Warhammer 40,000: Dawn of War II PC Games Trailer

Medlem
Warhammer 40,000: Dawn of War II PC Games Trailer

Ser fantastiskt ut, kommer bli riktigt bra och det är inte CASUAL influerat skit som StarCraft 2. Detta är för core gamers, tack THQ och Relic Entertainment!

<embed src='http://videomedia.ign.com/ev/ev.swf' flashvars='object_ID=14243516&downloadURL=http://pcmovies.ign.com/pc/video/article/895/895330/dowii_master_073008_flvlowwide.flv&allownetworking="all%"' type='application/x-shockwave-flash' width='433' height='360'></embed>

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Warhammer 40,000: Dawn of War II PC Games Trailer

Haha, stora ord baserat på en FMV

Medlem

Jo visst kan man tycka det, dock framför utvecklarna den vision de har för spelet och i detta fall mörkt och rått och inte som i Starcraft 2 där enheter och byggnader ser ut som lego bitar. Därtill söta färger.

Samt de gameplay filmer som släppts så ser det brutalt och rått ut vilket inte tilltalar "WOW generationen"* eller "wii generatioen"* utan core gamern. Tack Relic!

* "WOW generationen" eller "Wii generationen" är min definition på Casual gamer som ser till att förenkla eller skapa en mer "barnvänlig" produkt för att tjäna ännu mer pengar. Företags grundtanke är att tjäna pengar vilket jag naturligtvis förstår. Men att försämra dagens spel så mycket som det sker idag, för att i sin tur tilltala casual gamern är tragiskt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Khaile2:

Haha, stora ord baserat på en FMV

Håller med... Team Fortress 2 har t ex 'söt grafik' men det är knappast casual det. Tror inte SC2 kommer vara mer casual än SC1 alls. Men, alla har ju olika åsikter.

Kom att tänka på Warhammer Mark of Chaos som hade en sjukt grym FMV, synd att det spelet inte blev lika bra som trailern.

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av Khaile2:

Haha, stora ord baserat på en FMV

Håller med... Team Fortress 2 har t ex 'söt grafik' men det är knappast casual det. Tror inte SC2 kommer vara mer casual än SC1 alls. Men, alla har ju olika åsikter.

Kom att tänka på Warhammer Mark of Chaos som hade en sjukt grym FMV, synd att det spelet inte blev lika bra som trailern.

jovisst, det är väl ett undantag vilket Valve har gjort bra. Men men, alla har sin åsikt :):up:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Starcraft lär inte bli mer casual än något annat och tycker inte det är speciellt mer färglatt än starcraft 1 var, och det är ju knappast casual. (Inte Warcraft 3 heller för den delen...). I multiplayer då förstås. Sen ser jag inte riktigt vad brutalitet och "råhet" skulle ha o göra med core gamers. Core gamers vill ha välbalanserat gameplay med effektiv hud/kontroll. Så det är upp till spelaren att vinna och kampen är mot fienden inte spelet. Hur spelet sen ser ut har inte speciellt mycket med saken att göra, eller har du aldrig sett "lego" grafiken som till 99% används av "core" spelarna inom quake och unreal...

Men fan denna filmen får mig verkligen att önska att Epic skitit i gears of war och gjort det spelet till ett Warhammer 40k spel istället. Kunde blivit helt otroligt bra, spelmekaniken och designen på Gears är ju annars perfekt för ett WH40k spel. Jag menar hadde de bytt ut gubbarna mot spacemarines så tror jag inte en enda WH40k fan hade klagat. Motorsågsbajonetter? Vem fan bryr sig. Ge mig en bolter och ett chainsword! "For Russ! For the Emperor!"


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Men fan denna filmen får mig verkligen att önska att Epic skitit i gears of war och gjort det spelet till ett Warhammer 40k spel istället. Kunde blivit helt otroligt bra, spelmekaniken och designen på Gears är ju annars perfekt för ett WH40k spel. Jag menar hadde de bytt ut gubbarna mot spacemarines så tror jag inte en enda WH40k fan hade klagat. Motorsågsbajonetter? Vem fan bryr sig. Ge mig en bolter och ett chainsword! "For Russ! For the Emperor!"

Hehe jepp, det hade varit najs. Tänk dessutom ifall det hade utspelat sig i Necromunda, det hade varit något

Men Epic tjänar mer pengar på att skapa ett eget IP, så varför skull de inte vilja det.

1
Skriv svar