Left 4 Dead kommer till PS3

Medlem
Left 4 Dead kommer till PS3

Enligt Playstation magazine kommer Left 4 Dead till PS3 med hjälp av EA. Man får hoppas de portar spelet bättre än vad de gjorde med Orange box. Men denna gång lär Sony support vara mer aktiva att hjälpa EA med portningen.

LÄNK:
http://n4g.com/gaming/News-178534.aspx

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Left 4 Dead kommer till PS3

Har svårt att tänka mig att de kommer göra mer än de gjorde för Orange Box.

Medlem

Eftersom EA säljer mest spel på PS3:an (läs: EA: s finansiella rapport) så lär de omorganisera sig för att göra ett bättre jobb. De har nu haft bra med tid att lära sig PS3:an så det borde i "teorin" bli ett bättre resultat. Men man ska vara skeptisk så man inte blir allt för besviken om EA gör ett skitjobb igen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är väl möjligt. Men jag tycker nog Left 4 Dead ska spelas på pc. Eftersom det är ändå ett fps-spel... Och Half-life över huvudtaget bör spelas på pc. Men valve har dock varit kritiska om att göra spel till ps3 innan, iaf om man ska lyssna på Gabe Newell. Men detta ser ju officiellt ut så då är det kanske så.

Medlem

Jag kan förstå dig att FPS där bland Left 4 Dead ska spelas på PC, dock fungerar FPS väldigt bra på konsol bara man förstå sig på handkontrollen. Sedan får man hoppas att spelutvecklarna lägger till stöd för mus och tangentbord för PS3.

Gabe Newell är fortfarande lika trångsynt som han alltid har varit och det är därför EA sköter protningen och inte Valve. just so you know.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Idioter som släpper sådana här spel till konsoller...

redmac: Anledningen till att Gabe ogillar PS3 är kanske för att den är svårare att utveckla till? Medans en port till xboxen är mycket lättare. Varför ska Valve ta sig onödigt lång tid till att porta spel istället för att göra dom bättre?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Idioter som släpper sådana här spel till konsoller...

redmac: Anledningen till att Gabe ogillar PS3 är kanske för att den är svårare att utveckla till? Medans en port till xboxen är mycket lättare. Varför ska Valve ta sig onödigt lång tid till att porta spel istället för att göra dom bättre?

15 miljoner PS3 användare tycker annat Ren sund företagsanda att överföra det till PS3.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Så vad är bäst, att 360 + PC får ett jättebra spel, eller att PS3 + 360 + PC får ett mediokert spel? Jag vet ju vad jag skulle ta direkt...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Så vad är bäst, att 360 + PC får ett jättebra spel, eller att PS3 + 360 + PC får ett mediokert spel? Jag vet ju vad jag skulle ta direkt...

nu hänger jag inte med din logik. Bara för att EA portar spelet så betyder det inte att PC och xb360 skulle påverkas. Snälla nån, det är samma kod som alla versioner får.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Jag kan förstå dig att FPS där bland Left 4 Dead ska spelas på PC, dock fungerar FPS väldigt bra på konsol bara man förstå sig på handkontrollen. Sedan får man hoppas att spelutvecklarna lägger till stöd för mus och tangentbord för PS3.

Gabe Newell är fortfarande lika trångsynt som han alltid har varit och det är därför EA sköter protningen och inte Valve. just so you know.

Kanske... Men till skillnad från EA så har valve aldrig misslyckats med nåt. I princip. Dom vet nog vad dom snackar om.

Valves spel har enligt mig alltid blivit en större spelupplevelse på pc.

Och redmac, vi har ju sett dåliga portningar förr. Eller hur?

Och klart man kan vänja sig vid att spela FPS på konsoll. Men varför nöja sig med nåt sämre? Nu menar jag inte att konsoller är sämre utan att FPS på konsoll är sämre. Känns så iaf.

Medlem

Anledning till att de inte själva portar spelet till PS3 är kanske att de inte har den kunskapen om hur man kodar effektivt mot PS3'ans hårdvara. Att lära sig programmera effektivt mot en viss konsol tar enorm tid, speciellt i PS3ans fall då den är såpass olik PCn på många sätt. De kanske skulle behöva hyra in en massa PS3 kunniga programmerare för att de själva inte har några. Nu spekulerar jag en hel del, men jag ser det som en möjlig anledning till varför de låter EA göra det.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:

Jag kan förstå dig att FPS där bland Left 4 Dead ska spelas på PC, dock fungerar FPS väldigt bra på konsol bara man förstå sig på handkontrollen. Sedan får man hoppas att spelutvecklarna lägger till stöd för mus och tangentbord för PS3.

Gabe Newell är fortfarande lika trångsynt som han alltid har varit och det är därför EA sköter protningen och inte Valve. just so you know.

Kanske... Men till skillnad från EA så har valve aldrig misslyckats med nåt. I princip. Dom vet nog vad dom snackar om.

Valves spel har enligt mig alltid blivit en större spelupplevelse på pc.

Och redmac, vi har ju sett dåliga portningar förr. Eller hur?

Och klart man kan vänja sig vid att spela FPS på konsoll. Men varför nöja sig med nåt sämre? Nu menar jag inte att konsoller är sämre utan att FPS på konsoll är sämre. Känns så iaf.

jovisst har vi sätt dåliga portningar vilket man får hoppas de lärt sig av sina misstag.

Att valves spel skulle passa bättre på PC måste ha och göra med att man kan ha mus och tangentbord annars är det i dagsläget ingen skillnad. Dock finns det många som säger att man får mer känsla av att spela med handkontroll.

Jag står mitt i mellan, tycker båda fungerar väl, men i tävlingssammanhang så är det mus och tangentbord ett MÅSTE.

Summa summarum så är smaken som baken. Men jag förstår inte hur vi kom in på detta. Left 4 Dead ska portas till PS3 precis som det görs till xb360. Om man nu vill spela till PC så fine gör det m


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Anledning till att de inte själva portar spelet till PS3 är kanske att de inte har den kunskapen om hur man kodar effektivt mot PS3'ans hårdvara. Att lära sig programmera effektivt mot en viss konsol tar enorm tid, speciellt i PS3ans fall då den är såpass olik PCn på många sätt. De kanske skulle behöva hyra in en massa PS3 kunniga programmerare för att de själva inte har några. Nu spekulerar jag en hel del, men jag ser det som en möjlig anledning till varför de låter EA göra det.

Ah, kan nog stämma bra :).
Och Redmac Jag står också lite emellan. Bara att jag inte gillar FPS-spel på konsol... Känns bara så fel enligt mig. Men lira du det på din konsol det är väl ditt val. :). Men om det kommer moddar till Left 4 dead som eventuellt låser upp möjligheter för fler än 4 spelare i coop... Så ja då är pc ett givet val. Moddar existerar ju inte till konsoler. Däremot kan ni få extra matrial till en viss kostnad som vi andra får gratis. T.ex Portal: Still Alive. Som bygger på ett mappack som har funnits i ca 1-3 månader ute på internet. Helt Gratis. Men nu ska jag inte ranta mer.
Och för övrigt finns det dom som säger och tycker att man får mer känsla med tagentbord+mus. Vilket enligt mig stämmer i många spel, t.ex FPS-spel. Men det är väl en smaksak delvis.

Medlem

redmac: Dvorak visar ungefär vad jag menar i mitt föra inlägg. Du tycker att valve skulle skött portningen och inte EA.

Citat:

15 miljoner PS3 användare tycker annat Ren sund företagsanda att överföra det till PS3.

Vilket tar tid, som skulle kunna användas till att göra spelet bättre.

Menmen, sålänge som i EA portar det har jag inget emot det, helst ska dom porta det till 360n också, så valve slipper leka med konsoler.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Zelaxe:

Idioter som släpper sådana här spel till konsoller...

redmac: Anledningen till att Gabe ogillar PS3 är kanske för att den är svårare att utveckla till? Medans en port till xboxen är mycket lättare. Varför ska Valve ta sig onödigt lång tid till att porta spel istället för att göra dom bättre?

15 miljoner PS3 användare tycker annat Ren sund företagsanda att överföra det till PS3.

Sitter du och hittar på statistik nu igen?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar