Gymnasiet!

Medlem
Gymnasiet!

Då var det dags då....

Den 18:e augusti klockan 10:00 ska man infinna sig i restaurangen på Bettorpsgatan 10. Det som jag pratar om är nästa etapp i mitt liv.. gymnasiet.

För min del blir det John Bauers IT-Media linje som gäller i 3 år framöver. Om det är nån som ska gå där eller har gått på JB får ni kommentera med era positiva / negativa "upplevelser".

Kan också tillägga att dagen började med att hitta en PC Gamer i brevlådan, vilken lycka! På skivan fanns en film från Far Cry 2. Det blir årets spel imo!

Hörs - I'm Out Cold

#blogg

Medlem
Gymnasiet!

Var det inte John Bauers gymnasie som hade fått så mycket skit på media innan? Där man får en bärbar dator om man joinar deras gymnasium också va?


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv

Jag tog studenten ifrån JB i juni och efter dessa tre år kan jag konstatera att de lovar en hel del som aldrig blir uppfyllt, om du inte anstränger dig kommer du inte lära dig ett skit och en del lärare är riktiga idioter.
Dock har jag hört att det ska vara en rejäl skillnad mellan de olika JB skolorna.
Har en del bra minnen också, t.ex. så fixade våran mentor en helt gratis 10 dagars resa åt oss ner till Italien, vi fick arrangera LAN på skolan och första lägret var skitkul. Dessutom fick jag ett hyffsat IT jobb direkt efter studenten utomlands.

GL HF under din tid på gymnasiet.


signatur

dare to be bold

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Var det inte John Bauers gymnasie som hade fått så mycket skit på media innan? Där man får en bärbar dator om man joinar deras gymnasium också va?

Jo, JB har varit på nyheterna pga att lärarna ska vara dåliga, dock ska inte detta vara nåt prob i örebro. Och svar ja... en ny bärbar kommer inkasseras

Medlem

Själv gick jag ut JBs IT-Programmeringslinje i Örebro förra året och tyckte att det var tre riktigt bra år. Hade flera lärare som var väldigt intresserade av det de lärde ut (Mats Einarsson, Christoffer Gustafsson och Samuel Sundell för att nämna några). Men, man måste själv ha viljan att lära sig. Tyvärr är det en del som går för datorn man får låna, men den har varit ett väldigt bra verktyg under de åren.

Har du några frågor så är det bara att PM'a.

Medlem
Skrivet av Tobbie:

Jag tog studenten ifrån JB i juni och efter dessa tre år kan jag konstatera att de lovar en hel del som aldrig blir uppfyllt, om du inte anstränger dig kommer du inte lära dig ett skit och en del lärare är riktiga idioter.
Dock har jag hört att det ska vara en rejäl skillnad mellan de olika JB skolorna.
Har en del bra minnen också, t.ex. så fixade våran mentor en helt gratis 10 dagars resa åt oss ner till Italien, vi fick arrangera LAN på skolan och första lägret var skitkul. Dessutom fick jag ett hyffsat IT jobb direkt efter studenten utomlands.

GL HF under din tid på gymnasiet.

Gick du ut i linköping lr?

Jag gick iaf ut där i Juni, några skojj år med klassen var det men Högstadiet var ändå bästa tiden.

Under gymnasie tiden på JB i Linköping vart de mest fjantande i våran klass, mycket omoget beteende.

Det var skojj till viss mån men vi lärde oss inte mycket , ibland var lärarna bara för inkompententa , imellan åt var de för fega för att säga till och som sista grej vissa lärare var för duktiga och kunde inte lära ut på en begriplig nybörjar nivå.

För oss vare mkt strul också.. vi var de första årskullen på JB så under åren vi gått har det tillkommit mer saker , saker har börjat fungeraa saker har byggts om osv...

Känns lite som man varit test-piloter åt skolan då knappt inget varit etablerat och en enda jävla röra.

Till den andre killen:
Var glad att du går i Örebro och inte Lnkpg

1
Skriv svar