Guitar Hero On Tour DS - Mina intryck

Inaktiv
Guitar Hero On Tour DS - Mina intryck

Vad kan man säga mer än att det är nästa del av Guitar Hero serien som nu slingrat sig in på den bärbara spelmarknaden. För att ens börja att Jamma måste man sätta på en sorts "attrapp" för "strängarna" på Dsen, detta kan ses i bilden under.

Alla är väl medvetna om hur man spelar Guitar Hero och själva konceptet, därav tänkte jag istället skippa vidare till mina egna åsikter om spelet.

Vet ej riktigt var jag ska börja, det är Guitar Hero och inget mer eller mindre. Dock så kan man ju undra vad dom tänkte när dom en dag i fikarummet började diskutera hur dom skulle kunna tjäna mer pengar än vad dom redan gör men med minst ansträngning, And thus Hero On Tour was born. Dock har Hero On Tour ett par baksidor som inte har så mycket med spelet i sig att göra utan Nintendo och vad Dsen erbjuder. Om PSP faller pladask tack vare sin korta batteritid eller minst sagt svaga spelutbud, så fallerar Dsen på dess koncept på att alltid sträva efter att vara innovativ.

En bärbar konsol ska vara något man kan ta med sig att sitta och spela var som helst, att sitta hemma och stirra på en Handheld betyder i min uppfattning att man tappat tråden gällande vad en bärbar konsol ska erbjuda. Först och främst så kan man diskutera "attrapp" som placeras på Dsen, som en inflammerad blindtarm, är nödvändig för spelet i fråga. Sedan hjälper det inte att det låter onödigt mycket varje gång man trycker in en knapp eller när man slår "plektrumet/pennan" mot skärmen när det börja bli kaotiskt. Detta kommer leda till med stor säkerhet att någon i din närhet på t ex bussen kommer vilja ta livet av dig eller sticka den där pennan där ljuset inte skiner.

Sedan, den sista punkten på min lista av klagomål är att man behöver skrika random fras(oftast dock "Star power" eller "Rock on") in i Dsen för att få igång Power Ups, vilket inte funkar någonstans utanför japan och slutar antagligen med att alla organ vill lämna kroppen i skam från närmaste kroppsöppning om man skulle göra detta bland en skara vanligt funtade individer. Detta är inte begränsat till denna titel utan är vanligt förekommande i många av titlarna på Dsens Spelbibliotek.

Jag kan inte undvika att Nintendo försöker alldeles förmycket för sitt eget bästa, och fallit bort från konceptet med att erbjuda en bärbar konsol för alla.

#blogg


signatur

Spelar just nu: Inget, väntar på Dragon Origins

Medlem
Guitar Hero On Tour DS - Mina intryck

känns som att någon sett zero punctuation recensionen av phantom hour glass

Medlem

Haha ja, det är rätt längesedan jag såg den men var tvungen att göra lite homage till Yahtzee, speciellt i sista stycket.

Men när man står mer en sån här sak i handen så förstår man hur rätt killen har även om det är satir. Men för att satir ska funka så måste det ju finnas en hel del sanning inbakat i situationen.

1
Skriv svar