Skaparen av Another World intervjuad

Robot
Medlem
Skaparen av Another World intervjuad

Spelade spelet (AW) väldigt lite dock var det väldigt innovativt för sin tid.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Jot
Medlem

Mm, Another world var lite för bizarrt för min smak men "uppföljaren" Flashback var riktigt najs däremot


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Inaktiv

Hmm han heter Eric Chahi och inte "Eric Gathi".

I alla fall, i min barndom spelade jag Another world lite men jag kommer inte ihåg mer än det på den tiden coola introt.

Flashback är tvärtemot vad många tror inte en uppföljare till Another world, däremot är det ett kanonlir

Medlem

Another World var nog ett av de mest innovativa som fanns när det kom. Jag satt många, många dagar och spelade det.. Dessutom har ju killen släppt en lätt uppfräschad PC version som jag köpte för nån månad sen. Tyvärr minns man allt efter alla år så det gick rätt fort att "varva" som det hette då.

Medlem

Det var riktigt kusligt...blodiglarna med taggar och jagad av en best direkt, pju inget för en liten knatte när det begav sig.

KoP
Medlem

Introt till Another world var dessutom riktigt nice.. och är det fortfarande. Ta en titt: [http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=72]

Medlem

Båda spelen är underbara, var på sin tid och är även än idag riktigt snygga.. Påminner lite om tidiga Prince Of Persia dessutom


signatur
Medlem

Både Flashback och Anotherworld är kanon bra spel.. roligare än Price Of Persia (som Lith nämnde)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar