Frontline: Fields of Thunder

Robot
Frontline: Fields of Thunder

Är du torsk på andravärldskrigsspel? I så fall kan nog Nival Interactive mätta din hunger. Dessa ryska spelutvecklare har tidigare bjudit oss på nöje i form av Heroes of Might and Magic V. Frågan lyder dock, klarar de av övergången från hjältar till generaler, älvor till infanteri och, viktigast av allt, från rollspel till verklighetsbaserad strategi?


Medlem
Testat - Frontline: Fields of Thunder

Hehe, brukar ofta blanda ihop detta spel och Frontlines Fuel of War. Fin recension i övrigt.

Inaktiv

Jag undrar lite över den stora realismen som det skrivs om i recensionen. Eftersom detta är ett RTS och en uppföljare till Blitzkrieg så måste jag sätta ett stort frågetecken angående realismen. Bara för att ett spel innehåller mycket bakgrundsfakta betyder inte detta att gameplayet isäg är realistiskt.

Blitzkrieg gjorde också anspråk på att vara realistiskt vilket det i mina ögon misslyckades kapitalt med. Det är inte något fel med det som spel utan att det jag motsätter mig är kalla något för realistiskt eller en "simulation" när det inte är i närheten av det.

Finns det några RTS- som kan göra anspråk på att vara realistiska? I mina ögon kanske "CloseCombat" eller det kommande "Theatre of War" från Battlefront


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem

Det är väl egentligen svårt att göra ett realistiskt RTS, finns ju ingen som har total överblick över ett slagfält. Det Nival kallar realism är kanske att dom beräknar träffvinklar/träffchanser/pansar/granateffektivitet osv på ett detaljerat icke C&C-sätt. I alla fall hävdar dom det.

Inaktiv

m0rfar>> Överblick över slagfältet har inget med realism att göra (tvärtom skulle en del säga). Men förutom tex CC så är det sällan några spel som ens är i närheten av realism, oavsett vad ev. hypa må säga.

Faces of War och andra skräp-spel är inte ens i närheten...

Medlem

Har enheterna HP-mätare? Det är ju steg ett i att skapa ett realistiskt spel, inga mätare. Får man en kula i huvudet så är det klippt direkt, får man en i låret så ligger man. Ungefär detsamma får väl gälla för stridsvagnar i motsvarande grad.

Medlem
Skrivet av stardust:

Finns det några RTS- som kan göra anspråk på att vara realistiska? I mina ögon kanske "CloseCombat" eller det kommande "Theatre of War" från Battlefront

Naj Naj Naj!!!! Du glömmer Spelet med stort S!!!! Combat Mission! Oslagbart!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trevligt att man kan läsa i forumet att spelet är ett RTS, av rescensionen framkom det nämligen inte alls. Hoppades för ett ögonblick på turbaserad strategi.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Citat:

Naj Naj Naj!!!! Du glömmer Spelet med stort S!!!! Combat Mission! Oslagbart!!!

Håller fullständigt med dig men jag klassar inte Combat Mission som ett RTS eftersom det i min mening är turnbaserat.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem
Skrivet av stardust:
Citat:

Naj Naj Naj!!!! Du glömmer Spelet med stort S!!!! Combat Mission! Oslagbart!!!

Håller fullständigt med dig men jag klassar inte Combat Mission som ett RTS eftersom det i min mening är turnbaserat.

Jo det är klart - men jag syftade på realism. För övrigt kan man spela Theatre Of War på samma sätt som CM spelen om man vill (och likaså shockforce..som det för övrigt finns nya screenshots från på battlefront för tillfället)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vad jag menade med överblicken var just det att det är ingen som har det och det skulle bli ganska.. Tråkigt.. Att spela ett spel där man mestadels hör radiomeddelanden och tittar på en karta

Medlem
Skrivet av Zarkow:

Faces of War och andra skräp-spel är inte ens i närheten...

Det är inte skräp, riktigt skoj faktiskt! I multiplayer då!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar