i Super Play. Det tror jag många skulle uppskatta att läsa om. Men det kanske redan är klubbat.


signatur

lugn, dä ordner sig.

1
Skriv svar