Xbox 360 uppdaterad i tystnad

Robot
Medlem
Xbox 360 uppdaterad i tystnad

Tycker detta är dåligt jag ska väl få göra vad jag vill med min konsol
tycker faktiskt Sony agerar mkt bättre där man kan göra lite som man vill med sin konsol. Inte precis som att man köper en dator och sen sitter storföretagen och bestämmer vad jag får instalera på min egna dator så funkar det ju inte riktigt..

Medlem

Ja, dom gjorde det väldigt tyst. För jag hörde inget
Men seriöst. Så länge man inte bryter mot några lagar så ska man få göra vad man vill med sin konsoll. Tycker jag.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Mjae håller inte riktigt med där. Om jag nu bryter mot en lag så får jag stå för det varför ska alla behöva ha sin konsol styrd eller dylikt tack vare att nån får för sig att instalera nån olaglig programvara på sin konsol det är ju bara löjligt. Men det är ju ms vi pratar om också.

Medlem

MS tål bara helt enkelt inte när folk gör saker som dem inte vill att dem ska göra. Hela företaget MS lider av nån slags "GUD-KOMPLEX". Dem är rädda att folk ska kunna använda sina konsoller till saker som MS inte kan ta betalt för. Så enkelt är det.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Står i EULA att du inte får modifiera eller så, godkänner du inte EULA så ska du inte köpa konsollen, inge mer snack om det..
Samma sak med körkort godkänner du inte vägverkets regler så kan dom straffa dig genom att dra in ditt körkort när du begår något brott som fortkörning där polisen tar dig...
Dom som kör modifierad xbox version kör pirat spel eller pirat mjukvara det är sanningen.
Dom har gjort den att fungera på ett visst sätt o så ska den fungera..

Medlem

Eller för att någon annan tycker att det borde vara olagligt att köra linux på sin 360 så borde det inte vara så, även om det är det genom diverse korkade lagar och regler om "signerad" mjukvara alla M$


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Tycker detta är dåligt jag ska väl få göra vad jag vill med min konsol
tycker faktiskt Sony agerar mkt bättre där man kan göra lite som man vill med sin konsol. Inte precis som att man köper en dator och sen sitter storföretagen och bestämmer vad jag får instalera på min egna dator så funkar det ju inte riktigt..

Vänta bara några år så är vi där också.

Medlem

Bara för att det är olagligt att skjuta människor ska du fortfarande göra det ?
internet generationen respekterar inte andras jobb o väljer att tanka det istället

Medlem

Nej så behöver det inte vara.. Folk som tankar gör det av en anledning t.ex ingen demo finns tillgänglig och det är ju inte så att man får ett spel för 300 kr, och alla kanske inte har så stor lust att köpa ett spel för 600 kr därför att de tror att det är bra. Så därför tankar många och jag tror att de flesta som tankar spelen köper det i slutändan. För hur kul är t.ex bf2 i sp ?

Medlem

Så du klagar på att dom uppgraderar konsolen för att du vill kunna lira piratkopierade spel? Och du anser BF:s spelstil vara representativ för spelmarknaden?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Du har ju ett val att inte låta din konsol vara ansluten till nätet och inte köpa några spel så sluta klaga

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Nej så behöver det inte vara.. Folk som tankar gör det av en anledning t.ex ingen demo finns tillgänglig och det är ju inte så att man får ett spel för 300 kr, och alla kanske inte har så stor lust att köpa ett spel för 600 kr därför att de tror att det är bra. Så därför tankar många och jag tror att de flesta som tankar spelen köper det i slutändan. För hur kul är t.ex bf2 i sp ?

^-- wow, problemet löst då och sluta gnäll eftersom de mesta spelen har kommit i demo form på 360 hittils. Och du är en minoritet om du lever efter "ja köper det ja laddar hem" Finns en anledning till varför företag väljer att inte göra PC spel idag. T ex gick Dreamcast också i graven tackvare att första generationen Dreamcast spelmaskiner gick oerhört lätt att köra brända spel på. Så där dödade folk en väldigt nice maskin, tack för det.:up:

Medlem

Vart nånstans i texten står det att jag gör så ? Jag säger bara vad folk gör och sånt kommer alltid att göras. Sitter ni och tror att ps3 kommer dö bara för att jag kan köra linux i den om jag vill ?

Inaktiv

Piraterade spel fungerar fortfarande på xbox360.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Vart nånstans i texten står det att jag gör så ? Jag säger bara vad folk gör och sånt kommer alltid att göras. Sitter ni och tror att ps3 kommer dö bara för att jag kan köra linux i den om jag vill ?

skitsamma om du gör det, du förspråkar en rutten inställning och antar att folk verkligen köper spelet.
Vilket är helt fel om man kollar på utvecklningen av t ex spel och alla piratkopieringsskydd.

Inaktiv

vad jag vet så har denna patchen inte ett skit med piratkopiering att göra då det fortfarande går att flasha firmware så frågan är varför ni diskuterar detta ens? Enda den gjorde var att ta bort kryp hålet som gjorde att man kunde installera linux.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Jag tycker de lägger ner för mycket resurser på sånt bjefs för det kommer alltid finnas ett sätt att kringå skydden. De kanske ska ta och försöka hitta andra sätt att locka folk att köpa spelen t.ex schyssta collector editions och sänka priserna på främst konsolspelen som enligt mig borde vara billigare eftersom du inte har möjligheten att t.ex modda spelet göra egna banor skins osv. Tacka Epic som verkar göra det möjligt för oss med konsol att ta del av alla grymma moddar

Medlem

Personer som anser att det är rätt att tanka ned spel gör mig JÄKLIGT irriterad....Ingen moral i kroppen och tänker endast på sitt eget bästa. Dessutom förstör man för sig själv och andra i långa loppet genom att tanka ned spel. Kan tillägga att jag säljer väldigt lite PC spel i jämförelse med konsol, detta för att det är OTROLIGT lätt att tanka ned ett spel och snål åka på andra lagliga personer.

Tyvärr har detta gjort att jag idag undrar hur länge vi kommer se PC spel i hyllorna som INTE är ett MMO där man inte kan undkomma att betala för sig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Den stora frågan är om det verkligen är ok att ha en sådan affärsmodell som de flesta spelkonsoller. Är det inte så att det hindrar kreativitet, och idéer.

Om bibliotekarier tycker att DRM är något av det värsta som har hänt så måste det finnas någon grund i idéen om att DRM och kopieringshämmande teknologier är dålig.

Medlem
Skrivet av redmac:

Personer som anser att det är rätt att tanka ned spel gör mig JÄKLIGT irriterad....Ingen moral i kroppen och tänker endast på sitt eget bästa. Dessutom förstör man för sig själv och andra i långa loppet genom att tanka ned spel. Kan tillägga att jag säljer väldigt lite PC spel i jämförelse med konsol, detta för att det är OTROLIGT lätt att tanka ned ett spel och snål åka på andra lagliga personer.

Tyvärr har detta gjort att jag idag undrar hur länge vi kommer se PC spel i hyllorna som INTE är ett MMO där man inte kan undkomma att betala för sig.

Finns ngt som heter cd-key och glhf att hitta en till t.ex bf2 eller wow eller till nästan alla spel idag utan valid cd-key inget onlinespelande och det suger ju eftersom det är det roligaste med ett spel enligt mig. Sen kan en bidragande orsak till alla vissa pc spel säljer dåligt vara just av den anledningen att folk inte vill ha program som Starforce i sin dator. Sen en annan orsak till att folk tankar spelen kan ju vara att spelen inte finns tillgängliga att ens köpa i en butik ett exempel på det är oblivion varför ska USA ha allt först ? Spelet släpptes 1 vecka innan släppet i Eu och komigen ett sånt stort spel borde släppas worldwide inte 1 vecka innan i USA.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Tyvärr har detta gjort att jag idag undrar hur länge vi kommer se PC spel i hyllorna som INTE är ett MMO där man inte kan undkomma att betala för sig.

Visst, men har det inte låtit så ganska länge ? Går försäljningen av PC-spel verkligen ned ?

Flakmonkey
Skrivet av Jed:
Skrivet av redmac:

Tyvärr har detta gjort att jag idag undrar hur länge vi kommer se PC spel i hyllorna som INTE är ett MMO där man inte kan undkomma att betala för sig.

Visst, men har det inte låtit så ganska länge ? Går försäljningen av PC-spel verkligen ned ?

Om man tittar utanför Sverige och ett fåtal andra länder i Europa så har inte PC mycket att säga till om tyvärr... självklart finns det undantag som WoW tex, men det är å andra sidan ett MMO och ett spel du måste köpa för att kunna spela...

Medlem

Men det kan ju även ha med att göra att det inte kommer lika många bra titlar till pc som det gjorde förr.

Flakmonkey
Skrivet av BlackBurn:

Men det kan ju även ha med att göra att det inte kommer lika många bra titlar till pc som det gjorde förr.

Jo, men varför kommer det inte lika många bra titlar till PC? Kanske för att utvecklare och utgivare inte tycker det är värt att släppa spelen till PC? Ta bara det svenska #The Darkness tex... skulle lätt kunna släppas till PC, utvecklas ju för det i grunden, men ändå gör det inte det...

Sen kan man ju hävda att allt inte beror på piratkopiering, vilket det självklart inte gör, men det är en del i det hela och det är trots allt ett faktum att många spel inte släpps till PC som skulle kunna göra det.

Medlem

Största boven i PC försäljningen är nog just PC'n. Det kräver så mycket mer av användaren att hålla sig med en PC som pallar med de nya spelen. En konsoll bara köper man så kan spela alla spel typ. Iallafall vad jag tror. Sen har det ju skapats en ganska jobbig spiral med pc spelen. Utvecklare märker att det började sälja lite sämre och slutade fokusera på PC spelen, då säljer det ännu mindre och ännu färre spel görs riktigt PC vänliga osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av redmac:

Personer som anser att det är rätt att tanka ned spel gör mig JÄKLIGT irriterad....Ingen moral i kroppen och tänker endast på sitt eget bästa. Dessutom förstör man för sig själv och andra i långa loppet genom att tanka ned spel. Kan tillägga att jag säljer väldigt lite PC spel i jämförelse med konsol, detta för att det är OTROLIGT lätt att tanka ned ett spel och snål åka på andra lagliga personer.

Tyvärr har detta gjort att jag idag undrar hur länge vi kommer se PC spel i hyllorna som INTE är ett MMO där man inte kan undkomma att betala för sig.

Finns ngt som heter cd-key och glhf att hitta en till t.ex bf2 eller wow eller till nästan alla spel idag utan valid cd-key inget onlinespelande och det suger ju eftersom det är det roligaste med ett spel enligt mig. Sen kan en bidragande orsak till alla vissa pc spel säljer dåligt vara just av den anledningen att folk inte vill ha program som Starforce i sin dator. Sen en annan orsak till att folk tankar spelen kan ju vara att spelen inte finns tillgängliga att ens köpa i en butik ett exempel på det är oblivion varför ska USA ha allt först ? Spelet släpptes 1 vecka innan släppet i Eu och komigen ett sånt stort spel borde släppas worldwide inte 1 vecka innan i USA.

^-- Det är ingen jävla rättighet att kunna spela spel, att saker släpps senare i något land är ingen ursäkt för att ladda ner det. Och hur blir det då med oss som älskar singelplayer upplevelser? Som redmac säger, kommer enbart finna spel som tar betalt för att kunna spela eller enbart lägger vikt på en multiplayer CDkey kommer finnas på hyllorna, så kul!

Inaktiv

Dem här patchen rullades väl ut i januari?

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Största boven i PC försäljningen är nog just PC'n. Det kräver så mycket mer av användaren att hålla sig med en PC som pallar med de nya spelen. En konsoll bara köper man så kan spela alla spel typ. Iallafall vad jag tror. Sen har det ju skapats en ganska jobbig spiral med pc spelen. Utvecklare märker att det började sälja lite sämre och slutade fokusera på PC spelen, då säljer det ännu mindre och ännu färre spel görs riktigt PC vänliga osv.

håller med... skälet till att jag knappt lirar spel till pc längre beror på att en ny dator som klarar alla spel kostar en hel del, å sedan måste man ändå hålla på att uppdatera den å ha sig hela tiden. en konsol köper man och så spelar man, mkt smidigare... sedan är det dessutom mkt jobbigare att överhuvudtaget starta spelet till dator eftersom man då måste installera å ha sig vilket tar en massa tid...


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

KoP
Medlem

Det är väl inget skäl till att piratkopiera ändå? Att du får vänta 1 vecka längre än jänkarna på att få Oblivion? Då måste man vara jävligt skitnödigt om man inte står ut den korta tiden.

12
Skriv svar